Tato diplomová práce se zabývá specifiky nákupního chování spotřebitelů udržitelné módy v České republice. Práce je rozdělena do tří částí - teoretické, praktické a projektové. Teoretická část poskytuje základní východiska k pochopení tématu a vymezuje důležité pojmy týkající se marketingové komunikace, spotřebitelského chování a udržitelné módy. Praktická část představuje vyhodnocení marketingového výzkumu, který byl proveden formou osobních rozhovorů a následně interpretován a vyhodnocen včetně odpovědí na výzkumné otázky. Projektová část práce následně navrhuje edukační platformu pro spotřebitele udržitelné módy v České republice, řešící problémy vyplývající z výzkumu.
Anotace v angličtině
The main purpose of this master thesis is to expand the knowledge of consumer behaviour about the sustainable fashion market in the Czech Republic. The theoretical part provides a wider perspective on consumer behaviour with respect to clothing and textile products with sustainable and ethical characteristics. It also describes the relationship between marketing communications and sustainable fashion market. The practical part presents the evaluation of the marketing research, which was conducted in form of personal interviews. The research findings allow better understanding of the specifics determining consumer behaviour regarding sustainable fashion and help answering the research questions. These results impart additional evidence highlighting the low awareness regarding sustainability among Czech consumers. In the project part, an educational platform proposal is presented focusing on sustainable fashion. The platform is designed based on the research conclusions.
Klíčová slova
Spotřebitelské chování, udržitelná móda, pomalá móda, udržitelnost, generace Y, platforma, edukace
Tato diplomová práce se zabývá specifiky nákupního chování spotřebitelů udržitelné módy v České republice. Práce je rozdělena do tří částí - teoretické, praktické a projektové. Teoretická část poskytuje základní východiska k pochopení tématu a vymezuje důležité pojmy týkající se marketingové komunikace, spotřebitelského chování a udržitelné módy. Praktická část představuje vyhodnocení marketingového výzkumu, který byl proveden formou osobních rozhovorů a následně interpretován a vyhodnocen včetně odpovědí na výzkumné otázky. Projektová část práce následně navrhuje edukační platformu pro spotřebitele udržitelné módy v České republice, řešící problémy vyplývající z výzkumu.
Anotace v angličtině
The main purpose of this master thesis is to expand the knowledge of consumer behaviour about the sustainable fashion market in the Czech Republic. The theoretical part provides a wider perspective on consumer behaviour with respect to clothing and textile products with sustainable and ethical characteristics. It also describes the relationship between marketing communications and sustainable fashion market. The practical part presents the evaluation of the marketing research, which was conducted in form of personal interviews. The research findings allow better understanding of the specifics determining consumer behaviour regarding sustainable fashion and help answering the research questions. These results impart additional evidence highlighting the low awareness regarding sustainability among Czech consumers. In the project part, an educational platform proposal is presented focusing on sustainable fashion. The platform is designed based on the research conclusions.
Klíčová slova
Spotřebitelské chování, udržitelná móda, pomalá móda, udržitelnost, generace Y, platforma, edukace
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti marketingových komunikací, spotřebitelského chování a udržitelné módy.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody kvalitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě osobních rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení v podobě edukační platformy zaměřené na udržitelnou módu, kde dojde k implementaci získaných dat.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti marketingových komunikací, spotřebitelského chování a udržitelné módy.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody kvalitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě osobních rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení v podobě edukační platformy zaměřené na udržitelnou módu, kde dojde k implementaci získaných dat.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2016. Marketing management. Boston: Pearson. ISBN 978-1-292-09271-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, Expert. ISBN 9788024735276.
MUTHU, Subramanian Senthilkannan. 2019. Consumer Behaviour and Sustainable Fashion Consumption. Singapore: Springer. ISBN 978-981-13-1264-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, Expert. ISBN 9788024735283.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2016. Marketing management. Boston: Pearson. ISBN 978-1-292-09271-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, Expert. ISBN 9788024735276.
MUTHU, Subramanian Senthilkannan. 2019. Consumer Behaviour and Sustainable Fashion Consumption. Singapore: Springer. ISBN 978-981-13-1264-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, Expert. ISBN 9788024735283.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Z jakého důvodu byly zvoleni recipienti ve věku od 21-28 let? Nebylo by podle vás zajímavé tyto výsledky porovnat se starší cílovou skupinou?
2. Je podle vás 7 respondentů dostačujících vzhledem k vytvoření závěrů?
3. Jaký osobní dopad na vás mělo vytváření předkládané práce?
Studentka připraveně reagovala na všechny otázky.