V teoretickej časti mojej diplomovej práce rozoberám tému remake vrámci animovaného filmu. V praktickej časti sa venujem postupu práce na mojom diplomovom projekte "Babička", s dôrazom na vývoj scenáru a vizuálnej stránky filmu.
Anotace v angličtině
My master thesis is focused on analysing the theme of remakes in animated movies. In the practical part, I'm describing my workflow on my final project "Grandma". The main focus is on developing the screenplay and visual development.
Klíčová slova
Kľúčové slová: Animovaný film, Remake, Babička, Charakter dizajn
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Animated short film, Remake, Grandma, Character design
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
SK
Anotace
V teoretickej časti mojej diplomovej práce rozoberám tému remake vrámci animovaného filmu. V praktickej časti sa venujem postupu práce na mojom diplomovom projekte "Babička", s dôrazom na vývoj scenáru a vizuálnej stránky filmu.
Anotace v angličtině
My master thesis is focused on analysing the theme of remakes in animated movies. In the practical part, I'm describing my workflow on my final project "Grandma". The main focus is on developing the screenplay and visual development.
Klíčová slova
Kľúčové slová: Animovaný film, Remake, Babička, Charakter dizajn
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Animated short film, Remake, Grandma, Character design
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 20 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, teoretická část písemné práce, se zabývá vybraným tématem, které se váže k praktické části DP, druhá, praktická část písemné práce, pojednává o praktickém výstupu diplomového projektu a jde tedy o explikaci k diplomovému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému diplomovému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby diplomového praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 8 článků, 4 knihy, alespoň z poloviny se jedná o cizojazyčnou literaturu.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks kroužkové vazby v tisknuté podobě (stačí černobíle).
2. praktická část:
Praktická diplomová práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa magisterského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V diplomovém projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit diplomový projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Diplomový projekt má povinnou minimální stopáž 90 sekund a povinnou maximální stopáž 300 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se započítávají titulky.)
Diplomový projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Dokončené dílo se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (téma, námět, literární scénář, bodový scénář, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 20 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, teoretická část písemné práce, se zabývá vybraným tématem, které se váže k praktické části DP, druhá, praktická část písemné práce, pojednává o praktickém výstupu diplomového projektu a jde tedy o explikaci k diplomovému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému diplomovému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby diplomového praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 8 článků, 4 knihy, alespoň z poloviny se jedná o cizojazyčnou literaturu.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks kroužkové vazby v tisknuté podobě (stačí černobíle).
2. praktická část:
Praktická diplomová práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa magisterského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V diplomovém projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit diplomový projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Diplomový projekt má povinnou minimální stopáž 90 sekund a povinnou maximální stopáž 300 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se započítávají titulky.)
Diplomový projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Dokončené dílo se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (téma, námět, literární scénář, bodový scénář, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
BENDAZZI, Giannalberto. Cartoons: one hundred years of cinema animation. Bloomington: Indiana University Press, c1994, s. 3-14. ISBN 0253311683
MACLEAN, Fraser. Setting the scene: the art & evolution of animation layout. San Francisco: Chronicle Books, c2011. ISBN 9780811869874
MATEU-MESTRE, Marcos. Framed Ink: Drawing and Composition for Visual Storytellers. Kórea: Design Studio Press, 2010. ISBN 9781933492957
BRŇÁKOVÁ, Zuzana, Eva DEMKOVÁ, Helena JAKUBOVÁ, Iveta KOZÁKOVÁ, Miroslav KVAK, Elena MAZÚCHOVÁ a Jozef ROŠŤÁK. Oravská Lesná Na Fotografiách. Obec Oravská Lesná: Alfa Print, 2019. ISBN 9788057009580
Seznam doporučené literatury
BENDAZZI, Giannalberto. Cartoons: one hundred years of cinema animation. Bloomington: Indiana University Press, c1994, s. 3-14. ISBN 0253311683
MACLEAN, Fraser. Setting the scene: the art & evolution of animation layout. San Francisco: Chronicle Books, c2011. ISBN 9780811869874
MATEU-MESTRE, Marcos. Framed Ink: Drawing and Composition for Visual Storytellers. Kórea: Design Studio Press, 2010. ISBN 9781933492957
BRŇÁKOVÁ, Zuzana, Eva DEMKOVÁ, Helena JAKUBOVÁ, Iveta KOZÁKOVÁ, Miroslav KVAK, Elena MAZÚCHOVÁ a Jozef ROŠŤÁK. Oravská Lesná Na Fotografiách. Obec Oravská Lesná: Alfa Print, 2019. ISBN 9788057009580
Přílohy volně vložené
Obr.1: A Christmas Carol, 1971
Obr.2: A Christmas Carol, 2009
Obr.3: rôzne podoby filmu A Star Is Born
Obr.4: Treasure Planet, 2002
Obr.5: Spiderman: Into the Spiderverse, 2018
Obr.6: dve verzie Maleficent
Obr.7: crossover epizóda Phineas&Ferb a Milo Murphy's Law
Obr.8: Alice in Wonderland, 2010
Obr.9: Glenn Close ako Cruella De Vill
Obr.10: Will Smith ako Džin
Obr.11: Robin Williams a jeho Džin
Obr.12: porovnanie dvoch verzií Simbu
Obr.13: graf zobrazujúci Uncanny valley
Obr.14: The Mitchells vs. The Machines, 2021
Obr.15: 3D Sonic po úprave a před ňou
Obr.16: Detective Pikachu, 2019
Obr.17: Stitch
Obr.18: concept art pre Netflix remake Pinocchia
Obr.19: ukážka z teaseru
Obr.20: ukážka storyboardu
Obr.21: skice prababky vychádzajúce z fotiek
Obr.22: žatva na Orave
Obr.23: návrhy oravských chalúp
Obr.24: dobová ilustrácia
Obr.25: prvotné skice babičky
Obr.26: hotový character design babičky ako dieťaťa
Obr.27: hotový character design babičky v súčasnosti