Cílem diplomové práce je navržení konkrétní marketingové strategie pro zvýšení sledovanosti začínajícího Youtube kanálu s názvem Bety Lit., který má za cíl šíření povědomí o křesťanství. Teoretická část se zabývá studiem literatury a shrnutím poznatků, které úspěšnost kanálu ovlivňují. Konkrétně je zde popsána problematika Youtube marketingu, tvorby a hodnocení kampaně a zároveň jsou zde jmenovány současné křesťanské weby a Youtube kanály na české scéně.
Za pomoci kvantitativního on-line dotazníkového šetření, interní analýzy kanálu a sociálních sítí, na kterých je kanál sdílen a prostudované literatury jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Výstupem práce je komunikační strategie kanálu, která obsahuje doporučení, o tom, jakým způsobem je na kanálu vhodné sdílet křesťanské myšlenky a doporučení, která zvýší sledovanost. Součástí strategie je plán videí na tři měsíce spolu s dalšími opatřeními týkajícími se jak obsahové, tak technické stránky videí a jejich další propagace na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is creating concrete communication strategy for increasing viewership of starting Youtube channel named Bety Lit., which´s goal is spreading knowledge about Christianity. Theoretical part is focused on studying literature and presents summary of the facts, that influence the success of the channel. The problematics of Youtube marketing, making and evaluating a campaign are presented here. Concrete Christian Czech websites and Youtube channels are named here.
With the use of the quantitative on-line questionnaire, internal analysis of the channel and the social media which are used to promote the channel and studied literature, the research questions are answered. The outcome of the thesis is communication strategy of the channel, which includes recommendations about the suitable way of sharing Christian topics and recommendations that will increase the viewership. Part of the strategy is plan of videos for three months along with other recommendations focused at content and technical part of the videos and their promotion on social media.
Klíčová slova
marketing, on-line, Youtube, Instagram, Facebook, strategie, komunikace
Klíčová slova v angličtině
marketing, on-line, Youtube, Instagram, Facebook, strategy, communication
Rozsah průvodní práce
81 s. (112 773 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navržení konkrétní marketingové strategie pro zvýšení sledovanosti začínajícího Youtube kanálu s názvem Bety Lit., který má za cíl šíření povědomí o křesťanství. Teoretická část se zabývá studiem literatury a shrnutím poznatků, které úspěšnost kanálu ovlivňují. Konkrétně je zde popsána problematika Youtube marketingu, tvorby a hodnocení kampaně a zároveň jsou zde jmenovány současné křesťanské weby a Youtube kanály na české scéně.
Za pomoci kvantitativního on-line dotazníkového šetření, interní analýzy kanálu a sociálních sítí, na kterých je kanál sdílen a prostudované literatury jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Výstupem práce je komunikační strategie kanálu, která obsahuje doporučení, o tom, jakým způsobem je na kanálu vhodné sdílet křesťanské myšlenky a doporučení, která zvýší sledovanost. Součástí strategie je plán videí na tři měsíce spolu s dalšími opatřeními týkajícími se jak obsahové, tak technické stránky videí a jejich další propagace na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is creating concrete communication strategy for increasing viewership of starting Youtube channel named Bety Lit., which´s goal is spreading knowledge about Christianity. Theoretical part is focused on studying literature and presents summary of the facts, that influence the success of the channel. The problematics of Youtube marketing, making and evaluating a campaign are presented here. Concrete Christian Czech websites and Youtube channels are named here.
With the use of the quantitative on-line questionnaire, internal analysis of the channel and the social media which are used to promote the channel and studied literature, the research questions are answered. The outcome of the thesis is communication strategy of the channel, which includes recommendations about the suitable way of sharing Christian topics and recommendations that will increase the viewership. Part of the strategy is plan of videos for three months along with other recommendations focused at content and technical part of the videos and their promotion on social media.
Klíčová slova
marketing, on-line, Youtube, Instagram, Facebook, strategie, komunikace
Klíčová slova v angličtině
marketing, on-line, Youtube, Instagram, Facebook, strategy, communication
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární zdroje a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
Stanovte cíl páce, výzkumné otázky a metody práce.
Proveďte interní analýzu uvedeného kanálu a používaných sociálních sítí k jeho propagaci. Proveďte dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory.
Interpretujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě teoretických poznatků, interní analýzy, výzkumu a rozhovorů navrhněte komunikační strategii pro zvýšení sledovanosti uvedeného kanálu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární zdroje a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
Stanovte cíl páce, výzkumné otázky a metody práce.
Proveďte interní analýzu uvedeného kanálu a používaných sociálních sítí k jeho propagaci. Proveďte dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory.
Interpretujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě teoretických poznatků, interní analýzy, výzkumu a rozhovorů navrhněte komunikační strategii pro zvýšení sledovanosti uvedeného kanálu.
Seznam doporučené literatury
EAGLE, Will, 2019. Youtube Marketing For Dummies. Hoboken: John Wiley & Sons. ISBN 9781119541349
KINGSNORTH, Simon, 2019. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. 2nd ed. London: KoganPage. ISBN 9780749484224
TAHLAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, Expert. ISBN 9788027102068.
TUTEN, Tracy. L., Michel R. Solomon. 2014. Social media marketing. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-2920-2353-3.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, Expert. ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
EAGLE, Will, 2019. Youtube Marketing For Dummies. Hoboken: John Wiley & Sons. ISBN 9781119541349
KINGSNORTH, Simon, 2019. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. 2nd ed. London: KoganPage. ISBN 9780749484224
TAHLAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, Expert. ISBN 9788027102068.
TUTEN, Tracy. L., Michel R. Solomon. 2014. Social media marketing. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-2920-2353-3.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, Expert. ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položenou otázku.
V oponentském posudku byla položena tato otázka (oponent):
Může skutečně komunikace blogera na kanálu Youtube zvýšit počet věřících neboli obrátit ateisty k víře?
Studentka sdělila svou odpověď na tuto otázku.