Diplomová práce s názvem Marketingová kampaň České federace potravinových bank se věnuje v rámci sociálního marketingu přední aktivitě federace, a tou je provoz potravinových bank. V jednotlivých kapitolách teoretické části se práce zabývá na základě literární rešerše obecnými definicemi a historií, nimiž seznamuje terminologií a základními pojmy neziskového sektoru, sociálního marketingu a sociální reklamy, které se celkově vztahují k tomuto tématu. Metodou výzkumu byla zvolena případová studie. Cílem studie je zhodnotit použité nástroje sociálního marketingu a přinést ucelené informace o problematice potravinové pomoci a projektu potravinových bank v boji proti chudobě, které mohou přispět k pochopení významu této pomoci.
Anotace v angličtině
The thesis entitled Marketing Campaign of the Czech Federation of Food Banks is devoted to the leading activity of the Federation in the context of social marketing, namely the operation of food banks. In each chapter of the theoretical section, the thesis deals, on the basis of a literary research, with general definitions and histories, by which it introduces terminology and basic notions of the non-profit sector, social marketing and social advertising, which are generally related to this topic. A case study was chosen as a method of research. The aim of the study is ti evaluate the social marketing tools used and to provide comprehensive information on food aid issues and the food bank antipoverty project, which can contribute to understanding the importance of this assistance.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskové organizace, potravinová pomoc, potravinové banky, případová studie, Národní sbírka potravin, Potravinová sbírka
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, non-profit organisations, food aid, food banks, case study, National Food Collection, Food Collection
Rozsah průvodní práce
81s. (114 849 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Marketingová kampaň České federace potravinových bank se věnuje v rámci sociálního marketingu přední aktivitě federace, a tou je provoz potravinových bank. V jednotlivých kapitolách teoretické části se práce zabývá na základě literární rešerše obecnými definicemi a historií, nimiž seznamuje terminologií a základními pojmy neziskového sektoru, sociálního marketingu a sociální reklamy, které se celkově vztahují k tomuto tématu. Metodou výzkumu byla zvolena případová studie. Cílem studie je zhodnotit použité nástroje sociálního marketingu a přinést ucelené informace o problematice potravinové pomoci a projektu potravinových bank v boji proti chudobě, které mohou přispět k pochopení významu této pomoci.
Anotace v angličtině
The thesis entitled Marketing Campaign of the Czech Federation of Food Banks is devoted to the leading activity of the Federation in the context of social marketing, namely the operation of food banks. In each chapter of the theoretical section, the thesis deals, on the basis of a literary research, with general definitions and histories, by which it introduces terminology and basic notions of the non-profit sector, social marketing and social advertising, which are generally related to this topic. A case study was chosen as a method of research. The aim of the study is ti evaluate the social marketing tools used and to provide comprehensive information on food aid issues and the food bank antipoverty project, which can contribute to understanding the importance of this assistance.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskové organizace, potravinová pomoc, potravinové banky, případová studie, Národní sbírka potravin, Potravinová sbírka
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, non-profit organisations, food aid, food banks, case study, National Food Collection, Food Collection
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a teoretická východiska pro diplomovou práci.
2. Na základě teoretického zjištění formulujte výzkumné otázky a cíl práce.
3. Zpracujte analýzu vybrané marketingové kampaně České federace potravinových bank. Konfrontujte komunikační aktivity organizace.
4. Formulujte silné a slabé stránky marketingové kampaně. Na základě závěrů analýz odpovězte na výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků analýz zpracujte projekt.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a teoretická východiska pro diplomovou práci.
2. Na základě teoretického zjištění formulujte výzkumné otázky a cíl práce.
3. Zpracujte analýzu vybrané marketingové kampaně České federace potravinových bank. Konfrontujte komunikační aktivity organizace.
4. Formulujte silné a slabé stránky marketingové kampaně. Na základě závěrů analýz odpovězte na výzkumné otázky.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 256 s. ISBN 978-80-87500-80-4
FRIČ, Pavol, Rochdi Golli. 2001, Neziskový sektor v České republice. 1. vyd. Praha: EUROLEX BOHEMIA, s.r.o., 208 s. ISBN 80-86432-04-1
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel Horňák a kolektiv, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7
KOTLER, Philip, ROBERTO, Ned, LEE Nancy, 2002. Social Marketing: Inproving the Quality of Life, Second edition, Thousand Oaks, California, 438 s. ISBN 0-7619-2434-5
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv, 2012, Psychologie reklamy. 4. rozš. a aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 328 s. ISBN 978-80-247-4005-8
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 256 s. ISBN 978-80-87500-80-4
FRIČ, Pavol, Rochdi Golli. 2001, Neziskový sektor v České republice. 1. vyd. Praha: EUROLEX BOHEMIA, s.r.o., 208 s. ISBN 80-86432-04-1
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel Horňák a kolektiv, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7
KOTLER, Philip, ROBERTO, Ned, LEE Nancy, 2002. Social Marketing: Inproving the Quality of Life, Second edition, Thousand Oaks, California, 438 s. ISBN 0-7619-2434-5
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv, 2012, Psychologie reklamy. 4. rozš. a aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 328 s. ISBN 978-80-247-4005-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě:
Bylo by možné formulovat přesněji cíl práce, metodicky upřesnit, s jakými informacemi jste pracovala (a s jakými případně nikoliv) a zda byla stanovena nějaká kritéria, co přesně jste v informacích hledala?
Studentka měla odpovědi připraveny.