Bakalářská práce je aplikačního charakteru a zaměřuje se na využití prvků moderního tance při rozvoji lokomočních dovedností dětí v mateřské škole. Cílem bakalářské práce je vytvořit sadu aktivit na rozvoj lokomočních dovedností pomocí prvků moderního tance. Tuto sadu také zrealizovat a následně evaluovat. Teoretická část vymezuje pohybové a lokomoční dovednosti, tanec a jeho význam pro život dítěte předškolního věku. Praktická část je zaměřena na tvorbu a ověření sady aktivit u dětí předškolního věku. Sada aktivit byla realizována ve vybrané mateřské škole a z výsledků evaluace bylo vytvořeno doporučení do praxe mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is applied and focuses on the use of modern dance elements in the development of children's locomotor skills in kindergarten. The aim of the bachelor thesis is to create a set of activities for the development of locomotor skills using elements of modern dance. To also implement and subsequently evaluate this set. The theoretical part defines movement and locomotor skills, dance and its importance for the life of a preschool child. The practical part focuses on the creation and validation of a set of activities with preschool children. The set of activities was implemented in a selected kindergarten and the results of the evaluation were used to make recommendations for kindergarten practice.
Klíčová slova
moderní tanec, význam tance pro dítě, lokomoční dovednosti
Klíčová slova v angličtině
modern dance, importance of dance for the child, locomotor skills
Rozsah průvodní práce
90 s. (105 829 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je aplikačního charakteru a zaměřuje se na využití prvků moderního tance při rozvoji lokomočních dovedností dětí v mateřské škole. Cílem bakalářské práce je vytvořit sadu aktivit na rozvoj lokomočních dovedností pomocí prvků moderního tance. Tuto sadu také zrealizovat a následně evaluovat. Teoretická část vymezuje pohybové a lokomoční dovednosti, tanec a jeho význam pro život dítěte předškolního věku. Praktická část je zaměřena na tvorbu a ověření sady aktivit u dětí předškolního věku. Sada aktivit byla realizována ve vybrané mateřské škole a z výsledků evaluace bylo vytvořeno doporučení do praxe mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is applied and focuses on the use of modern dance elements in the development of children's locomotor skills in kindergarten. The aim of the bachelor thesis is to create a set of activities for the development of locomotor skills using elements of modern dance. To also implement and subsequently evaluate this set. The theoretical part defines movement and locomotor skills, dance and its importance for the life of a preschool child. The practical part focuses on the creation and validation of a set of activities with preschool children. The set of activities was implemented in a selected kindergarten and the results of the evaluation were used to make recommendations for kindergarten practice.
Klíčová slova
moderní tanec, význam tance pro dítě, lokomoční dovednosti
Klíčová slova v angličtině
modern dance, importance of dance for the child, locomotor skills
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na rozvoj pohybových dovedností u dětí v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek o možnostech využití prvků moderního tance při rozvoji základních lokomocí u dětí předškolního věku.
Zpracování sady aktivit zaměřených na rozvoj lokomočních dovedností dětí v mateřské škole.
Realizace a ověření sady pohybových aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady aktivit, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na rozvoj pohybových dovedností u dětí v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek o možnostech využití prvků moderního tance při rozvoji základních lokomocí u dětí předškolního věku.
Zpracování sady aktivit zaměřených na rozvoj lokomočních dovedností dětí v mateřské škole.
Realizace a ověření sady pohybových aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady aktivit, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Brettschneiderová, V., & Kubecká, M. (2018). Taneční činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Dosedlová, J. (2012). Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Praha: Grada.
Hátlová, B., Wedlichová, I., & Adámková, M. (2015). Pojem psychomotorika, historické prameny: přehledová studie. In Fakulta tělesné kultury, tělesná kultura. Olomouc: Univerzita Palackého.
Shen, Y., Zhao, Q., Huang, Y., Liu, G., & Fang, L. (2020). Promotion of Street-Dance Training on the Executive Function in Preschool Children. Frontiers in psychology, 11.
Ward, P., & Lahwald, H. (2018). Effective Physical education content and instruction. United States: Human Kinetics.
Seznam doporučené literatury
Brettschneiderová, V., & Kubecká, M. (2018). Taneční činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Dosedlová, J. (2012). Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Praha: Grada.
Hátlová, B., Wedlichová, I., & Adámková, M. (2015). Pojem psychomotorika, historické prameny: přehledová studie. In Fakulta tělesné kultury, tělesná kultura. Olomouc: Univerzita Palackého.
Shen, Y., Zhao, Q., Huang, Y., Liu, G., & Fang, L. (2020). Promotion of Street-Dance Training on the Executive Function in Preschool Children. Frontiers in psychology, 11.
Ward, P., & Lahwald, H. (2018). Effective Physical education content and instruction. United States: Human Kinetics.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Hovořila samostatně a plynule. Více se zaměřila na definování klíčových slov. Vedoucí práce vyzdvihl teoretickou část práce a její logický sled. Vedoucí práce hodnotil celou práci jako zdařilou. V praktické části hodnotí vhodně zvolené taneční styly, kterými se studentka zabývala. Oponentka práce hodnotí kladně zpracovanou teoretickou část. Oponentka práce pozitivně hodnotí zejména zajímavé aktivity v praktické části práce. Na otázky vedoucího i oponentky studentka odpovídala zdařile.