- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Vliv filmového zvuku na synchronizované mrkání diváků
2. Praktická část: Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV; nebo zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV; nebo rozhlasový feature-umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Hlavní téma v angličtině
The Influence of Film Sound on Synchronized Blinking of Audience
Název dle studenta
Vliv filmového zvuku na synchronní mrkání diváků
Název dle studenta v angličtině
The Influence of Film Sound on Synchronized Blinking of Audience
Diplomová práce zkoumá mrkání ve filmu a při filmu. Analyzuje předchozí výzkumy a popisuje mechanismy ovlivňující mrkání. V rámci projektové části hledá spojitost mezi filmovým zvukem a synchronizovaným diváckým mrkáním jakožto kvalitativním ukazatelem zaujetí publika. Výzkum pracuje se třemi jedno záběrovými sekvencemi z filmů, z čehož se každá soustředí na jednu složku zvukové dramaturgie: ruchy, hudba, dialog a zkoumá vliv jednotlivých složek na mrkání publika. Další výzkum analyzuje synchronitu diváckého mrkání v reakci na konkrétní zvukové stylistické prvky.
Anotace v angličtině
This thesis examines blinking in movies and during movies. It analyses previous research and describes mechanisms influencing blinking. In the project part, it searches for a connection between film sound and the synchronised blinking of the audience as a qualitative indicator of the spectator's interest. The research works with three oners from movies, where each emphasises one component of sound dramaturgy: noise, music, and dialogue. Research explores the influence of each component on the blinking of the audience. Following research analyses synchronisation in blinking among the audience in reaction to specific sound design elements.
Klíčová slova
mrkání, filmový zvuk, synchronizace diváků, Walter Murch, Tamani Nakano
Klíčová slova v angličtině
blinking, film sound, synchronization in the audience, Walter Murch, Tamani Nakano
Rozsah průvodní práce
59s
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zkoumá mrkání ve filmu a při filmu. Analyzuje předchozí výzkumy a popisuje mechanismy ovlivňující mrkání. V rámci projektové části hledá spojitost mezi filmovým zvukem a synchronizovaným diváckým mrkáním jakožto kvalitativním ukazatelem zaujetí publika. Výzkum pracuje se třemi jedno záběrovými sekvencemi z filmů, z čehož se každá soustředí na jednu složku zvukové dramaturgie: ruchy, hudba, dialog a zkoumá vliv jednotlivých složek na mrkání publika. Další výzkum analyzuje synchronitu diváckého mrkání v reakci na konkrétní zvukové stylistické prvky.
Anotace v angličtině
This thesis examines blinking in movies and during movies. It analyses previous research and describes mechanisms influencing blinking. In the project part, it searches for a connection between film sound and the synchronised blinking of the audience as a qualitative indicator of the spectator's interest. The research works with three oners from movies, where each emphasises one component of sound dramaturgy: noise, music, and dialogue. Research explores the influence of each component on the blinking of the audience. Following research analyses synchronisation in blinking among the audience in reaction to specific sound design elements.
Klíčová slova
mrkání, filmový zvuk, synchronizace diváků, Walter Murch, Tamani Nakano
Klíčová slova v angličtině
blinking, film sound, synchronization in the audience, Walter Murch, Tamani Nakano
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Rozhlasový feature - umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Rozhlasový feature - umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MELKA, Alois. Základy experimentální psychoakustiky.Bratislava: Akademie múzických umění, 2005. ISBN 978-80-7331-04-31.
MURCH, Walter. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. University of Virginia: Silman-James Press,1995. ISBN 978-18-7950-52-30.
SONNENSCHEIN, David. Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice, and Sound Effects in Cinema. Michael Wiese Productions, 2001. ISBN 978-09-4118-82-65.
Seznam doporučené literatury
MELKA, Alois. Základy experimentální psychoakustiky.Bratislava: Akademie múzických umění, 2005. ISBN 978-80-7331-04-31.
MURCH, Walter. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. University of Virginia: Silman-James Press,1995. ISBN 978-18-7950-52-30.
SONNENSCHEIN, David. Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice, and Sound Effects in Cinema. Michael Wiese Productions, 2001. ISBN 978-09-4118-82-65.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 12:40 pozval studentku k obhajobě a na úvod jí pokládá otázku, zda je srozuměna s posudky – studentka souhlasí a přechází ke své obhajobě.
Studentka Mullerová představuje svou teoretickou práce a prezentuje výsledky svého výzkumu – při prezentaci odpovídá na otázky vedoucího a oponenta práce. Následně přechází na obhajobu své praktické části práce – ve které dramaturgicky analyzuje zvukovou složku své práce a poukazuje na aspekty postprodukční výroby filmu do 5.1 a s tím spojené komplikace. Po prezentaci odpovídá na otázky vedoucího a oponenta práce – dále rozvádí problematiku down-mixu a s členy komise o problematice diskutuje. Předseda komise ukončuje obhajobu po dohodě se studentkou v 13:10.