Diplomová práce se zaměřuje na oblast komunikace veřejné správy se zaměřením na komunikační prostředky měst a obcí. V teoretické části práce je toto téma rozvinuto s pomocí odborných literárních pramenů. Cílem teoretické části je zformulovat poznatky o strategickém marketingu, marketingové komunikaci a marketingu měst a obcí. Druhá, tedy praktická část, se zaměřuje na analýzu současného stavu marketingových komunikací ve vybraném městě Valašské Meziříčí, podpořenou také kvalitativním výzkumem. Třetí část diplomové práce obsahuje projekt, který na základě analýz a výzkumu navrhuje rozvoj komunikačních prostředků ve vybraném městě. Jsou zde definovány oblasti, které vedou k lepšímu využití komunikačních prostředků ve Valašském Meziříčí a vybraný konkrétní projekt, pro který jsou navrženy nové prostředky pro komunikaci města.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on public administration area concentrating on communi-cation tools of cities and villages. This topic is detailed with a help of literitary specialized sources in theoretical part. A goal of theoretical part is to form strategic marketing knowledge of cities and villages. The second, it means practical part is focused on contemporary state analysis of marketing communications in chosen city Valašské Meziříčí, which is proved by qualitative research. The third part of the diploma thesis includes a project that suggests communication tools development based on analysis and research in chosen city. Spheres that lead towards better communication tools utilization in Valašské Meziřící are defined here as well as specific chosen project including new suggested images for city communication.
Klíčová slova
veřejná správa, komunikace města, komunikační nástroje, image, rozvoj města, strategický marketing
Klíčová slova v angličtině
public administration, city communication, communication tools, image, city development, strategic marketing
Rozsah průvodní práce
86 s. (146 866 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na oblast komunikace veřejné správy se zaměřením na komunikační prostředky měst a obcí. V teoretické části práce je toto téma rozvinuto s pomocí odborných literárních pramenů. Cílem teoretické části je zformulovat poznatky o strategickém marketingu, marketingové komunikaci a marketingu měst a obcí. Druhá, tedy praktická část, se zaměřuje na analýzu současného stavu marketingových komunikací ve vybraném městě Valašské Meziříčí, podpořenou také kvalitativním výzkumem. Třetí část diplomové práce obsahuje projekt, který na základě analýz a výzkumu navrhuje rozvoj komunikačních prostředků ve vybraném městě. Jsou zde definovány oblasti, které vedou k lepšímu využití komunikačních prostředků ve Valašském Meziříčí a vybraný konkrétní projekt, pro který jsou navrženy nové prostředky pro komunikaci města.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on public administration area concentrating on communi-cation tools of cities and villages. This topic is detailed with a help of literitary specialized sources in theoretical part. A goal of theoretical part is to form strategic marketing knowledge of cities and villages. The second, it means practical part is focused on contemporary state analysis of marketing communications in chosen city Valašské Meziříčí, which is proved by qualitative research. The third part of the diploma thesis includes a project that suggests communication tools development based on analysis and research in chosen city. Spheres that lead towards better communication tools utilization in Valašské Meziřící are defined here as well as specific chosen project including new suggested images for city communication.
Klíčová slova
veřejná správa, komunikace města, komunikační nástroje, image, rozvoj města, strategický marketing
Klíčová slova v angličtině
public administration, city communication, communication tools, image, city development, strategic marketing
Zásady pro vypracování
Na základě dostupné odborné literatury a zdrojů zpracujte teoretické poznatky v oblasti strategického marketingu s orientací na marketing měst a obcí.
Na základě teoretické části definujte výzkumné otázky, stanovte metody a nastavte cíl práce.
Analyzujte současný stav marketingové strategie ve zvoleném městě, popište konkrétní komunikační aktivity.
Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum s vybranými participanty v kontinuitě s cílem práce.
Na základě zjištěných dat navrhněte vlastní strategii k efektivnějšímu využití komunikačních prostředků ve zvoleném městě.
Zásady pro vypracování
Na základě dostupné odborné literatury a zdrojů zpracujte teoretické poznatky v oblasti strategického marketingu s orientací na marketing měst a obcí.
Na základě teoretické části definujte výzkumné otázky, stanovte metody a nastavte cíl práce.
Analyzujte současný stav marketingové strategie ve zvoleném městě, popište konkrétní komunikační aktivity.
Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum s vybranými participanty v kontinuitě s cílem práce.
Na základě zjištěných dat navrhněte vlastní strategii k efektivnějšímu využití komunikačních prostředků ve zvoleném městě.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert Grada. ISBN 978-80-271-0787-2.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ, 1999. Marketing měst a obcí. Praha: Grada. Města a obce. ISBN 8071697508.
SLAVÍK, Jakub, 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada. Manažer. ISBN 9788024748191.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024757698. HILL, Mark E., 2013. Marketing strategy: the thinking involved. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications. ISBN 9781412987301.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert Grada. ISBN 978-80-271-0787-2.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ, 1999. Marketing měst a obcí. Praha: Grada. Města a obce. ISBN 8071697508.
SLAVÍK, Jakub, 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada. Manažer. ISBN 9788024748191.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024757698. HILL, Mark E., 2013. Marketing strategy: the thinking involved. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications. ISBN 9781412987301.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Radomila Soukalová, Ing. PhD.) byla položena následující otázka:
1. Zhodnoťte PESTE analýzu z pohledu příležitostí a ohrožení
V oponentském posudku (Ing. Eva Šviráková, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Tabulka 4 na straně 71 ukazuje nákladovou analýzu projektu. Čeho se týká poslední položka "Grafika"?
2. Uvažovala jste o nákladech na zaplacení designéra, který vyřeší celkový prostor, umístění mobiliáře, úpravu městské zeleně, umístění a design informačních cedulí? Myslíte, že se designér, který by vyřešil celkový prostor umístění cedulí městu vyplatil? Proč ano a proč ne?
3. Jak budou do projektu edukačně-informačních cedulí zapojeny místní a regionální spolky, turisté a návštěvníci města (strana 70)? Budete zjišťovat vhodnost návrhu nových komunikačních prostředků také u dalších cílových skupin: občané města, turisté, studenti, cestující rodiny s dětmi? Mohou občané města a turisté přinést nové vhledy do vašeho projektu? Proč ano a proč ne?
Studentka objasnila nejasnosti a odpověděla na otázky položené v posudcích.