Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zaměřuje se na využití tabletu v přirodovědném vzdělávání v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na možnosti využití tabletu v přírodovědném vzdělávání a na práci s e-portfoliem. Na teoretickou část navazuje praktická část s vybranými možnostmi uplatňování práce s tabletem v mateřské škole. Jejím hlavní cílem je vytvořit návrh sady aktivit s využítím tabletu v přírodě. Návrh byl poté realizován a ověřen v konkrétní mateřské škole. Následně byl návrh evaluován danými účastníky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is of theoretical-application character and focuses on the use of tablets in science education in kindergarden. The theoretical part is focused on the possibilities of using the tablet in science education and working with the e-portfolio. The theoretical part is followed by practical part with selecte option for applying to work with tablet in kindergarden. Its main goal is to design a set of activities using a tablet in nature. The design was then implemented and verified in specific kindergarden. Subsequently, the proposal was evaluated by the participants.
Klíčová slova
Tablet ve vzdělávání, badatelská aktivita, e-portfolio
Klíčová slova v angličtině
tablet in education, research aktivity, e-portfolio
Rozsah průvodní práce
49 s. (62 287 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zaměřuje se na využití tabletu v přirodovědném vzdělávání v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na možnosti využití tabletu v přírodovědném vzdělávání a na práci s e-portfoliem. Na teoretickou část navazuje praktická část s vybranými možnostmi uplatňování práce s tabletem v mateřské škole. Jejím hlavní cílem je vytvořit návrh sady aktivit s využítím tabletu v přírodě. Návrh byl poté realizován a ověřen v konkrétní mateřské škole. Následně byl návrh evaluován danými účastníky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is of theoretical-application character and focuses on the use of tablets in science education in kindergarden. The theoretical part is focused on the possibilities of using the tablet in science education and working with the e-portfolio. The theoretical part is followed by practical part with selecte option for applying to work with tablet in kindergarden. Its main goal is to design a set of activities using a tablet in nature. The design was then implemented and verified in specific kindergarden. Subsequently, the proposal was evaluated by the participants.
Klíčová slova
Tablet ve vzdělávání, badatelská aktivita, e-portfolio
Klíčová slova v angličtině
tablet in education, research aktivity, e-portfolio
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k využití technologických prostředků pro přírodovědné vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek z oblasti badatelsky orientovaného vzdělávání s využitím tabletu v mateřské škole.
Příprava sady aktivit zaměřených na využití tabletu v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole.
Realizace a ověření sady aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady aktivit, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k využití technologických prostředků pro přírodovědné vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek z oblasti badatelsky orientovaného vzdělávání s využitím tabletu v mateřské škole.
Příprava sady aktivit zaměřených na využití tabletu v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole.
Realizace a ověření sady aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady aktivit, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Majerčíková, J., Wiegerová, A., Gavora, P., & Navrátilová, H. (2020). Vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Mazáčová, P., & Černý, M. (2015). Tablet ve školní praxi. Brno: Masarykova Univerzita.
Schönborn, J. K. (2017). Exploring the Use of Digital Tablets in Preschool Technology and Science Education. Sweden: Linköping University.
Uličná, K., Ronková, J., & Slezáková, J. (2019). Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání. Praha: Karlova univerzita.
Seznam doporučené literatury
Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Majerčíková, J., Wiegerová, A., Gavora, P., & Navrátilová, H. (2020). Vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Mazáčová, P., & Černý, M. (2015). Tablet ve školní praxi. Brno: Masarykova Univerzita.
Schönborn, J. K. (2017). Exploring the Use of Digital Tablets in Preschool Technology and Science Education. Sweden: Linköping University.
Uličná, K., Ronková, J., & Slezáková, J. (2019). Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání. Praha: Karlova univerzita.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce dr. Navrátilová hodnotila teoretickou část jako nedostatečnou pro vytvoření základny pro aplikační část. V empirické části shledává nedostatky v cílech. Oponent práce prof. Munk hodnotí pozitivně využití technologií s pobytem v exteriéru. Nedostatky shledává v množství použité literatury, formální stránce a práci s citační normou. Oponent práce položil dvě otázky. Otázky se orientovaly na rozšířenou realitu. Studentka otázky odpověděla adekvátně. Vedoucí práce položil dvě otázky. První otázka se týkala badatelských aktivit. Studentka odpověděla adekvátně. Druhá otázka se orientovala na výhody e-portfolia. Studentka dokázala adekvátně odpovědět. Proběhla diskuze s komisí. Dr. Obonya položil dotaz týkající se rešerše aplikací před realizací aktivit. Studentka dokázala dotaz zodpovědět. Dr. Obonya položil otázku orientující se na e-portfolio ve vztahu k tabletu. Studentka dokázala adekvátně odpovědět.