Diplomová práce se zabývá marketingovou problematikou kultury a to především divadla. Teoretická část se věnuje základům a teoretickým poznatkům marketingu divadelní oblasti, kultury a divadelního marketingového mixu. Teoretická část diplomové práce dále vymezuje pojmy, které souvisí s tvorbou image divadla.
V praktické části jsou uvedeny základní charakteristiky Národního divadla Brno. Cílem práce je získání odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Oba vlastní výzkumy - jak kvalitativní (polostrukturované hloubkové rozhovory), tak navazující kvantitativní (dotazníkové šetření), jsou následně analyzovány. Z provedených šetření jsou zformulována konkrétní doporučení pro Národní divadlo Brno.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with marketing issues of culture, especially theater. The theoretical part deals with the basics and theoretical knowledge of theatrical marketing, culture and theatrical marketing mix. The theoretical part of the thesis further defines the concepts related to the creation of the image of the theater.
The practical part presents the basic characteristics of the National Theater Brno. The aim of the work is to get an answer to a given research questions. Both of our own research - both qualitative (semi-structured in-depth interviews) and follow-up (quantitative questionnaire survey) are subsequently analyzed. From the conducted surveys, specific recommendations for the Brno National Theater are formulated.
Klíčová slova
kultura, divadlo, marketing, marketingová komunikace, marketingová strategie, Národní divadlo Brno
Klíčová slova v angličtině
Culture, Theater, Marketing, Marketing Communication, Marketing Strategy, National Theater Brno
Rozsah průvodní práce
97 s. (127 225)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou problematikou kultury a to především divadla. Teoretická část se věnuje základům a teoretickým poznatkům marketingu divadelní oblasti, kultury a divadelního marketingového mixu. Teoretická část diplomové práce dále vymezuje pojmy, které souvisí s tvorbou image divadla.
V praktické části jsou uvedeny základní charakteristiky Národního divadla Brno. Cílem práce je získání odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Oba vlastní výzkumy - jak kvalitativní (polostrukturované hloubkové rozhovory), tak navazující kvantitativní (dotazníkové šetření), jsou následně analyzovány. Z provedených šetření jsou zformulována konkrétní doporučení pro Národní divadlo Brno.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with marketing issues of culture, especially theater. The theoretical part deals with the basics and theoretical knowledge of theatrical marketing, culture and theatrical marketing mix. The theoretical part of the thesis further defines the concepts related to the creation of the image of the theater.
The practical part presents the basic characteristics of the National Theater Brno. The aim of the work is to get an answer to a given research questions. Both of our own research - both qualitative (semi-structured in-depth interviews) and follow-up (quantitative questionnaire survey) are subsequently analyzed. From the conducted surveys, specific recommendations for the Brno National Theater are formulated.
Klíčová slova
kultura, divadlo, marketing, marketingová komunikace, marketingová strategie, Národní divadlo Brno
Klíčová slova v angličtině
Culture, Theater, Marketing, Marketing Communication, Marketing Strategy, National Theater Brno
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti marketingové komunikace kulturních institucí s orientací na divadelní prostředí
2. V návaznosti na teoretické poznatky vytyčte cíl práce, metodický postup a stanovte výzkumné otázky
3. Realizujte marketingový výzkum u cílové skupiny na základě zvolené metodiky
4. Analyzujte zjištěné údaje a ze získaných výsledků šetření zodpovězte stanovenou výzkumnou otázku
5. Navrhněte projekt komunikace s diváky pro Národní divadlo Brno
6. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti marketingové komunikace kulturních institucí s orientací na divadelní prostředí
2. V návaznosti na teoretické poznatky vytyčte cíl práce, metodický postup a stanovte výzkumné otázky
3. Realizujte marketingový výzkum u cílové skupiny na základě zvolené metodiky
4. Analyzujte zjištěné údaje a ze získaných výsledků šetření zodpovězte stanovenou výzkumnou otázku
5. Navrhněte projekt komunikace s diváky pro Národní divadlo Brno
6. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury. Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín : VeRBuM. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0. DVOŘÁK, Jan. 2004. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha : Pražská scéna. 337 s. ISBN 80-86102-53-X. FORET, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. 3. vyd. Brno : Computer Press. 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0. HENDL, Jan. 2008. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2. vyd. Praha : Portál. 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4. JOHNOVÁ, Radka. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha : Grada Publishing. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0. MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. 2012. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Překlad Kateřina Kožárová et al. Brno : BizBooks. 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8. TAJTÁKOVÁ, Mária, Dominika VASIĽOVÁ a Patrick BARTOS. 2010. Marketing kultury: Ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava : Eurokódex. 260 s. ISBN 978-80-89447-29-9. TAJTÁKOVÁ, Mária, Jana NOVÁ a Ladislav BEDŘICH. 2016. Marketing neziskových organizácií, športu a kultury. Bratislava : Wolters Kluwer. 196 s. ISBN 978-80-8168-407-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury. Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín : VeRBuM. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0. DVOŘÁK, Jan. 2004. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha : Pražská scéna. 337 s. ISBN 80-86102-53-X. FORET, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. 3. vyd. Brno : Computer Press. 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0. HENDL, Jan. 2008. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2. vyd. Praha : Portál. 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4. JOHNOVÁ, Radka. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha : Grada Publishing. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0. MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. 2012. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Překlad Kateřina Kožárová et al. Brno : BizBooks. 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8. TAJTÁKOVÁ, Mária, Dominika VASIĽOVÁ a Patrick BARTOS. 2010. Marketing kultury: Ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava : Eurokódex. 260 s. ISBN 978-80-89447-29-9. TAJTÁKOVÁ, Mária, Jana NOVÁ a Ladislav BEDŘICH. 2016. Marketing neziskových organizácií, športu a kultury. Bratislava : Wolters Kluwer. 196 s. ISBN 978-80-8168-407-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek:
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě:
Vyjmenujte metody a interpretační modely, které jste v práci použila, a vymezte jejich dosah (možnosti, meze).
Jak jste volila 9. respondenta pro polostrukturovaný rozhovor, když databáze odběratelů Národní divadlo Brno má - podle Vašeho sdělení - přes 8000, nebo téměř 9000 odběratelů a kritériem náhodného výběru byl každý tisící kontakt: "Kontakty byly seřazeny podle data přihlášení k odběru uvedeného newsletteru a k oslovení
byl zvolen každý tisící kontakt." (S. 34.)
Které divadelní instituce v Brně a v ČR používají komunikační nástroje typu newsletter jako NdB? A jakému hodnocení vede jejich srovnání?
Studetnka měl připaveny odpvoědi.