Předmětem diplomové práce "Komunikační strategie cestovní agentury" je analýza a rozbor současných marketingových aktivit v oblasti cestovního ruchu se zaměřením na společnost Surf Travel s.r.o.
Teoretická část práce se zabývá marketingem cestovního ruchu, definuje jeho strategie a popíše obecné zásady pro komunikaci v této oblasti. Praktická část detailně rozebere strategii komunikace a jednotlivé využívané marketingové prostředky cestovní agentury Surf Travel s.r.o., která od roku 2009 přináší Čechům a Slovákům s produktem surfcamp.cz možnost "splnit si svůj vlhký sen" a naučit se surfovat. Projektová část této práce nabídne na základě zjištěných dat a poznatků doporučení k úpravám současné komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The subject of the diploma thesis "Travel Agency Communication Strategy" is the analysis of current marketing activities in the field of tourism with a special focus on the travel agency Surf Travel s.r.o.
The theoretical part of this thesis focuses on tourism marketing, defines its strategies and describes the general recommended principles for communication in this area.
The practical part analyzes in detail the communication strategy and individual marketing tools used by the travel agency Surf Travel s.r.o., which since 2009 has been bringing Czechs and Slovaks with the product called "surfcamp.cz" the opportunity to "live their kind of wet dream" and learn to surf.
Based on the obtained data and knowledge, the project part of this work will offer recommendations for modifications of the current communication strategy.
Předmětem diplomové práce "Komunikační strategie cestovní agentury" je analýza a rozbor současných marketingových aktivit v oblasti cestovního ruchu se zaměřením na společnost Surf Travel s.r.o.
Teoretická část práce se zabývá marketingem cestovního ruchu, definuje jeho strategie a popíše obecné zásady pro komunikaci v této oblasti. Praktická část detailně rozebere strategii komunikace a jednotlivé využívané marketingové prostředky cestovní agentury Surf Travel s.r.o., která od roku 2009 přináší Čechům a Slovákům s produktem surfcamp.cz možnost "splnit si svůj vlhký sen" a naučit se surfovat. Projektová část této práce nabídne na základě zjištěných dat a poznatků doporučení k úpravám současné komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The subject of the diploma thesis "Travel Agency Communication Strategy" is the analysis of current marketing activities in the field of tourism with a special focus on the travel agency Surf Travel s.r.o.
The theoretical part of this thesis focuses on tourism marketing, defines its strategies and describes the general recommended principles for communication in this area.
The practical part analyzes in detail the communication strategy and individual marketing tools used by the travel agency Surf Travel s.r.o., which since 2009 has been bringing Czechs and Slovaks with the product called "surfcamp.cz" the opportunity to "live their kind of wet dream" and learn to surf.
Based on the obtained data and knowledge, the project part of this work will offer recommendations for modifications of the current communication strategy.
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodiku práce.
Analyzujte současný stav zkoumané problematiky, popište aktuální firemní situaci z pohledu komunikační strategie a využívaných komunikačních nástrojů.
Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, vyvoďte závěry výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat definujte problém a navrhněte řešení, které je realizovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodiku práce.
Analyzujte současný stav zkoumané problematiky, popište aktuální firemní situaci z pohledu komunikační strategie a využívaných komunikačních nástrojů.
Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, vyvoďte závěry výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat definujte problém a navrhněte řešení, které je realizovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír, 2013. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting. ISBN 978-80-86724-46-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Phillip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU, 2017. Marketing for Hospitality and Tourism. 7. vydání. London: Pearson. ISBN 1-292-15615-5.
PALATKOVÁ, Monika, Eva MRÁČKOVÁ, Milan KITTNER, Ondřej KAŠŤÁK a Josef ŠESTÁK. 2013. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3751-5.
KIRAĽOVÁ, A. Marketing: destinace cestovního ruchu. 1. vyd Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-8611-956-4.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír, 2013. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting. ISBN 978-80-86724-46-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Phillip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU, 2017. Marketing for Hospitality and Tourism. 7. vydání. London: Pearson. ISBN 1-292-15615-5.
PALATKOVÁ, Monika, Eva MRÁČKOVÁ, Milan KITTNER, Ondřej KAŠŤÁK a Josef ŠESTÁK. 2013. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3751-5.
KIRAĽOVÁ, A. Marketing: destinace cestovního ruchu. 1. vyd Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-8611-956-4.
Přílohy volně vložené
1x Rozhovor (Příloha P2 - Rozhovory)
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Co bylo podkladem pro SWOT analýzu? Z čeho vyplývá?
2. Které komunikační nástroje jsou pro cestovní agenturu nejvíce efektivní?
V oponentském posudku (PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Jaké skupiny dat byly využity pro sestavení SWOT analýzy? Jaké byly jejich zdroje?
2. Můžete předložit skutečnou analýzu konkurence, s danými kritérii, opírající se o data (nejen seznam)?
3. Jakou metodu jste použil při výběru participantů polostrukturovaného rozhovoru?
Student odpověděl na položené otázky. Vzhledem k připomínkám uvedených v posudcích vedoucí a oponentky práce se komise přiklání k hodnocení C.