Bakalářská práce má aplikační charakter a zabývá se využitím současného umění jako inspirace pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Cílem bakalářské práce je vytvoření sady výtvarných činností, které jsou inspirovány prvky současného umění. V teoretické části shrnuji poznatky o výtvarném umění a výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. V praktické části bakalářské práce je popsána sada výtvarných činností, která byla ověřena v praxi. Tato sada byla následně evaluována a jsou z ní zpracována doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis has an application character and focuses on usage of contemporary art as an inspiration for artistic activities in preschool education. The aim of the thesis is to create a collection of artistic activities, which are inspired by fragments of contemporary art. The theoretical part summarizes the knowledge about art and artistic activities in preschool education. The practical part of the thesis present collection of artistic activities, which was verified in practice. This collection of artistic activities was subsequently evaluated and used a source of recommendations for practice.
Klíčová slova
výtvarné umění, současné umění, výtvarná činnost, výtvarný projev dětí
Bakalářská práce má aplikační charakter a zabývá se využitím současného umění jako inspirace pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Cílem bakalářské práce je vytvoření sady výtvarných činností, které jsou inspirovány prvky současného umění. V teoretické části shrnuji poznatky o výtvarném umění a výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. V praktické části bakalářské práce je popsána sada výtvarných činností, která byla ověřena v praxi. Tato sada byla následně evaluována a jsou z ní zpracována doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis has an application character and focuses on usage of contemporary art as an inspiration for artistic activities in preschool education. The aim of the thesis is to create a collection of artistic activities, which are inspired by fragments of contemporary art. The theoretical part summarizes the knowledge about art and artistic activities in preschool education. The practical part of the thesis present collection of artistic activities, which was verified in practice. This collection of artistic activities was subsequently evaluated and used a source of recommendations for practice.
Klíčová slova
výtvarné umění, současné umění, výtvarná činnost, výtvarný projev dětí
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o současném umění a jeho využití v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na aplikaci prvků současného umění ve výtvarných činnostech dětí v mateřské škole.
Příprava sady výtvarných činností pro děti předškolního věku s využitím prvků současného umění.
Realizace a ověření sady výtvarných činností ve vybrané mateřské škole.
Evaluace a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o současném umění a jeho využití v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na aplikaci prvků současného umění ve výtvarných činnostech dětí v mateřské škole.
Příprava sady výtvarných činností pro děti předškolního věku s využitím prvků současného umění.
Realizace a ověření sady výtvarných činností ve vybrané mateřské škole.
Evaluace a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Hazuková, H. (2012). Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Hodgeová, S. (2019). Stručný příběh moderního umění. Praha: Grada.
Honnig, J. (2019). Reframe your artistry. Charlotte: Prodigy Gold Books.
Scholleová, M. (2019). Hysterie umění. Praha: Labyrint.
Stadlerová, H. et al. (2020). Uměním tě proměním. Brno: Masarykova univerzita.
Seznam doporučené literatury
Hazuková, H. (2012). Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Hodgeová, S. (2019). Stručný příběh moderního umění. Praha: Grada.
Honnig, J. (2019). Reframe your artistry. Charlotte: Prodigy Gold Books.
Scholleová, M. (2019). Hysterie umění. Praha: Labyrint.
Stadlerová, H. et al. (2020). Uměním tě proměním. Brno: Masarykova univerzita.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Prezentovala klíčové pojmy, obsah a hodnocení sady výtvarných činností. Zkoušející položil otázky týkající se cílů a limitů práce. Studentka dokázala adekvátně odpovědět na položené otázky. Následně proběhla diskuze k současnému umění u dětí v mateřské škole, obsahu evaluace a k důvodu volby tématu.