Teoretická část diplomové práce nabízí vhled do tvorby amerického režiséra, scénáristy, herce a producenta Wese Andersona a zaměřuje se především na jeho dva filmy tvořené stop-motion animací. Jedná se o pozoruhodná originální díla, animovaná převážně ručně za minimálního použití vizuálních efektů.
Wes Anderson ovlivnil mnoho dalších tvůrců a filmů. Jedním z nich je i film Případ mrtvého brouka, jehož vznikem i smyslem se zabývá praktická část této práce.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis offers an insight into the work of the American director, screenwriter, actor and producer Wes Anderson and it is focused mainly on his two stop-motion animated films. These are remarkable original movies, created mostly by hand with minimal use of visual effects.
Wes Anderson has influenced many other films. One of them is The Mantis Case. The practical part of this work deals with the creation and meaning of this short animated film.
Klíčová slova
Wes Anderson, Fantastický pan Lišák, Psí ostrov, animace, stop-motion, Případ mrtvého brouka, film
Klíčová slova v angličtině
Wes Anderson, Fantastic Mr. Fox, Isle Of Dogs, animation, stop-motion, The Mantis Case, film
Rozsah průvodní práce
45. s. (74 260 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce nabízí vhled do tvorby amerického režiséra, scénáristy, herce a producenta Wese Andersona a zaměřuje se především na jeho dva filmy tvořené stop-motion animací. Jedná se o pozoruhodná originální díla, animovaná převážně ručně za minimálního použití vizuálních efektů.
Wes Anderson ovlivnil mnoho dalších tvůrců a filmů. Jedním z nich je i film Případ mrtvého brouka, jehož vznikem i smyslem se zabývá praktická část této práce.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis offers an insight into the work of the American director, screenwriter, actor and producer Wes Anderson and it is focused mainly on his two stop-motion animated films. These are remarkable original movies, created mostly by hand with minimal use of visual effects.
Wes Anderson has influenced many other films. One of them is The Mantis Case. The practical part of this work deals with the creation and meaning of this short animated film.
Klíčová slova
Wes Anderson, Fantastický pan Lišák, Psí ostrov, animace, stop-motion, Případ mrtvého brouka, film
Klíčová slova v angličtině
Wes Anderson, Fantastic Mr. Fox, Isle Of Dogs, animation, stop-motion, The Mantis Case, film
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 20 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, teoretická část písemné práce, se zabývá vybraným tématem, které se váže k praktické části DP, druhá, praktická část písemné práce, pojednává o praktickém výstupu diplomového projektu a jde tedy o explikaci k diplomovému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému diplomovému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby diplomového praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 8 článků, 4 knihy, alespoň z poloviny se jedná o cizojazyčnou literaturu.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks kroužkové vazby v tisknuté podobě (stačí černobíle).
2. praktická část:
Praktická diplomová práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa magisterského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V diplomovém projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit diplomový projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Diplomový projekt má povinnou minimální stopáž 90 sekund a povinnou maximální stopáž 300 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se započítávají titulky.)
Diplomový projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Dokončené dílo se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (téma, námět, literární scénář, bodový scénář, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 20 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, teoretická část písemné práce, se zabývá vybraným tématem, které se váže k praktické části DP, druhá, praktická část písemné práce, pojednává o praktickém výstupu diplomového projektu a jde tedy o explikaci k diplomovému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému diplomovému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby diplomového praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 8 článků, 4 knihy, alespoň z poloviny se jedná o cizojazyčnou literaturu.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks kroužkové vazby v tisknuté podobě (stačí černobíle).
2. praktická část:
Praktická diplomová práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa magisterského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V diplomovém projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit diplomový projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Diplomový projekt má povinnou minimální stopáž 90 sekund a povinnou maximální stopáž 300 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se započítávají titulky.)
Diplomový projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Dokončené dílo se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (téma, námět, literární scénář, bodový scénář, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
GREGOR, Lukáš. Základy analýzy animované filmu. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, ISBN: 978-80-7454-112-4
TWENTIETH CENTURY FOX HOME ENTERTAINMENT. Making of "Fantastic Mr Fox": A Film by Wes Anderson Based on the Book by Roald Dahl. New York: Rizzoli International Publications, 2009. ISBN 0847833542.
LAUREN WILFORD a RYAN STEVENSON. The Wes Anderson Collection: Isle of Dogs. New York: Abrams, 2018. ISBN 1419730096.
Seznam doporučené literatury
GREGOR, Lukáš. Základy analýzy animované filmu. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, ISBN: 978-80-7454-112-4
TWENTIETH CENTURY FOX HOME ENTERTAINMENT. Making of "Fantastic Mr Fox": A Film by Wes Anderson Based on the Book by Roald Dahl. New York: Rizzoli International Publications, 2009. ISBN 0847833542.
LAUREN WILFORD a RYAN STEVENSON. The Wes Anderson Collection: Isle of Dogs. New York: Abrams, 2018. ISBN 1419730096.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: 30. 5. 2022, A - výborně
Hodnocení oponent praktická: 29. 5.2022, A - výborně
Práce studentky se setkala s velmi příznivým ohlasem u komise, nebyly předloženy žádné větší kritické připomínky.