Diplomová práce se zabývá Internetem věcí, ovládáním chytrých zařízení hlasem a hlasovými asistenty v automobilovém průmyslu, které jsou stále častěji součástí výbavy jednotlivých automobilů. V úvodní části práce je využito teoretických východisek, která popisují technologie, jež jsou součástí Internetu věcí a u kterých je využito hlasové ovládání. Analytická část se zaobírá hlasovými asistenty v automobilovém průmyslu. Analyzuje uživatele, kteří využívají svůj hlas pro ovládání funkcí ve svém automobilu. Zjišťuje, zda je hlasový asistent nástroj, který je vhodný pro bezpečnější jízdu řidiče a zda jsou schopni ho využívat tak, aby nebyla jejich pozornost odváděna k ovládání jiných funkcí prostřednictvím tlačítek nebo dotykového displeje. Sekundární analýza práce se zabývá zjištěním, zda by uživatelé přijali hlasové asistenty jako nový nástroj reklamního nosiče. Projektová část se zabývá návrhem marketingové kampaně, kterou se mají hlasoví asistenti více přiblížit uživatelům automobilů tak, aby je využívali a vnímali jakou nedílnou součást Internetu věcí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with Internet of Things, voice control of smart devices, and voice assistants in the automotive industry which are increasingly seen in vehicles. In the introdu-ction, the theoretical basis is used to describe technologies that are part of the Internet of Things and for which voice control is used.The primary analysis examines voice assistants in the automotive industry and how drivers use their voice to control functions in their car. It determines whether voice assistants are a suitable tool for safer driving and whether at-tention is diverted from other functions such as buttons or a touch screen. The secondary analysis determines whether users would accept voice assistants as a new tool for adverti-sing media.Finally, through application of theory, a marketing strategy is proposed to get voice assistants closer to car users so they can perceive them as an integral part of Internet of things.
Voice bot, Internet of things, IoT, Data security, Artificial intelligence, Automotive, Au-tomobile industry, Data protection, Privacy
Rozsah průvodní práce
101 s. (147 457 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá Internetem věcí, ovládáním chytrých zařízení hlasem a hlasovými asistenty v automobilovém průmyslu, které jsou stále častěji součástí výbavy jednotlivých automobilů. V úvodní části práce je využito teoretických východisek, která popisují technologie, jež jsou součástí Internetu věcí a u kterých je využito hlasové ovládání. Analytická část se zaobírá hlasovými asistenty v automobilovém průmyslu. Analyzuje uživatele, kteří využívají svůj hlas pro ovládání funkcí ve svém automobilu. Zjišťuje, zda je hlasový asistent nástroj, který je vhodný pro bezpečnější jízdu řidiče a zda jsou schopni ho využívat tak, aby nebyla jejich pozornost odváděna k ovládání jiných funkcí prostřednictvím tlačítek nebo dotykového displeje. Sekundární analýza práce se zabývá zjištěním, zda by uživatelé přijali hlasové asistenty jako nový nástroj reklamního nosiče. Projektová část se zabývá návrhem marketingové kampaně, kterou se mají hlasoví asistenti více přiblížit uživatelům automobilů tak, aby je využívali a vnímali jakou nedílnou součást Internetu věcí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with Internet of Things, voice control of smart devices, and voice assistants in the automotive industry which are increasingly seen in vehicles. In the introdu-ction, the theoretical basis is used to describe technologies that are part of the Internet of Things and for which voice control is used.The primary analysis examines voice assistants in the automotive industry and how drivers use their voice to control functions in their car. It determines whether voice assistants are a suitable tool for safer driving and whether at-tention is diverted from other functions such as buttons or a touch screen. The secondary analysis determines whether users would accept voice assistants as a new tool for adverti-sing media.Finally, through application of theory, a marketing strategy is proposed to get voice assistants closer to car users so they can perceive them as an integral part of Internet of things.
Voice bot, Internet of things, IoT, Data security, Artificial intelligence, Automotive, Au-tomobile industry, Data protection, Privacy
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury a následně zpracujte teoretické základy se zaměřením na využití internetu věcí a hlasových asistentů v automobilovém průmyslu. Používejte citace, obrazové materiály a odkazy na literaturu.
