Diplomová práce si klade za cíl pomocí nástrojů sociálního marketingu zlepšit pohled většinové společnosti na lidi s Downovým syndromem, zvýšit objektivní informovanost o této diagnóze a pomoci těmto lidem se začlenit do běžného ekonomického, vzdělávacího i kulturně společenského života.
Na základě teoretického vymezení sociálního marketingu a jeho nástrojů, definování Downova syndromu a sociální inkluze a nastínění současné situace inkluze lidí s Downovým syndromem, byl proveden marketingový výzkum s využitím primárních i sekundárních dat.
Teoretická východiska i závěry výzkumné části se staly podkladem pro zpracování komunikační kampaně využívající nástroje sociálního marketingu ke zlepšení inkluze lidí s Downovým syndromem.
Anotace v angličtině
This thesis aims to improve perception of people with Down syndrome by the the majority of society by means of social marketing tools, enhance objective awareness of this diagnosis and help these people to integrate into common economic, educational, cultural, and social life.
Based on the academic definition of social marketing and its tools, the definition of Down syndrome and social inclusion, and outlining the current situation of people with Down syndrome inclusion, marketing research was carried out using the primary and the secondary data.
Theoretical basis and conclusions of the research have become the base for elaboration of the communication campaign that uses the social marketing tools to improve the inclusion of people with Down syndrome.
Klíčová slova
Downův syndrom, Inkluze, Integrace, Marketingová kampaň, Prenatální diagnostika, Sociální marketing.
Klíčová slova v angličtině
Down Syndrom, Inclusion, Integration, Marketing Campaign, Prenatal Diagnostic, Social Marketing.
Rozsah průvodní práce
97 s. (176 253 znaků), - 10 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce si klade za cíl pomocí nástrojů sociálního marketingu zlepšit pohled většinové společnosti na lidi s Downovým syndromem, zvýšit objektivní informovanost o této diagnóze a pomoci těmto lidem se začlenit do běžného ekonomického, vzdělávacího i kulturně společenského života.
Na základě teoretického vymezení sociálního marketingu a jeho nástrojů, definování Downova syndromu a sociální inkluze a nastínění současné situace inkluze lidí s Downovým syndromem, byl proveden marketingový výzkum s využitím primárních i sekundárních dat.
Teoretická východiska i závěry výzkumné části se staly podkladem pro zpracování komunikační kampaně využívající nástroje sociálního marketingu ke zlepšení inkluze lidí s Downovým syndromem.
Anotace v angličtině
This thesis aims to improve perception of people with Down syndrome by the the majority of society by means of social marketing tools, enhance objective awareness of this diagnosis and help these people to integrate into common economic, educational, cultural, and social life.
Based on the academic definition of social marketing and its tools, the definition of Down syndrome and social inclusion, and outlining the current situation of people with Down syndrome inclusion, marketing research was carried out using the primary and the secondary data.
Theoretical basis and conclusions of the research have become the base for elaboration of the communication campaign that uses the social marketing tools to improve the inclusion of people with Down syndrome.
Klíčová slova
Downův syndrom, Inkluze, Integrace, Marketingová kampaň, Prenatální diagnostika, Sociální marketing.
Klíčová slova v angličtině
Down Syndrom, Inclusion, Integration, Marketing Campaign, Prenatal Diagnostic, Social Marketing.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o nástrojích a možnostech využití sociálního marketingu v rámci řešení společenského problému. Zpracujte teoretická východiska týkající se sociální inkluze lidí s handicapem, konkrétně Downovým syndromem. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
Na základě kvalitativního šetření analyzujte postoje zainteresovaných stran k řešenému problému. Na základě závěrů výzkumu zodpovězte výzkumné otázky.
Výsledky analýzy použijte k zpracování návrhu komunikační kampaně na podporu sociální inkluze lidí s Downovým syndromem. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o nástrojích a možnostech využití sociálního marketingu v rámci řešení společenského problému. Zpracujte teoretická východiska týkající se sociální inkluze lidí s handicapem, konkrétně Downovým syndromem. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
Na základě kvalitativního šetření analyzujte postoje zainteresovaných stran k řešenému problému. Na základě závěrů výzkumu zodpovězte výzkumné otázky.
Výsledky analýzy použijte k zpracování návrhu komunikační kampaně na podporu sociální inkluze lidí s Downovým syndromem. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R., 2001. Ethics in social marketing. Washington, D.C: Georgetown University Press. ISBN 0878408207.
ANDREASEN, Alan R a Philip KOTLER, 2003. Strategic marketing for nonprofit organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall. ISBN 013041977x.
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-808-7500-019.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM. ISBN 9788087500804.
LEE, Nancy a Philip KOTLER, 2020. Social marketing: behavior change for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, International Student Edition. ISBN 978-1-5443-7186-3.
DRUCKER, Peter F, 1994. Řízení neziskových organizací. Přeložil Ivan Bureš. Praha : Management Press. ISBN 80-85603-38-1
ŠUSTROVÁ, M. a kol., 2004. Diagnóza: Downov syndróm. Bratislava: Spoločnosť Downovho syndrómu na Slovensku. ISBN 80-8046-259-3
VÁGNEROVÁ, M., STRNADOVÁ, I. & KREJČOVÁ, L., 2009. Náročné mateřství: být matkou postiženého dítěte, Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1616-2
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R., 2001. Ethics in social marketing. Washington, D.C: Georgetown University Press. ISBN 0878408207.
ANDREASEN, Alan R a Philip KOTLER, 2003. Strategic marketing for nonprofit organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall. ISBN 013041977x.
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-808-7500-019.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM. ISBN 9788087500804.
LEE, Nancy a Philip KOTLER, 2020. Social marketing: behavior change for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, International Student Edition. ISBN 978-1-5443-7186-3.
DRUCKER, Peter F, 1994. Řízení neziskových organizací. Přeložil Ivan Bureš. Praha : Management Press. ISBN 80-85603-38-1
ŠUSTROVÁ, M. a kol., 2004. Diagnóza: Downov syndróm. Bratislava: Spoločnosť Downovho syndrómu na Slovensku. ISBN 80-8046-259-3
VÁGNEROVÁ, M., STRNADOVÁ, I. & KREJČOVÁ, L., 2009. Náročné mateřství: být matkou postiženého dítěte, Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1616-2
Přílohy volně vložené
Nahrávky a přepisy rozhovorů včetně kódovací knihy vloženy do dokumentu označeného Vankova_2021_DP Priloha
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek:
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Primárne je navrhnutá kampaň určená pre budúcich rodičov, ale určite má potenciál edukovania širokej verejnosti. Čo by ste upravili v komunikačnej kampani tak, aby bolo širokospektrálnejšie zasiahnuté publikum?
Studentka připraveně odopvídala na všechny položené dotazy.