Diplomová práce pojednává o event marketingu na vybraném příkladu specializované sportovní prodejny Harfasport. Pomocí kvalitativního výzkumu - metodou individuálních polostrukturovaných rozhovorů - byl doplněn event controlling zrealizovaných skialpinistických eventů Harfasportu během sezóny 2019/2020. V rámci praktické části jsou interpretovány výsledky výzkumu, tzn. hodnocení vybraných eventů jejich účastníky, organizátorem a specifikovány silné a slabé stránky plánovacího procesu event marketingu v Harfasportu. Na základě výstupů z výzkumu a dalších interních a externích dat byla sestavena SWOT analýza, která sloužila pro přípravu event plánu pro nadcházející zimní sezónu 2021/2022. Event plán obsahuje jak návrh konkrétních eventů se skialpinistickou tématikou, tak tipy pro zlepšení plánovacího procesu, zejména event controllingu. V navrženém projektu byl rovněž kladen důraz na integrovaný event marketing, který by měl podpořit synergický efekt naplánovaných skialpinistických aktivit.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with event marketing on a selected example of a specialized sports store Harfasport. With the help of qualitative research - individual semi-structured inter-views - was supplemented the event controlling of realized ski touring events of Harfasport during the 2019/2020 season. Within the practical part, the research results are interpreted, ie. evaluation of selected events by their participants, the organizator and specified the strengths and weaknesses of the event marketing planning process in Har-fasport. Based on the results of the research and other internal and external data, a SWOT analysis was compiled, which served to prepare an event plan for the upcoming winter season 2021/2022. The event plan contains both a proposal for specific events with a ski touring theme and tips for improving the planning process, especially event controlling. The proposed project also emphasized integrated event marketing, which should support the synergistic effect of the planned ski touring activities.
Diplomová práce pojednává o event marketingu na vybraném příkladu specializované sportovní prodejny Harfasport. Pomocí kvalitativního výzkumu - metodou individuálních polostrukturovaných rozhovorů - byl doplněn event controlling zrealizovaných skialpinistických eventů Harfasportu během sezóny 2019/2020. V rámci praktické části jsou interpretovány výsledky výzkumu, tzn. hodnocení vybraných eventů jejich účastníky, organizátorem a specifikovány silné a slabé stránky plánovacího procesu event marketingu v Harfasportu. Na základě výstupů z výzkumu a dalších interních a externích dat byla sestavena SWOT analýza, která sloužila pro přípravu event plánu pro nadcházející zimní sezónu 2021/2022. Event plán obsahuje jak návrh konkrétních eventů se skialpinistickou tématikou, tak tipy pro zlepšení plánovacího procesu, zejména event controllingu. V navrženém projektu byl rovněž kladen důraz na integrovaný event marketing, který by měl podpořit synergický efekt naplánovaných skialpinistických aktivit.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with event marketing on a selected example of a specialized sports store Harfasport. With the help of qualitative research - individual semi-structured inter-views - was supplemented the event controlling of realized ski touring events of Harfasport during the 2019/2020 season. Within the practical part, the research results are interpreted, ie. evaluation of selected events by their participants, the organizator and specified the strengths and weaknesses of the event marketing planning process in Har-fasport. Based on the results of the research and other internal and external data, a SWOT analysis was compiled, which served to prepare an event plan for the upcoming winter season 2021/2022. The event plan contains both a proposal for specific events with a ski touring theme and tips for improving the planning process, especially event controlling. The proposed project also emphasized integrated event marketing, which should support the synergistic effect of the planned ski touring activities.
1. Definujte teoretická východiska k tématu práce, stanovte cíl a metodický postup práce.
2. Navrhněte a realizujte zvolené marketingové výzkumy s cílem analyzovat efektivitu eventových aktivit zvolené značky.
3. Na základě zjištěných dat z marketingového výzkumu vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Navrhněte efektivní plán eventových aktivit pro zvolenou značku.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretická východiska k tématu práce, stanovte cíl a metodický postup práce.
2. Navrhněte a realizujte zvolené marketingové výzkumy s cílem analyzovat efektivitu eventových aktivit zvolené značky.
3. Na základě zjištěných dat z marketingového výzkumu vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Navrhněte efektivní plán eventových aktivit pro zvolenou značku.
Seznam doporučené literatury
CROWTHER, Phil. "Marketing event outcomes: from tactical to strategic" in International Journal of Event and Festival Management, 2, 1, 2011.
ENGEL, Georg. Event Marketing für soziale Nonprofit Organisationen: Ein mächtiges Kommunikation-sinstrument. Hamburg: Diplomica Verlag, 2008. ISBN 978-3836661409.
ERBER, Sigrun. EVENTMARKETING: Erlebnisstrategien für Marken. Landsberg am Lech: mi-Fachverlag, 2005. ISBN 3-636-03051-5.
HESKOVÁ, Marie a ŠTARCHOŇ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: VŠE, Nakladatelství Oeconomica. ISBN 978-80-245-1520-5.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6.
WHELAN, Susan a WOHLFEIL, Markus. "Communicating brands trough engagement with "lived" experiences" in Journal of Brand Management, 2006, 13, 4/5, ProQuest Central.
Seznam doporučené literatury
CROWTHER, Phil. "Marketing event outcomes: from tactical to strategic" in International Journal of Event and Festival Management, 2, 1, 2011.
ENGEL, Georg. Event Marketing für soziale Nonprofit Organisationen: Ein mächtiges Kommunikation-sinstrument. Hamburg: Diplomica Verlag, 2008. ISBN 978-3836661409.
ERBER, Sigrun. EVENTMARKETING: Erlebnisstrategien für Marken. Landsberg am Lech: mi-Fachverlag, 2005. ISBN 3-636-03051-5.
HESKOVÁ, Marie a ŠTARCHOŇ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: VŠE, Nakladatelství Oeconomica. ISBN 978-80-245-1520-5.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6.
WHELAN, Susan a WOHLFEIL, Markus. "Communicating brands trough engagement with "lived" experiences" in Journal of Brand Management, 2006, 13, 4/5, ProQuest Central.
Přílohy volně vložené
Textová příloha: přepis individuálních rozhovorů
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Jak vnímáte firemní kulturu Harfasport? Je něco, co byste navrhla změnit? Ovlivňuje firemní kultura navrhované eventy?
" Jak vidíte budoucnost eventů obecně? Jaká může být jejich podoba a význam?
" V jaké formě a rozsahu má firma zpracován krizový management?
Studentka odpověděla na otázky.