Práce je zaměřena na krizovou komunikaci ve službách péče o tělo během období pandemie Covid-19. Jejich provoz byl na delší časové období uzavřen. Výjimečnost
a závažnost situace nabízí příležitost analyzovat, jaký vliv má tento stav na klienty služeb péče o tělo, jaké jsou jejich potřeby a postoje. Na tomto základě lze potom nalézt kritéria pro nastavení specifické formy komunikace v situacích při dlouhodobém uzavření provozoven.
V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy týkající se tématu práce. V praktické části je potom provedena analýza za pomoci metody Desk research, ve které jsou zahrnuty zahraniční i domácí informace související s vlivem koronaviru na služby péče o tělo. Dále byl realizován výzkum, a to jak kvalitativní - formou rozhovorů, tak i kvantitativní -dotazníkové šetření sestavené na jejich základě. V projektové části jsou využity poznatky získané z praktické části pro návrh odpovídající komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The work is focused on crisis communication in body care services during the Covid-19 pandemic. Their operation was closed for a longer period of time. This ongoin exceptional and severe situation offers an opportunity to analyze an impact of this situation on body care services clients, what are their needs and attitudes. That brings an opportunity to find criteria for intoducing a specific form of communication in situations throughout the long-term closure.
The theoretical part defines main concepts related to the work topic. In the practical part, the analysis is performed using the Desk research method, which includes foreign and domestic information related to the effect of coronavirus on body care services. Furthermore, the research was carried out, both qualitatively - through interviews and quantitatively - a questionnaire survey on which basis it was compiled. The project part uses knowledge gained from the practical part to design an appropriate communication strategy.
Práce je zaměřena na krizovou komunikaci ve službách péče o tělo během období pandemie Covid-19. Jejich provoz byl na delší časové období uzavřen. Výjimečnost
a závažnost situace nabízí příležitost analyzovat, jaký vliv má tento stav na klienty služeb péče o tělo, jaké jsou jejich potřeby a postoje. Na tomto základě lze potom nalézt kritéria pro nastavení specifické formy komunikace v situacích při dlouhodobém uzavření provozoven.
V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy týkající se tématu práce. V praktické části je potom provedena analýza za pomoci metody Desk research, ve které jsou zahrnuty zahraniční i domácí informace související s vlivem koronaviru na služby péče o tělo. Dále byl realizován výzkum, a to jak kvalitativní - formou rozhovorů, tak i kvantitativní -dotazníkové šetření sestavené na jejich základě. V projektové části jsou využity poznatky získané z praktické části pro návrh odpovídající komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The work is focused on crisis communication in body care services during the Covid-19 pandemic. Their operation was closed for a longer period of time. This ongoin exceptional and severe situation offers an opportunity to analyze an impact of this situation on body care services clients, what are their needs and attitudes. That brings an opportunity to find criteria for intoducing a specific form of communication in situations throughout the long-term closure.
The theoretical part defines main concepts related to the work topic. In the practical part, the analysis is performed using the Desk research method, which includes foreign and domestic information related to the effect of coronavirus on body care services. Furthermore, the research was carried out, both qualitatively - through interviews and quantitatively - a questionnaire survey on which basis it was compiled. The project part uses knowledge gained from the practical part to design an appropriate communication strategy.
1. Zpracujte teoretické východisko k tématu práce, definujte cíl a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav zvolené problematiky a navrhněte relevantní metodu marketingového výzkumu,
3. Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, ze zjištěných dat vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Na základě provedených analýz navrhněte změny, týkající se řešeného problému, které jsou realizovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické východisko k tématu práce, definujte cíl a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav zvolené problematiky a navrhněte relevantní metodu marketingového výzkumu,
3. Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, ze zjištěných dat vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Na základě provedených analýz navrhněte změny, týkající se řešeného problému, které jsou realizovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
NĚMEC, Petr. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999, 125 s. ISBN 8085943662
AUSTIN, Lucinda a Yan JIN, ed. Social media and crisis communication. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, 1 online zdroj (xx, 461 stran). Dostupné z: doi:9781315749068
JURÁŠKOVÁ, Olga. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM, 2015, 68 s. ISBN 9788087500637
OLINS, Wally. Brand new: nová podoba značek. V Praze: Slovart, 2016, 200 s. ISBN 9788075290472
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276
BURNS, Alvin C., Ann VEECK a Ronald F. BUSH. Marketing research. Eigth edition, global edition. Harlow: Pearson, [2017], 489 s. ISBN 9781292153261
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8
Seznam doporučené literatury
NĚMEC, Petr. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999, 125 s. ISBN 8085943662
AUSTIN, Lucinda a Yan JIN, ed. Social media and crisis communication. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, 1 online zdroj (xx, 461 stran). Dostupné z: doi:9781315749068
JURÁŠKOVÁ, Olga. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM, 2015, 68 s. ISBN 9788087500637
OLINS, Wally. Brand new: nová podoba značek. V Praze: Slovart, 2016, 200 s. ISBN 9788075290472
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276
BURNS, Alvin C., Ann VEECK a Ronald F. BUSH. Marketing research. Eigth edition, global edition. Harlow: Pearson, [2017], 489 s. ISBN 9781292153261
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8