- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Obrazová dramaturgie filmů Stalker a Werckmeisterovy harmonie
2. Praktická část: Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV; nebo dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Hlavní téma v angličtině
Pictorial dramaturgy of Stalker and Werckmeister's Harmonies
Název dle studenta
Obrazová dramaturgie filmů Stalker a Werckmeisterovy harmonie
Název dle studenta v angličtině
Pictorial Dramaturgy of Stalker and Werckmeister's Harmonies
Práce popisuje narativní a kamerové postupy ve snímcích Stalker a Werckmeisterovy harmonie. Činí
tak na příkladě několika konkrétních dvojic scén z obou filmů a na těchto příkladech představuje a
analyzuje jednotlivé postupy. Práce také nabízí krátký vstup a představení analyzovaných snímků pro
lepší pochopení čtenářem. Cílem práce je hlouběji porozumět pomalé obrazové dramaturgii jak u
těchto konkrétních snímků, tak i u jiných. Závěrem práce nabízí podrobnou analýzu obrazové stránky
snímků, podobností v obrazové dramaturgii a také zavedení a představení pojmu prozření filmového
okénka.
Anotace v angličtině
The work describes narrative and visual approach in both the "Stalker" and the "Werckmeister's
harmonies" movies. It is shown on the example of several pairs of scenes from both movies. These
scenes are also used for analyzing narrative and visual approaches. The work includes short
introduction to the analyzed movies for the better understanding of the whole text. The purpose of
this work is to understand slow narrative dramaturgy in these two movies, but also in many others.
The end of this work offers detailed analysis of the visual aspect in the mentioned films, similarities
in visual dramaturgy and introduction of the term "film frame gaze".
Klíčová slova
Andrej Tarkovskij, Béla Tarr, Stalker, Werckmeisterovy harmonie, pomalá narace, obrazová
dramaturgie, stylová analýza, symbolika
Klíčová slova v angličtině
Andrei Tarkovsky, Béla Tarr, Stalker, Werckmeister Harmonies, slow narration, visual dramaturgy,
stylistic analysis, symbolism
Rozsah průvodní práce
43
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje narativní a kamerové postupy ve snímcích Stalker a Werckmeisterovy harmonie. Činí
tak na příkladě několika konkrétních dvojic scén z obou filmů a na těchto příkladech představuje a
analyzuje jednotlivé postupy. Práce také nabízí krátký vstup a představení analyzovaných snímků pro
lepší pochopení čtenářem. Cílem práce je hlouběji porozumět pomalé obrazové dramaturgii jak u
těchto konkrétních snímků, tak i u jiných. Závěrem práce nabízí podrobnou analýzu obrazové stránky
snímků, podobností v obrazové dramaturgii a také zavedení a představení pojmu prozření filmového
okénka.
Anotace v angličtině
The work describes narrative and visual approach in both the "Stalker" and the "Werckmeister's
harmonies" movies. It is shown on the example of several pairs of scenes from both movies. These
scenes are also used for analyzing narrative and visual approaches. The work includes short
introduction to the analyzed movies for the better understanding of the whole text. The purpose of
this work is to understand slow narrative dramaturgy in these two movies, but also in many others.
The end of this work offers detailed analysis of the visual aspect in the mentioned films, similarities
in visual dramaturgy and introduction of the term "film frame gaze".
Klíčová slova
Andrej Tarkovskij, Béla Tarr, Stalker, Werckmeisterovy harmonie, pomalá narace, obrazová
dramaturgie, stylová analýza, symbolika
Klíčová slova v angličtině
Andrei Tarkovsky, Béla Tarr, Stalker, Werckmeister Harmonies, slow narration, visual dramaturgy,
stylistic analysis, symbolism
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Seznam doporučené literatury
BOHÁČKOVÁ, Kamila, ed. Béla Tarr: V oku velryby. Praha: AČFK ve spolupráci s nakl. Casablanca, 2010. Iniciály (AČFK: Casablanca). ISBN 978-80-87292-07-5.
TARKOVSKIJ, Andrej Arsen'jevič. Zapečetěný čas. Příbram: Camera obscura, 2009. ISBN 978-80-903678-4-5.