V návaznosti na teoretické poznatky k vybranému tématu formulujte výzkumné otázky a popište výzkumné metody a cíle práce.
Proveďte výzkumné šetření a zpracujte analýzu využití internetu věcí a hlasových asistentů v automobilovém průmyslu.
Interpretujte získaná data a zodpovězte na výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat navrhněte komunikaci hlasových asistentů v automobilovém průmyslu.
Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury a následně zpracujte teoretické základy se zaměřením na využití internetu věcí a hlasových asistentů v automobilovém průmyslu. Používejte citace, obrazové materiály a odkazy na literaturu.
V návaznosti na teoretické poznatky k vybranému tématu formulujte výzkumné otázky a popište výzkumné metody a cíle práce.
Proveďte výzkumné šetření a zpracujte analýzu využití internetu věcí a hlasových asistentů v automobilovém průmyslu.
Interpretujte získaná data a zodpovězte na výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat navrhněte komunikaci hlasových asistentů v automobilovém průmyslu.
Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Seznam doporučené literatury
GARLÍK, Bohumír, 2020. Od chytrých sítí po chytré budovy, města a dopravu: v prostředí umělé inteligence. Praha: Česká technika - nakladatelství ČVUT. ISBN 978-80-01-06624-9
KOLAŘÍKOVÁ, Linda a Filip HORÁK, 2020. Umělá inteligence & právo. Praha: Wolters Kluwer. Právní monografie. ISBN 978-80-7598-783-9
LOBOTKA, Andrej, 2019. Umělá inteligence z pohledu antidiskriminačního práva a GDPR. Praha: Wolters Kluwer. Právní monografie. ISBN 978-80-7598-581-1
MIKELSTEN, Daniel, Vasil TEIGENS a Peter SKALFIST, 2020. Umělá inteligence: čtvrtá průmyslová revoluce. Přeložil C.S.B. Equipment. Cambridge : Cambridge Stanford Books. ISBN 9781005168490
SENDLER, Ulrich, 2018. The internet of things: industrie 4.0 unleashed. Berlin: Springer Vieweg. ISBN 978-3-662-54903-2
ŠTĚDROŇ, Bohumír, 2020. Právo a umělá inteligence. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 978-80-7380-803-7
Seznam doporučené literatury
GARLÍK, Bohumír, 2020. Od chytrých sítí po chytré budovy, města a dopravu: v prostředí umělé inteligence. Praha: Česká technika - nakladatelství ČVUT. ISBN 978-80-01-06624-9
KOLAŘÍKOVÁ, Linda a Filip HORÁK, 2020. Umělá inteligence & právo. Praha: Wolters Kluwer. Právní monografie. ISBN 978-80-7598-783-9
LOBOTKA, Andrej, 2019. Umělá inteligence z pohledu antidiskriminačního práva a GDPR. Praha: Wolters Kluwer. Právní monografie. ISBN 978-80-7598-581-1
MIKELSTEN, Daniel, Vasil TEIGENS a Peter SKALFIST, 2020. Umělá inteligence: čtvrtá průmyslová revoluce. Přeložil C.S.B. Equipment. Cambridge : Cambridge Stanford Books. ISBN 9781005168490
SENDLER, Ulrich, 2018. The internet of things: industrie 4.0 unleashed. Berlin: Springer Vieweg. ISBN 978-3-662-54903-2
ŠTĚDROŇ, Bohumír, 2020. Právo a umělá inteligence. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 978-80-7380-803-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Z textu vyplývá, že rozhovory byly vedeny s řidiči vozidel. Považovala jste dotaz na využití hlasového asistenta jinou osobou v aute, například spolujezdcem, za nepotřebný?
Odhadovala jste vyšší nebo nižší návratnost responzí v kvalitativním výzkumu, a proč?
Je podle Vašeho názoru storyboard s mužem atraktivní i pro segment s psychografikou persony "Patrik"?
Studentka odpověděla na položené otázky.