Bakalářská práce na téma "První den praxe na klinickém pracovišti" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsme se zaměřili na ošetřovatelství, vzdělávání v oboru ošetřovatelství, klinické výukové prostředí, průběh klinické praxe a mentorství. Praktická část je zaměřena na provedení analýzy dotazníkového šetření u studentů oboru Všeobecná sestra a Diplomovaná všeobecná sestra na vysokých a vyšších odborných školách. V praktické části zjišťujeme, jak studenti vnímají přístup sester ke studentům během 1. dne odborné praxe. Výsledky dotazníkového šetření jsou popsány v praktické části bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis on the topic "First day of practice at the clinical workplace" is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, we focused on nursing, education in the field of nursing, clinical teaching environment, the course of clinical practice and mentoring. The practical part is focused on the analysis of a questionnaire survey of students in the field of general nurse and graduate general nurse at universities and colleges. In the practical part we find out how students perceive the approach of nurses to students during the 1st day of professional practice. The results of the questionnaire survey are described in the practical part of the bachelor thesis.
Bakalářská práce na téma "První den praxe na klinickém pracovišti" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsme se zaměřili na ošetřovatelství, vzdělávání v oboru ošetřovatelství, klinické výukové prostředí, průběh klinické praxe a mentorství. Praktická část je zaměřena na provedení analýzy dotazníkového šetření u studentů oboru Všeobecná sestra a Diplomovaná všeobecná sestra na vysokých a vyšších odborných školách. V praktické části zjišťujeme, jak studenti vnímají přístup sester ke studentům během 1. dne odborné praxe. Výsledky dotazníkového šetření jsou popsány v praktické části bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis on the topic "First day of practice at the clinical workplace" is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, we focused on nursing, education in the field of nursing, clinical teaching environment, the course of clinical practice and mentoring. The practical part is focused on the analysis of a questionnaire survey of students in the field of general nurse and graduate general nurse at universities and colleges. In the practical part we find out how students perceive the approach of nurses to students during the 1st day of professional practice. The results of the questionnaire survey are described in the practical part of the bachelor thesis.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti vzdělávání studentů oboru Všeobecná sestra a průběhu jejich klinické praxe.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti vzdělávání studentů oboru Všeobecná sestra a průběhu jejich klinické praxe.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FLOTT, E. A. and L. LINDEN. The Clinical Learning Environment in Nursing Education: a Concept Analysis. J Adv Nurs, 2016, vol. 72, no. 3, pp. 501-513. DOI: 10.1111/jan.12861.
GURKOVÁ, E. a R. ZELENÍKOVÁ. Klinické prostředí v přípravě sester. Praha: Grada, 2017. 128 s. ISBN 978-80-271-0583-0.
McNAMARA, N. Preparing Students for Clinical Placements: The Student's Perspective. Nurse Educ Pract, 2015, vol. 15, no. 3, pp. 196-202. DOI: 10.1016/j.nepr.2014.11.011.
REĽOVSKÁ, M., S. MROSKOVÁ a D. BOGUSOVÁ. Know-how lektora klinické praxe. Praha: Grada, 2020. 112 s. ISBN 978-80-271-2219-6.
ŠPIRUDOVÁ, L. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015. 144 s. ISBN 978-80-274-5711-7.
Seznam doporučené literatury
FLOTT, E. A. and L. LINDEN. The Clinical Learning Environment in Nursing Education: a Concept Analysis. J Adv Nurs, 2016, vol. 72, no. 3, pp. 501-513. DOI: 10.1111/jan.12861.
GURKOVÁ, E. a R. ZELENÍKOVÁ. Klinické prostředí v přípravě sester. Praha: Grada, 2017. 128 s. ISBN 978-80-271-0583-0.
McNAMARA, N. Preparing Students for Clinical Placements: The Student's Perspective. Nurse Educ Pract, 2015, vol. 15, no. 3, pp. 196-202. DOI: 10.1016/j.nepr.2014.11.011.
REĽOVSKÁ, M., S. MROSKOVÁ a D. BOGUSOVÁ. Know-how lektora klinické praxe. Praha: Grada, 2020. 112 s. ISBN 978-80-271-2219-6.
ŠPIRUDOVÁ, L. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015. 144 s. ISBN 978-80-274-5711-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaký dokument dopororučuje strukturu vedení tzv. LOGBOOKu studenta k záznamu ošetřovatelské praxe během studia? Kvalifikační standard přípravy na výkon zdravotnického povolání Všeobecná sestra. Patří očkování proti hepatitidě B k povinným očkováním v ČR? Ano, patří. Proč jste si vybrala toto téma? Mám dobré zkušenosti a chtěla jsem vědět, jaké zkušenosti mají ostatní studenti. Studentka výborně prezentovala údaje o své bakalářské práci a adekvátně odpovídala na položené dotazy.