Diplomová práce se zabývá konkrétními etickými aspekty reklamy na alkoholické nápoje. Teoretická část pojednává o podnikatelské etice, reklamě, alkoholických nápojích a regulaci reklamy. Praktická část využívá kvalitativní i kvantitativní metody výzkumu ke zjištění pohledu školních dětí na alkoholické nápoje a reklamu na ně. Projektová část předkládá doporučení, jak zlepšit alkoholovou problematiku v České republice, pomocí zákonných úprav a návrhu sociální kampaně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with specific ethical aspects of advertising for alcoholic beverages. The theoretical part deals with business ethics, advertising, alcoholic beverages and regulation of advertising. The practical part uses qualitative and quantitative methods to find out the view of school children on alcoholic beverages and advertising on them. The project part proposes recommendations on how to improve alcohol issues in the Czech Republic, through legislation and the design of a social campaign.
Klíčová slova
etika, reklama, alkoholické nápoje, sociální reklama, školní děti
Klíčová slova v angličtině
ethics, advertising, alcoholic beverages, social advertising, school children
Rozsah průvodní práce
76 s. (110 665 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá konkrétními etickými aspekty reklamy na alkoholické nápoje. Teoretická část pojednává o podnikatelské etice, reklamě, alkoholických nápojích a regulaci reklamy. Praktická část využívá kvalitativní i kvantitativní metody výzkumu ke zjištění pohledu školních dětí na alkoholické nápoje a reklamu na ně. Projektová část předkládá doporučení, jak zlepšit alkoholovou problematiku v České republice, pomocí zákonných úprav a návrhu sociální kampaně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with specific ethical aspects of advertising for alcoholic beverages. The theoretical part deals with business ethics, advertising, alcoholic beverages and regulation of advertising. The practical part uses qualitative and quantitative methods to find out the view of school children on alcoholic beverages and advertising on them. The project part proposes recommendations on how to improve alcohol issues in the Czech Republic, through legislation and the design of a social campaign.
Klíčová slova
etika, reklama, alkoholické nápoje, sociální reklama, školní děti
Klíčová slova v angličtině
ethics, advertising, alcoholic beverages, social advertising, school children
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se etických aspektů reklamy na alkoholické nápoje.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní i kvantitativní výzkum zaměřený na reklamu na alkoholické nápoje a alkoholovou problematiku z hlediska dětských respondentů.
4. Na základě výsledků výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení pro projektovou část.
5. Navrhněte sociální kampaň, která by mohla pomoci řešit alkoholovou problematiku v České republice.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se etických aspektů reklamy na alkoholické nápoje.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní i kvantitativní výzkum zaměřený na reklamu na alkoholické nápoje a alkoholovou problematiku z hlediska dětských respondentů.
4. Na základě výsledků výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení pro projektovou část.
5. Navrhněte sociální kampaň, která by mohla pomoci řešit alkoholovou problematiku v České republice.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketingové kampaně v Česku. I., Ochrana zdraví. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 294 s. ISBN 9788087500750.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 9788090427334.
SMITH, N. Craig a Patrick E. MURPHY, ed. Marketing ethics. London: SAGE, 2012, 5 sv. Sage library of marketing. ISBN 9781446208106.
ŠAMÁNEK, Milan a Zuzana URBANOVÁ. Když víno léčí. Praha: Galén, 2013, 124 s. ISBN 9788072629725.
ŠILER, Vladimír. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996, 30 s. ISBN 8086058107.
WINTER, Filip. Reklama a právo. Praha: Orac, 2001, 143 s. Iuris context. ISBN 8086199312.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketingové kampaně v Česku. I., Ochrana zdraví. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 294 s. ISBN 9788087500750.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 9788090427334.
SMITH, N. Craig a Patrick E. MURPHY, ed. Marketing ethics. London: SAGE, 2012, 5 sv. Sage library of marketing. ISBN 9781446208106.
ŠAMÁNEK, Milan a Zuzana URBANOVÁ. Když víno léčí. Praha: Galén, 2013, 124 s. ISBN 9788072629725.
ŠILER, Vladimír. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996, 30 s. ISBN 8086058107.
WINTER, Filip. Reklama a právo. Praha: Orac, 2001, 143 s. Iuris context. ISBN 8086199312.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Prešiel dotazník pre-testom?
" Podľa akého kľúča ste vytvorili témy vyvierajúce zo skupinového rozhovoru?
" Je zvýšenie ceny alkoholických nápojov, ako to navrhujte, riešením vo Vami vytýčeného problému?
Studentka odpověděla na položené otázky.