Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku Corporate Social Responsibility ve vybrané společnosti. V rámci teoretické části práce je popsán koncept CSR od jeho historie po aktuální trendy, popis firemní strategie, vize a definice značky, která s konceptem CSR úzce souvisí. V praktické části je definována vybraná společnost, její historie, současný stav, charakteristika jejích CSR aktivit a brand strategie. V rámci marketingového výzkumu je zařazeno kvalitativní dotazování stakeholderů a hloubková analýza sekundárních dat podniku s cílem vytvořit koncept CSR strategie a základní nástroj pro etické řízení. V projektové části jsou reflektovány poznatky z explorace a na základě nich je pak navrženo řešení nové CSR strategie včetně návrhu její implementace.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on Corporate Social Responsibility in a selected company. The theoretical part of the thesis describes the concept of CSR from its history to current trends, a description of corporate strategy, vision and definition of the brand, which is closely related to the concept of CSR. The practical part defines the selected company, its history, current status, characteristics of their CSR activities and brand strategy. The marketing research includes qualitative stakeholder interviews and in-depth analysis of the company's secondary data in order to create a concept of CSR strategy and a basic tool for ethical management. The project part reflects the findings of exploration and based on them, a solution to a new CSR strategy is proposed, including a proposal for its implementation.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR strategie, firemní filantropie,
e-commerce, etická odpovědnost, stakeholdeři, odpovědná firma, kultura organizace
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR strategy, corporate philanthropy,
e-commerce, ethical responsibility, stakeholders, responsible company, a culture of an organization
Rozsah průvodní práce
117 s. (164 618 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku Corporate Social Responsibility ve vybrané společnosti. V rámci teoretické části práce je popsán koncept CSR od jeho historie po aktuální trendy, popis firemní strategie, vize a definice značky, která s konceptem CSR úzce souvisí. V praktické části je definována vybraná společnost, její historie, současný stav, charakteristika jejích CSR aktivit a brand strategie. V rámci marketingového výzkumu je zařazeno kvalitativní dotazování stakeholderů a hloubková analýza sekundárních dat podniku s cílem vytvořit koncept CSR strategie a základní nástroj pro etické řízení. V projektové části jsou reflektovány poznatky z explorace a na základě nich je pak navrženo řešení nové CSR strategie včetně návrhu její implementace.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on Corporate Social Responsibility in a selected company. The theoretical part of the thesis describes the concept of CSR from its history to current trends, a description of corporate strategy, vision and definition of the brand, which is closely related to the concept of CSR. The practical part defines the selected company, its history, current status, characteristics of their CSR activities and brand strategy. The marketing research includes qualitative stakeholder interviews and in-depth analysis of the company's secondary data in order to create a concept of CSR strategy and a basic tool for ethical management. The project part reflects the findings of exploration and based on them, a solution to a new CSR strategy is proposed, including a proposal for its implementation.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR strategie, firemní filantropie,
e-commerce, etická odpovědnost, stakeholdeři, odpovědná firma, kultura organizace
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR strategy, corporate philanthropy,
e-commerce, ethical responsibility, stakeholders, responsible company, a culture of an organization
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů ke zvolenému tématu práce.
2. Stanovte cíl diplomové práce, výzkumné otázky a zvolte odpovídající metodický postup k jejich zodpovězení.
3. Analyzujte současný stav CSR modelu ve zvolené firmě a popište konkrétní aktivity spadající do tohoto modelu.
4. Proveďte marketingový výzkum zaměřený na současný stav CSR.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte strategii k efektivnějšímu využívání konceptu CSR v dané firmě.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů ke zvolenému tématu práce.
2. Stanovte cíl diplomové práce, výzkumné otázky a zvolte odpovídající metodický postup k jejich zodpovězení.
3. Analyzujte současný stav CSR modelu ve zvolené firmě a popište konkrétní aktivity spadající do tohoto modelu.
4. Proveďte marketingový výzkum zaměřený na současný stav CSR.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte strategii k efektivnějšímu využívání konceptu CSR v dané firmě.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4480-3.
KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause, c2005. Hoboken: John Wiley. ISBN 978-0471476115.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. 2010. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247- 3157-5.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 9788027102068.
TETŘEVOVÁ, Liběna. 2017. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0285-3.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4480-3.
KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause, c2005. Hoboken: John Wiley. ISBN 978-0471476115.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. 2010. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247- 3157-5.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 9788027102068.
TETŘEVOVÁ, Liběna. 2017. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0285-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Studentka velmi připraveně reagovala na všechny - oponentské dotazy i otázky vedoucího. Posudky viz přílohy.