- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Virtuální produkce jako efektivní nástroj nízkorozpočtového filmu
2. Praktická část: Významná triková spolupráce na bakalářském filmu, nebo VFX na souboru audiovizuálních děl, nebo samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty.
Hlavní téma v angličtině
Virtual Production as an Efficient Tool for low-budget Filmmaking
Název dle studenta
Virtuální produkce jako efektivní nástroj nízkonákladového filmu
Název dle studenta v angličtině
Virtual Production as an Efficient Tool for Low-budget Filmmaking
Práce se věnuje teoretické analýze různých typů virtuální produkce. Zaměřuje se na
v současnosti rostoucí trend využívání virtuální produkce menšími produkcemi a na základě experimentálního projektu efektivitu tohoto specifického způsobu natáčení zkoumá.
Anotace v angličtině
This thesis analyses different types of virtual production. It focuses on current trend of indie productions utilizing virtual production in their workflow. Based on experimental project it examines efficiency of this specific kind of filmmaking.
Práce se věnuje teoretické analýze různých typů virtuální produkce. Zaměřuje se na
v současnosti rostoucí trend využívání virtuální produkce menšími produkcemi a na základě experimentálního projektu efektivitu tohoto specifického způsobu natáčení zkoumá.
Anotace v angličtině
This thesis analyses different types of virtual production. It focuses on current trend of indie productions utilizing virtual production in their workflow. Based on experimental project it examines efficiency of this specific kind of filmmaking.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KADNER, N. & Epic Games. (2019). The Virtual Production Field Guide. Epic Games. https://cdn2.unrealengine.com/vp-field-guide-v1-3-01-f0bce45b6319.pdf
SAWICKI, Mark a Juniko MOODY. Filming the Fantastic with Virtual Technology: Filmmaking on the Digital Backlot. Oxon & New York: Routledge/Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 9780367354220.
OKUN, Jeffrey A., Susan ZWERMAN, Kevin RAFFERTY a Scott SQUIRES, ed. The VES handbook of visual effects: industry standard VFX practices and procedures. Second edition. New York: Focal Press, Taylor & Francis Group, 2015, xxxvii, 1099 s. ISBN 9780240825182.
FOSTER, Jeff. The green screen handbook: real-world production techniques. Indianapolis: Wiley, c2010, xix, 362 s. ISBN 9780470521076.
PASTUKHOVA, Anastasiia. Virtual production for dancing performances. Praha, 2021. Bakalářská práce. ČVUT, Fakulta informatiky, Katedra softwarového inženýrství.
DINUR, Eran. The filmmaker's guide to visual effects: the art and technique of VFX for directors, producers, editors, and cinematographers. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xiii, 191 s. ISBN 9781138956223.
GRAGE, Pierre. Inside VFX: an insiders view into the visual effects and film industry. Second edition. [North Charleston]: [CreateSpace Independent Publishing Platform], 2015, 340 s. ISBN 9781503349247.
Seznam doporučené literatury
KADNER, N. & Epic Games. (2019). The Virtual Production Field Guide. Epic Games. https://cdn2.unrealengine.com/vp-field-guide-v1-3-01-f0bce45b6319.pdf
SAWICKI, Mark a Juniko MOODY. Filming the Fantastic with Virtual Technology: Filmmaking on the Digital Backlot. Oxon & New York: Routledge/Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 9780367354220.
OKUN, Jeffrey A., Susan ZWERMAN, Kevin RAFFERTY a Scott SQUIRES, ed. The VES handbook of visual effects: industry standard VFX practices and procedures. Second edition. New York: Focal Press, Taylor & Francis Group, 2015, xxxvii, 1099 s. ISBN 9780240825182.
FOSTER, Jeff. The green screen handbook: real-world production techniques. Indianapolis: Wiley, c2010, xix, 362 s. ISBN 9780470521076.
PASTUKHOVA, Anastasiia. Virtual production for dancing performances. Praha, 2021. Bakalářská práce. ČVUT, Fakulta informatiky, Katedra softwarového inženýrství.
DINUR, Eran. The filmmaker's guide to visual effects: the art and technique of VFX for directors, producers, editors, and cinematographers. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xiii, 191 s. ISBN 9781138956223.
GRAGE, Pierre. Inside VFX: an insiders view into the visual effects and film industry. Second edition. [North Charleston]: [CreateSpace Independent Publishing Platform], 2015, 340 s. ISBN 9781503349247.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická práce: Virtuální produkce jako efektivní nástroj nízko-rozpočtového filmu
16:42 doc. Nemeškal zahajuje obhajobu. Student Matěj popisuje problematiku své teoretické práce. Uvádí teoretické i praktické cíle práce. Jeho prezentace je realitivně přehledně technicky založená. Student popisuje taktéž propojení teoretické části s částí projektovou. Dále Matěj uvádí veškeré přílohy, které se týkají teoretické práce. Následně vedoucí práce ak. mal. Masník čte posudek. Výsledné hodnocení vedoucího práce od pana Masníka je: A - výborně. navazuje doc. Nemeškal oponentským posudkem, který je z velké části převážně pozitivní. Hodnocení obou vstupu je v teoretické části: A - výborně. Matěj následně odpovídá na položené otázky ze stran komise.
Praktická část práce: Vesmírný výtah
Autor pozvolně přechází do praktické části, kterou staví na teoretických východiscích, jenž nabyl v teoretické části. Dochází k představení celkového procesu (preprodukce, produkce a postprodukce). Autor mluví velice srozumitelně. Následuje reálná projekce hotového výstupu. Nastupuje zpětná vazna vedoucího a oponenta práce. ak. mal. Masník hodnotí dílo jako: B - velmi dobře. Návrh klasifikace oponenta - C - dobře. Nakonec Matěch Voch odpovídá na veškeré dotazy, který přišly ze strany vedoucího a oponenta práce.