Bakalárska práca sa zaoberá subžánrom screen dance a jeho vývoju. Jej hlavným cieľom je popísať a zdokumentovať postupy práce na príklade konkrétnych filmov. Definuje development a porovnáva jeho spôsoby na základe rozhovorov s tvorcami konkrétnych filmov. Práca sa snaží nájsť to, čo spája všetky analyzované filmy a poukazuje na problematiku financovania a poznania tohto takmer neznámeho subžánru u nás.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the subgenre screen dance and its development. Its main goal is to describe and document working procedures on the examples of specific movies. It defines its evolution and compares its methods based on the interviews with the creators of specific movies. Another goal of this bachelor thesis is to find out what connects all analyzed movies, point out the issue of financing, and recognize this almost unknown subgenre in this country.
Klíčová slova
screen dance, dance for camera, vývoj filmu, development, financovanie filmu, COVID - 19, New Normal, Fibonacci, Rude Boys, Selfmotion
Klíčová slova v angličtině
screen dance, dance for camera, development, financing, New Normal, Fibonacci, Rude Boys, Selfmotion
Rozsah průvodní práce
44
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalárska práca sa zaoberá subžánrom screen dance a jeho vývoju. Jej hlavným cieľom je popísať a zdokumentovať postupy práce na príklade konkrétnych filmov. Definuje development a porovnáva jeho spôsoby na základe rozhovorov s tvorcami konkrétnych filmov. Práca sa snaží nájsť to, čo spája všetky analyzované filmy a poukazuje na problematiku financovania a poznania tohto takmer neznámeho subžánru u nás.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the subgenre screen dance and its development. Its main goal is to describe and document working procedures on the examples of specific movies. It defines its evolution and compares its methods based on the interviews with the creators of specific movies. Another goal of this bachelor thesis is to find out what connects all analyzed movies, point out the issue of financing, and recognize this almost unknown subgenre in this country.
Klíčová slova
screen dance, dance for camera, vývoj filmu, development, financovanie filmu, COVID - 19, New Normal, Fibonacci, Rude Boys, Selfmotion
Klíčová slova v angličtině
screen dance, dance for camera, development, financing, New Normal, Fibonacci, Rude Boys, Selfmotion
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do složky na NAS-AAV (viz níže).
\ 2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2).
c) Anotace (var. 1, 2).
d) Technický scénář (var. 1).e) Štábová listina (var. 1, 2).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu a finanční plán, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): Technický scénář, produkční úvaha nad realizací, technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy, harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do složky na NAS-AAV (viz níže).
\ 2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2).
c) Anotace (var. 1, 2).
d) Technický scénář (var. 1).e) Štábová listina (var. 1, 2).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu a finanční plán, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): Technický scénář, produkční úvaha nad realizací, technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy, harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby.
Seznam doporučené literatury
HEGRAVES, Kelly: Europeans Filming Narrative Dance. In: Judy Mitoma (ed.): Envisioning Dance on Film and Video. New York - London: Routledge, 2002, ISBN: 9780415941716
VIŠINSKÁ, Kateřina: Videodance - jeho historie, geneze, principy a české podoby. Magisterská diplomová práce, Filozofická fakulta UP Olomouc, Olomouc, 2009
ŠPANIHELOVÁ, Magda: Screen Dance, Tělo pro kameru, Praha 2010, ISBN: 9788087292099
PÁROVÁ, Karolína: Dance for camera z pohledu producenta, Bakalářská práce diplomová práce, Akademie múzických umění v Praze, FIlmová a televizní fakulta, Katedra produkce, Praha 2009
Seznam doporučené literatury
HEGRAVES, Kelly: Europeans Filming Narrative Dance. In: Judy Mitoma (ed.): Envisioning Dance on Film and Video. New York - London: Routledge, 2002, ISBN: 9780415941716
VIŠINSKÁ, Kateřina: Videodance - jeho historie, geneze, principy a české podoby. Magisterská diplomová práce, Filozofická fakulta UP Olomouc, Olomouc, 2009
ŠPANIHELOVÁ, Magda: Screen Dance, Tělo pro kameru, Praha 2010, ISBN: 9788087292099
PÁROVÁ, Karolína: Dance for camera z pohledu producenta, Bakalářská práce diplomová práce, Akademie múzických umění v Praze, FIlmová a televizní fakulta, Katedra produkce, Praha 2009
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 16:00 pozve studentku k obhajobě a na úvod jí pokládá otázku, zda je srozuměna s posudky – studentka souhlasí a přechází ke své obhajobě. Studentka rozvádí svou teoretickou část práce a uvádí svoje závěry. Dále odpovídá na doplňující otázky vedoucího a oponenta a krátce o problematice diskutuje. Následně přechází ke své praktické práci, kterou po zodpovězení otázek vedoucího a oponenta obhajuje. Předseda komise ukončuje po dohodě členů komise obhajobu v 16:30.