BLAŽEJOVSKÝ, Jan, Disertační práce na téma "Spiritualita ve filmu" Masarykova univerzita Filozofická fakulta, Ústav filmu a audiovizuální kultury, Brno 2006.
Kapitola, The Question of Poetic Cinema, Tom Gunning v knize Noël Carroll, Laura T. Di Summa & Shawn Loht (eds.), The Palgrave Handbook of the Philosophy of Film and Motion Pictures. Springer. pp. 551-571 (2019).
Totaro, Donato. "Time and the Film Aesthetics of Andrei Tarkovsky." Revue Canadienne d'Études Cinématographiques / Canadian Journal of Film Studies, vol. 2, no. 1, Film Studies Association of Canada, 1992, pp. 21-30. Dostupné z :http://www.jstor.org/stable/24402079.
Waiting for the Prince - An Interview with Béla Tarr, Fergus Daly and Maximilian Le Cain, rozhovor pro web Senses of Cinema. Dostupné z : http://www.sensesofcinema.com/2001/feature-articles/tarr-2/83/.
Časopis CINEPUR díl 128 a 125.
Seznam doporučené literatury
BOHÁČKOVÁ, Kamila, ed. Béla Tarr: V oku velryby. Praha: AČFK ve spolupráci s nakl. Casablanca, 2010. Iniciály (AČFK: Casablanca). ISBN 978-80-87292-07-5.
TARKOVSKIJ, Andrej Arsen'jevič. Zapečetěný čas. Příbram: Camera obscura, 2009. ISBN 978-80-903678-4-5.
BLAŽEJOVSKÝ, Jan, Disertační práce na téma "Spiritualita ve filmu" Masarykova univerzita Filozofická fakulta, Ústav filmu a audiovizuální kultury, Brno 2006.
Kapitola, The Question of Poetic Cinema, Tom Gunning v knize Noël Carroll, Laura T. Di Summa & Shawn Loht (eds.), The Palgrave Handbook of the Philosophy of Film and Motion Pictures. Springer. pp. 551-571 (2019).
Totaro, Donato. "Time and the Film Aesthetics of Andrei Tarkovsky." Revue Canadienne d'Études Cinématographiques / Canadian Journal of Film Studies, vol. 2, no. 1, Film Studies Association of Canada, 1992, pp. 21-30. Dostupné z :http://www.jstor.org/stable/24402079.
Waiting for the Prince - An Interview with Béla Tarr, Fergus Daly and Maximilian Le Cain, rozhovor pro web Senses of Cinema. Dostupné z : http://www.sensesofcinema.com/2001/feature-articles/tarr-2/83/.
Časopis CINEPUR díl 128 a 125.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise doc. Janíková zahajuje ve 14:10 obhajobu a student představuje neprve svou teoretickou diplomovou práci s názvem Obrazová dramaturgie filmů Stalker a Werckmeisterovy hamronie. Student má připravenu prezentaci, aby komisi představil základní pilíře své práce, zmiňuje jednotlivé teze práce a představuje závěry svého zkoumání.
Následuje čtení posudků, nejprve posudek vedoucí teroetické práce Mgr. Jany Bébarové, která navrhuje hodnocení A a nemá žádné otázky. Po přečtení posudku oponenta práce doc. Gogolou (oponentem je doktorand MgA. Adam Černich), odpovídá student na obě otázky z posudku předem promyšlenými odpověďmi.
Obhajoby pokračují představením bakalářkého filmu Nevěstky nemilují. Student pouští trailer filmu. Vedoucí práce dr. Liebenberger čte svůj posudek, v němž chválí práci s barvami a zejména pak svícení i využití speciálního stabilizovaného ramena při snímání jízdy auta. Otázka z posudku již byla v diskuzi vysvětlena. Dr. Liebenberger čte posudek oponenta práce dr. O. Synaka. Oponent oceňuje snímek a jeho kvalitami jej přirovnává k diplomovému filmu. Vyzdvihuje zajímavé kamerové snímání, které přitom nevnímá jako samoúčelné. Ani v jeho posudku praktické části nejsou otázky k obhajobě.
Předsedkyně komise doc. Janíková v 14:35 končí obhajobu a komise se loučí se studentem.