- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Filmová města ve třech kalifornských debutech
2. Praktická část: Střihová skladba audiovizuálního díla, nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 min., nebo projektová část teoretické bakalářské práce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Cinematic Cities in Three Californian Debuts Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works, Length at Least 12 Minutes, or Project Part of Theoretical Bachelor Thesis -
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku města ve filmových debutech. Konkrétně se soustředí na způsoby zobrazení San Francisca, Los Angeles a Sacramenta ve filmech The Last Black Man in San Francisco (2019), Mid90s (2018) a Lady Bird (2017). Teoretická část se věnuje úvodu do tématu, zkoumá vztah města a kinematografie, ohledává, proč jsou města pro film tak přitažlivá. Analytická část se zaměřuje na jednotlivé filmy a srovnává, jakým způsobem se sledovaní režiséři vztahují ke svým rodným městům.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the issue of the city in film debuts, specifically San Francisco, Los Angeles, and Sacramento, as shown in The Last Black Man in San Francisco (2019), Mid90s (2018) and Lady Bird (2017). The theoretical part deals with the introduction of the topic, examines the relationship between the city and cinema and focuses on why cities are so attractive for the film. The analytical part focuses on individual films and compares how are the directors coming back to their hometowns and including this fact in their films.
Klíčová slova
Město, film, cestování, debut, městská problematika, filmové město, Los Angeles, San Francisco, Sacramento, The Last Black Man in San Francisco, Mid90s, Lady Bird, Joe Talbot, Jonah Hill, Greta Gerwig
Klíčová slova v angličtině
City, film, traveling, debut, city matter, cinematic city, Los Angeles, San Francisco, Sacramento, The Last Black Man in San Francisco, Mid90s, Lady Bird, Joe Talbot, Jonah Hill, Greta Gerwig
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku města ve filmových debutech. Konkrétně se soustředí na způsoby zobrazení San Francisca, Los Angeles a Sacramenta ve filmech The Last Black Man in San Francisco (2019), Mid90s (2018) a Lady Bird (2017). Teoretická část se věnuje úvodu do tématu, zkoumá vztah města a kinematografie, ohledává, proč jsou města pro film tak přitažlivá. Analytická část se zaměřuje na jednotlivé filmy a srovnává, jakým způsobem se sledovaní režiséři vztahují ke svým rodným městům.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the issue of the city in film debuts, specifically San Francisco, Los Angeles, and Sacramento, as shown in The Last Black Man in San Francisco (2019), Mid90s (2018) and Lady Bird (2017). The theoretical part deals with the introduction of the topic, examines the relationship between the city and cinema and focuses on why cities are so attractive for the film. The analytical part focuses on individual films and compares how are the directors coming back to their hometowns and including this fact in their films.
Klíčová slova
Město, film, cestování, debut, městská problematika, filmové město, Los Angeles, San Francisco, Sacramento, The Last Black Man in San Francisco, Mid90s, Lady Bird, Joe Talbot, Jonah Hill, Greta Gerwig
Klíčová slova v angličtině
City, film, traveling, debut, city matter, cinematic city, Los Angeles, San Francisco, Sacramento, The Last Black Man in San Francisco, Mid90s, Lady Bird, Joe Talbot, Jonah Hill, Greta Gerwig
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
ANDERSSON, Johan a Lawrence WEBB, ed. City in American Cinema: Film a Postindustrial Culture. London: Bloomsbury Publishing, 2021. ISBN 9781350194748.
CLARKE, David B., ed. The Cinematic City. New York: Routledge, 2005. ISBN 0-415-12745-9.
BRUNO, Giuliana. Atlas of Emotion: Journeys in Art, Architecture, and Film. New York: Verso, 2002. ISBN 1-85984-802-8.
WEBBER, Andrew a Emma WILSON. Cities in Transition: The Moving Image and the Modern Metropolis. London: Wallflower Press, 2008. ISBN 978-1-905674-31-2.
MENNEL, Barbara. Cities and Cinema: Routledge Critical Introductions to Urbanism and the City. 2nd ed. Abingdon: Routledge, 2019. ISBN 1351016172.
Seznam doporučené literatury
ANDERSSON, Johan a Lawrence WEBB, ed. City in American Cinema: Film a Postindustrial Culture. London: Bloomsbury Publishing, 2021. ISBN 9781350194748.
CLARKE, David B., ed. The Cinematic City. New York: Routledge, 2005. ISBN 0-415-12745-9.
BRUNO, Giuliana. Atlas of Emotion: Journeys in Art, Architecture, and Film. New York: Verso, 2002. ISBN 1-85984-802-8.
WEBBER, Andrew a Emma WILSON. Cities in Transition: The Moving Image and the Modern Metropolis. London: Wallflower Press, 2008. ISBN 978-1-905674-31-2.
MENNEL, Barbara. Cities and Cinema: Routledge Critical Introductions to Urbanism and the City. 2nd ed. Abingdon: Routledge, 2019. ISBN 1351016172.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teretická část: Filmová města ve třech kalifornských debutech
10:48 doc. Nemeškal zahajuje obhajobu. Adéla Václavíková začíná svou prezentaci. Exponuje důvod výběru teoretického tématu. Dále popisuje použitý princip tvorby práce a úskalí, kterým studentka musela čelit. MgA. Erla čte posudek vedoucího. MgA Krcha čte posudek oponenta práce. Následně studentka odpovídá na položené otázky se strany vedoucí práce a oponenta práce. Zmiňuje klíč výběru analyzovaných filmů a důvody jejich vzájemné komparace. Její výklad je klidný, bez sebevětších přeřeků. Dále se studentka posouvá k uvedení českého filmu Všichni dobří rodáci, kde explikuje problematiku tzv. "chatařů". Studentka svou teoretickou práci obhajuje. doc. Nemeškal doplňuje výklad svým osobním komentářem a doporurčením do budoucna.
Praktická část: Nevěstky nemilují
10:58 Adéla pouští trailer k filmu. doc. Nemeškal čte posudek vedoucího práce k filmu. Zmiňuje silné i slabé stránky díla. Doporučuje možnost odstranění retrospektiv ve filmu, které úroveň díla snžují. Celkovou realizaci vnímá doc. Nemeškal jako velmi zdařilou a navrhuje hodnocení B - velmi dobře. MgA. Ondruš čte oponentský posudek. Adéla podává zpětnou vazbu k výše uvedeným výtkám a doprovodným otázkám. Adéla Václavíková zmiňuje problematiky původní zpětné vazby, kterou dostávala na současný stav střihové skladby ve filmu Nevěstky nemilují. Uvádí, že zpětné vazby bylo až příliž a byla spíše kontraproduktivní. Z obecného hlediska je za zpětnou vazbu ráda. Nyní by se ji však do tak velké míry neřídila.