Diplomová práce nás zavádí do problematiky příčin a důsledků absence vysokoškolských studentů ve výuce. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly - vysoké školy, distanční vzdělávání a absence, respektive záškoláctví. V praktické části pomocí kvantitativního výzkumu zjišťujeme dostupné výsledky. Výzkumný soubor tvoří 558 studentů z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, a to napříč všemi šesti fakultami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis introduces us to the problematics of causes and consequences of the absence of the university students. The theoretical part is divided into three chapters - universities, distant education, and absenteeism, truancy in other words. In the practical part quantity research is used to determine the available results. The research group consists of 558 students from Tomas Bata University in Zlín, across all six faculties.
Klíčová slova
Vysoká škola, distanční výuka, absence, záškoláctví
Klíčová slova v angličtině
The university, distant education, absenteeism, truancy
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce nás zavádí do problematiky příčin a důsledků absence vysokoškolských studentů ve výuce. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly - vysoké školy, distanční vzdělávání a absence, respektive záškoláctví. V praktické části pomocí kvantitativního výzkumu zjišťujeme dostupné výsledky. Výzkumný soubor tvoří 558 studentů z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, a to napříč všemi šesti fakultami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis introduces us to the problematics of causes and consequences of the absence of the university students. The theoretical part is divided into three chapters - universities, distant education, and absenteeism, truancy in other words. In the practical part quantity research is used to determine the available results. The research group consists of 558 students from Tomas Bata University in Zlín, across all six faculties.
Klíčová slova
Vysoká škola, distanční výuka, absence, záškoláctví
Klíčová slova v angličtině
The university, distant education, absenteeism, truancy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vysokoškolského studia, organizace výuky a teorie absentérství.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vysokoškolského studia, organizace výuky a teorie absentérství.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
PRUDKÝ, Libor, PABIAN, Petr a ŠIMA, Karel, 2010. České vysoké školství: Na cestě od elitního k univerzálnímu vzdělávání 1989-2009. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3009-7.
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ, 2012. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4152-9.
SLAVÍK, Milan, 2012. Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4054-6.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2002. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-100-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
PRUDKÝ, Libor, PABIAN, Petr a ŠIMA, Karel, 2010. České vysoké školství: Na cestě od elitního k univerzálnímu vzdělávání 1989-2009. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3009-7.
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ, 2012. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4152-9.
SLAVÍK, Milan, 2012. Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4054-6.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2002. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-100-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval teoretická východiska práce, následně podrobněji popsal výzkumné cíle, soubor i techniku zpracování dat. Poté popisoval významná zjištění a odpovídal na dílčí výzkumné otázky. Komise diskutovala některé výsledky výzkumu. Byly diskutovány silné a slabší stránky práce, bylo oceněno výzkumné téma a jeho originalita. Zazněly výhrady k teoretické části práce, student výhrady reflektoval.