Diplomová práce se zabývá problematikou životních hodnot u adolescentů v institucionální péči. Tato práce je rozdělena na dvě části, které na sebe navazují, na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabýváme tématem hodnoty, adolescence a institucionální péče. V praktické části je hlavním cílem diplomové práce zjistit, jaké jsou životní hodnoty u adolescentů v dětských domovech. Základem praktické části je standardizovaný dotazník Portrait Value Questionnaire (PVQ) profesora S. H. Schwartze a nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce. Získaná data z obou dotazníků jsou zpracována a prezentována jako výsledky našeho výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of life values of adolescents in institutional care. This work is divided into two parts, which follow each other, the theoretical and practical part. In the theoretical part we deal with the topic of value, adolescence and institutional care. In the practical part, the main goal of the diploma thesis is to find out what are the life values of adolescents in children's homes. The basis of the practical part is a standardized questionnaire Portrait Value Questionnaire (PVQ) of Professor S. H. Schwarzt and a non-standardized questionnaire of own design. The data obtained from both questionnaires are processed and presented as the results of our research survey.
Klíčová slova
hodnoty, adolescence, dětský domov, PVQ, S. H. Schwartz
Klíčová slova v angličtině
values, adolescence, orphanage, PVQ, S. H. Schwartz
Rozsah průvodní práce
98 s. (173 232 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou životních hodnot u adolescentů v institucionální péči. Tato práce je rozdělena na dvě části, které na sebe navazují, na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabýváme tématem hodnoty, adolescence a institucionální péče. V praktické části je hlavním cílem diplomové práce zjistit, jaké jsou životní hodnoty u adolescentů v dětských domovech. Základem praktické části je standardizovaný dotazník Portrait Value Questionnaire (PVQ) profesora S. H. Schwartze a nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce. Získaná data z obou dotazníků jsou zpracována a prezentována jako výsledky našeho výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of life values of adolescents in institutional care. This work is divided into two parts, which follow each other, the theoretical and practical part. In the theoretical part we deal with the topic of value, adolescence and institutional care. In the practical part, the main goal of the diploma thesis is to find out what are the life values of adolescents in children's homes. The basis of the practical part is a standardized questionnaire Portrait Value Questionnaire (PVQ) of Professor S. H. Schwarzt and a non-standardized questionnaire of own design. The data obtained from both questionnaires are processed and presented as the results of our research survey.
Klíčová slova
hodnoty, adolescence, dětský domov, PVQ, S. H. Schwartz
Klíčová slova v angličtině
values, adolescence, orphanage, PVQ, S. H. Schwartz
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti hodnot, dětí, mládeže a institucionální péče.
Příprava metodiky empirických částí, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti hodnot, dětí, mládeže a institucionální péče.
Příprava metodiky empirických částí, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2004. Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia, 427 s. ISBN 8072201956.
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 437 s. ISBN 9788026209829.
PRUDKÝ, Libor, 2009. Studie o hodnotách. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 236 s. ISBN 9788073802660.
SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ, 2004. Mládež na křižovatce: sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. Praha: Svoboda Servis. ISBN 8086320332.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 9788024621531.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2004. Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia, 427 s. ISBN 8072201956.
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 437 s. ISBN 9788026209829.
PRUDKÝ, Libor, 2009. Studie o hodnotách. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 236 s. ISBN 9788073802660.
SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ, 2004. Mládež na křižovatce: sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. Praha: Svoboda Servis. ISBN 8086320332.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 9788024621531.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma a cíle diplomové práce, seznámila komisi s teoretikými východisky. Prezentovala výzkumný design a nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích diplomové práce. Proběhla diskuse.