Zvoleným tématem bakalářské práce je profese vychovatelů ve školní družině jako poslání.
Práce je strukturovaná do části teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje osobu vychovatele ve školní družině, legislativní předpoklady profese, náplň práce, kompetence, syndrom vyhoření až po práci vychovatele, která je vnímána jako poslání. V druhé části teoretické bude představena školní družina. Bude zde popsán obsah vzdělávacího procesu, režim dne, povinná dokumentace, legislativa a v neposlední řadě zde bude uveden školní vzdělávací program. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož základem je design IPA, tedy interpretativní fenomenologická analýza. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky v souvislosti s hlavní výzkumnou otázkou a navazujícími dílčími výzkumnými otázkami realizovaného výzkumu.
Anotace v angličtině
The chosen topic of the bachelor's thesis is the profession of educators in the school group as a mission.
The work is structured into theoretical and practical part. The theoretical part defines the person of the educator in the school group, the legislative preconditions of the profession, the scope of work, competencies, burnout syndrome up to the work of the educator, which is perceived as a mission. In the second theoretical part, the school group will be introduced. It will describe the content of the educational process, the regime of the day, mandatory documentation, legislation and, last but not least, the school educational program. The practical part is focused on qualitative research, the basis of which is the design of IPA, ie interpretive phenomenological analysis. At the end of the thesis, the achieved results are summarized in connection with the main research question and related partial research questions of the realized research.
Klíčová slova
Vychovatelka, poslání, školní družina, syndrom vyhoření, kompetence, legislativní předpoklady, IPA
Klíčová slova v angličtině
Educator, mission, school group, burnout syndrome, competence, legislative prerequisites, IPA
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Zvoleným tématem bakalářské práce je profese vychovatelů ve školní družině jako poslání.
Práce je strukturovaná do části teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje osobu vychovatele ve školní družině, legislativní předpoklady profese, náplň práce, kompetence, syndrom vyhoření až po práci vychovatele, která je vnímána jako poslání. V druhé části teoretické bude představena školní družina. Bude zde popsán obsah vzdělávacího procesu, režim dne, povinná dokumentace, legislativa a v neposlední řadě zde bude uveden školní vzdělávací program. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož základem je design IPA, tedy interpretativní fenomenologická analýza. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky v souvislosti s hlavní výzkumnou otázkou a navazujícími dílčími výzkumnými otázkami realizovaného výzkumu.
Anotace v angličtině
The chosen topic of the bachelor's thesis is the profession of educators in the school group as a mission.
The work is structured into theoretical and practical part. The theoretical part defines the person of the educator in the school group, the legislative preconditions of the profession, the scope of work, competencies, burnout syndrome up to the work of the educator, which is perceived as a mission. In the second theoretical part, the school group will be introduced. It will describe the content of the educational process, the regime of the day, mandatory documentation, legislation and, last but not least, the school educational program. The practical part is focused on qualitative research, the basis of which is the design of IPA, ie interpretive phenomenological analysis. At the end of the thesis, the achieved results are summarized in connection with the main research question and related partial research questions of the realized research.
Klíčová slova
Vychovatelka, poslání, školní družina, syndrom vyhoření, kompetence, legislativní předpoklady, IPA
Klíčová slova v angličtině
Educator, mission, school group, burnout syndrome, competence, legislative prerequisites, IPA
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti školní družiny na základní škole, profese vychovatele ve školní družině, podmínek činností školní družiny.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti školní družiny na základní škole, profese vychovatele ve školní družině, podmínek činností školní družiny.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav, 2015. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, Pedagogika. ISBN 978-80-247-4248-9.
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ, 2011. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ, 2011. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-900-2.
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2014. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-666-6.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav, 2015. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, Pedagogika. ISBN 978-80-247-4248-9.
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ, 2011. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ, 2011. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-900-2.
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2014. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-666-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila výzkumnou část své práce. Popisovala výzkumný soubor, následně studentka zmínila doporučení do praxe na základě zjištěných výsledků výzkumu. Poté výzkum shrnula a prezentovala závěry práce. Následně odpovídala na otázky oponentky a vedoucí práce. Komise studentku upozornila na vágní zjištění a nepříliš hluboce interpretované závěry práce.