Cílem mé práce je vytvořit projekt tykající se plakátů augmentované reality ve spolupráci s grafickými designéry. V teoretické části své diplomové práce vysvětluji vnímání rozšířené reality na poli umění a plakátu. Mapuji současné výstavy a designéry, kteří využívají jako nástroj rozšířenou realitu. Zabývám se aktuální technologií tisku uměleckých plakátů a pojmem design shop. V praktické části své diplomové práce vyrábím závěsný systém na plakáty, volím nejvhodnější tiskovou metodu, testuji aplikace a proměňuji plakáty do rozšířené reality. Následně provádím rozhovory s potenciální cílovou skupinou a všechny zjištěné poznatky aplikuji ve svém autorském projektu. Finálním výstupem je web s interaktivními plakáty a videospot.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to create a project concerning posters of augmented reality in collaboration with graphic designers. In the theoretical part of my diploma thesis I explain the perception of augmented reality in the field of art and poster. I map current exhibitions and designers who use augmented reality as a tool. I deal with the current technology of printing art posters and the concept of design shop. In the practical part of my diploma thesis, I produce a hanging system for posters, I choose the most suitable printing method, I test applications and I turn posters into augmented reality. Subsequently, I conduct interviews with a potential target group and apply all the findings in my author's project. The final output is a website with interactive posters and a video spot.
Klíčová slova
nové technologie, digitální média, augmentovaná realita, technologie tisku, současný plakát, animace, motion design, design shop, AR aplikace, umělecká výstava
Klíčová slova v angličtině
new technologies, digital media, augmented reality, printing technology, contemporary poster, animation, motion design, design shop, AR application, art exhibition
Rozsah průvodní práce
124 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé práce je vytvořit projekt tykající se plakátů augmentované reality ve spolupráci s grafickými designéry. V teoretické části své diplomové práce vysvětluji vnímání rozšířené reality na poli umění a plakátu. Mapuji současné výstavy a designéry, kteří využívají jako nástroj rozšířenou realitu. Zabývám se aktuální technologií tisku uměleckých plakátů a pojmem design shop. V praktické části své diplomové práce vyrábím závěsný systém na plakáty, volím nejvhodnější tiskovou metodu, testuji aplikace a proměňuji plakáty do rozšířené reality. Následně provádím rozhovory s potenciální cílovou skupinou a všechny zjištěné poznatky aplikuji ve svém autorském projektu. Finálním výstupem je web s interaktivními plakáty a videospot.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to create a project concerning posters of augmented reality in collaboration with graphic designers. In the theoretical part of my diploma thesis I explain the perception of augmented reality in the field of art and poster. I map current exhibitions and designers who use augmented reality as a tool. I deal with the current technology of printing art posters and the concept of design shop. In the practical part of my diploma thesis, I produce a hanging system for posters, I choose the most suitable printing method, I test applications and I turn posters into augmented reality. Subsequently, I conduct interviews with a potential target group and apply all the findings in my author's project. The final output is a website with interactive posters and a video spot.
Klíčová slova
nové technologie, digitální média, augmentovaná realita, technologie tisku, současný plakát, animace, motion design, design shop, AR aplikace, umělecká výstava
Klíčová slova v angličtině
new technologies, digital media, augmented reality, printing technology, contemporary poster, animation, motion design, design shop, AR application, art exhibition
Zásady pro vypracování
Diplomová práce o rozsahu minimálně 80 normostran textu + obrazové přílohy (vazba ve standardu UTB).
Diplomová práce je složená z teoretické a praktické části – rešerší a kontextu tématu a návrhu praktického řešení.
1. Rešerše inspiračních zdrojů, vztahu mezi augmentovanou realitou, plakátem a tiskem. Rozhovory s potenciálními uživateli augmentované reality přenesené na plakátu.
2. Vyhodnocení poznatků rešerše a rozhovorů.
3. Varianty návrhu řešení aplikace augmentované reality na plakát.
4. Výběr finální verze a praktické zpracování prototypu.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce o rozsahu minimálně 80 normostran textu + obrazové přílohy (vazba ve standardu UTB).
Diplomová práce je složená z teoretické a praktické části – rešerší a kontextu tématu a návrhu praktického řešení.
1. Rešerše inspiračních zdrojů, vztahu mezi augmentovanou realitou, plakátem a tiskem. Rozhovory s potenciálními uživateli augmentované reality přenesené na plakátu.
2. Vyhodnocení poznatků rešerše a rozhovorů.
3. Varianty návrhu řešení aplikace augmentované reality na plakát.
4. Výběr finální verze a praktické zpracování prototypu.
Seznam doporučené literatury
GEROIMENKO, Vladimir, 2014. Augmented Reality Art: From an Emerging Technology to a Novel Creative Medium. New York: Springer International Publishing, 314 s. ISBN 978-3-319-06203-7
GRAU, Oliver, 2003. Virtual art: from illusion to immersion. Cambridge: MIT Press, 416 s. ISBN 0262572230.
MANOVICH, Lev, 2001. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 354 s. ISBN 0-262-13374-1
MANOVICH, Lev, 2018. AI Aesthetics. Moscow: Strelka Press, [online], [cit. 2020-11-02]. 22 s. Dostupné z: http://manovich.net
LOCHRIE, Mark, 2014. Designing Mobile Augmented Reality Art Applications: Addressing the Views of the Galleries and the Artists [online], [cit. 2020-11-02]. 6 s. Dostupné z:https://www.academia.edu/20990935/Designing_mobile_augmented_reality_art_applications
ISEA INTERNATIONAL, 2017. Bio Creation and Peace Catalogue [online], [cit. 2020-11-02]. 15 s. Dostupné z: http://www.isea2017.disenovisual.com
Seznam doporučené literatury
GEROIMENKO, Vladimir, 2014. Augmented Reality Art: From an Emerging Technology to a Novel Creative Medium. New York: Springer International Publishing, 314 s. ISBN 978-3-319-06203-7
GRAU, Oliver, 2003. Virtual art: from illusion to immersion. Cambridge: MIT Press, 416 s. ISBN 0262572230.
MANOVICH, Lev, 2001. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 354 s. ISBN 0-262-13374-1
MANOVICH, Lev, 2018. AI Aesthetics. Moscow: Strelka Press, [online], [cit. 2020-11-02]. 22 s. Dostupné z: http://manovich.net
LOCHRIE, Mark, 2014. Designing Mobile Augmented Reality Art Applications: Addressing the Views of the Galleries and the Artists [online], [cit. 2020-11-02]. 6 s. Dostupné z:https://www.academia.edu/20990935/Designing_mobile_augmented_reality_art_applications
ISEA INTERNATIONAL, 2017. Bio Creation and Peace Catalogue [online], [cit. 2020-11-02]. 15 s. Dostupné z: http://www.isea2017.disenovisual.com
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba, prezentace
Práce studenta se setkaly s velmi příznivým ohlasem u komise, nebyly předloženy žádné větší kritické připomínky.
doc. Pavel Noga - definice plakátu