Cílem této diplomové práce je navržení komunikační strategie potenciálního rebrandingu hokejového klubu HC Olomouc, a to na základě analýzy rebrandingu konkurenčních klubů z českého prostředí HC Energie Karlovy Vary a HC Slavia Praha. K docílení co nejefektivnější komunikační strategie má dopomoct ověření použitých způsobů komunikace rebrandingu u zmíněných klubů v očích hokejové veřejnosti, zejména pak fanoušků, a také analýza současného brandingu HC Olomouc. K získání potřebných dat byly v práci použity metody polostrukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to design a communication strategy for the potential rebranding of the HC Olomouc hockey club, based on an analysis of the rebranding
of competing clubs from the Czech environment HC Energie Karlovy Vary and HC Slavia Praha. In order to achieve the most effective communication strategy, the verification of the used methods of communication rebranding at the mentioned clubs with the hockey public, especially the fans, as well as the analysis of the current branding of HC Olomouc should help. The methods of semi-structured interview and questionnaire survey were used to obtain the necessary data.
Klíčová slova
brand, rebranding, marketingová komunikace, hokej, HC Olomouc
Klíčová slova v angličtině
brand, rebranding, marketing communication, hockey, HC Olomouc
Rozsah průvodní práce
105 s. (148 763)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je navržení komunikační strategie potenciálního rebrandingu hokejového klubu HC Olomouc, a to na základě analýzy rebrandingu konkurenčních klubů z českého prostředí HC Energie Karlovy Vary a HC Slavia Praha. K docílení co nejefektivnější komunikační strategie má dopomoct ověření použitých způsobů komunikace rebrandingu u zmíněných klubů v očích hokejové veřejnosti, zejména pak fanoušků, a také analýza současného brandingu HC Olomouc. K získání potřebných dat byly v práci použity metody polostrukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to design a communication strategy for the potential rebranding of the HC Olomouc hockey club, based on an analysis of the rebranding
of competing clubs from the Czech environment HC Energie Karlovy Vary and HC Slavia Praha. In order to achieve the most effective communication strategy, the verification of the used methods of communication rebranding at the mentioned clubs with the hockey public, especially the fans, as well as the analysis of the current branding of HC Olomouc should help. The methods of semi-structured interview and questionnaire survey were used to obtain the necessary data.
Klíčová slova
brand, rebranding, marketingová komunikace, hokej, HC Olomouc
Klíčová slova v angličtině
brand, rebranding, marketing communication, hockey, HC Olomouc
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte specifikům brandbuildingu ve sportovním marketingu.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybraný klub a jeho dosavadní marketingovou komunikaci.
Analyzujte proces rebrandingu u konkurenčních klubů a na základě výsledků ověřte jeho efektivitu u fanoušků primárním šetření.
Ze závěrů analýz vyvoďte komplexní komunikační strategii rebrandingu zvoleného klubu (včetně nástrojů, timingu, předpokládané finanční a personální náročnosti).
Formulujte závěry, vymezte možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte specifikům brandbuildingu ve sportovním marketingu.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybraný klub a jeho dosavadní marketingovou komunikaci.
Analyzujte proces rebrandingu u konkurenčních klubů a na základě výsledků ověřte jeho efektivitu u fanoušků primárním šetření.
Ze závěrů analýz vyvoďte komplexní komunikační strategii rebrandingu zvoleného klubu (včetně nástrojů, timingu, předpokládané finanční a personální náročnosti).
Formulujte závěry, vymezte možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BOUCHET, Patrick, HILLAIRET Dieter a BODET Guillaume, 2013. Sport brands. New York: Routledge. ISBN 978-0-203-11466-7.
ČÁSLAVOVÁ, Eva, 2009. Management a marketing sportu. Praha: Olympia. ISBN 978-80-7376-150-9.
HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding? Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6.
HEDING, Tilde, KNUDTZEN, Charlotte F. a BJERRE, Mogens, 2009. Brand Management: Research, theory and practice. New York: Routledge. ISBN 0-203-99617-8.
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
Seznam doporučené literatury
BOUCHET, Patrick, HILLAIRET Dieter a BODET Guillaume, 2013. Sport brands. New York: Routledge. ISBN 978-0-203-11466-7.
ČÁSLAVOVÁ, Eva, 2009. Management a marketing sportu. Praha: Olympia. ISBN 978-80-7376-150-9.
HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding? Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6.
HEDING, Tilde, KNUDTZEN, Charlotte F. a BJERRE, Mogens, 2009. Brand Management: Research, theory and practice. New York: Routledge. ISBN 0-203-99617-8.
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byla položena 1 otázka:
1. Považujete za účelné srovnávat počty fanoušků na sociálních sítích pro analýzu efektivity komunikace? Jaké jiné ukazatele byste příp. volil?
V oponentském posudku (PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.) byly položeny tyto otázky:
1. Můžete porovnat SWOT analýzu rebrandingu olomouckého klubu se shrnutými poznatky z obou dalších klubů a dotazníkového šetření?
2. Co je, podle Vás, v procesu rebrandingu nejsložitější? Co je hlavní podmínkou, aby rebranding proběhl úspěšně? Obecně, i v případě sportovního klubu, který je předmětem Vašeho zájmu.
3. Co soudíte o případném zapojení fanoušků do vizuální podoby značky? Mohlo by se tak stát? A pokud ano, z jakého důvodu, a v jaké podobě byste navrhl jejich zapojení? Pokud ne, z jakého důvodu?
4. Co bude dál s Vašimi návrhy?
Student odpověděl v rámci obhajoby práce na všechny otázky.