Diplomová práce je zaměřena na úspěšnou integraci osob z ústavní péče na trh práce. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje výkonu ústavní výchovy, problematice odchodu z ústavní péče a přechodu do samostatného života. Její závěr je zaměřen na integraci na pracovní trh.
Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou životní příběhy osob z ústavní péče úspěšných na trhu práce. Životní příběhy byly zpracovány formou narativní analýzy.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the successful integration of people from institutional care into the labour market. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is devoted to institutional care, the issue of leaving institutional care and the transition to independent life. Its conclusion is focused on integration into the labour market.
The aim of the practical part was to find out what are the life stories of people from institutional care successful on the labour market. The life stories were processed in the form of a narrative analysis.
Klíčová slova
ústavní péče, odchod z ústavní péče, integrace na trh práce, životní příběh
Klíčová slova v angličtině
institutional care, leaving institutional care, integration into the labor market, life story
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na úspěšnou integraci osob z ústavní péče na trh práce. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje výkonu ústavní výchovy, problematice odchodu z ústavní péče a přechodu do samostatného života. Její závěr je zaměřen na integraci na pracovní trh.
Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou životní příběhy osob z ústavní péče úspěšných na trhu práce. Životní příběhy byly zpracovány formou narativní analýzy.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the successful integration of people from institutional care into the labour market. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is devoted to institutional care, the issue of leaving institutional care and the transition to independent life. Its conclusion is focused on integration into the labour market.
The aim of the practical part was to find out what are the life stories of people from institutional care successful on the labour market. The life stories were processed in the form of a narrative analysis.
Klíčová slova
ústavní péče, odchod z ústavní péče, integrace na trh práce, životní příběh
Klíčová slova v angličtině
institutional care, leaving institutional care, integration into the labor market, life story
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výkonu ústavní výchovy, ukončení ústavní výchovy a trhu práce.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výkonu ústavní výchovy, ukončení ústavní výchovy a trhu práce.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HALÍŘOVÁ, Martina a Adriana SYCHROVÁ, 2014. Ústavní péče v resocializačním kontextu. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 978-80-7395-756-8.
JANSKÝ, Pavel, 2014. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-534-9.
JÍROVÁ, Hana, 1999. Trh práce a politika zaměstnanosti. Praha: VŠE. ISBN 80-7079-635-9.
PACNEROVÁ, Helena, 2015. Standardy kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. ISBN 978-80-7481-138-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
HALÍŘOVÁ, Martina a Adriana SYCHROVÁ, 2014. Ústavní péče v resocializačním kontextu. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 978-80-7395-756-8.
JANSKÝ, Pavel, 2014. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-534-9.
JÍROVÁ, Hana, 1999. Trh práce a politika zaměstnanosti. Praha: VŠE. ISBN 80-7079-635-9.
PACNEROVÁ, Helena, 2015. Standardy kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. ISBN 978-80-7481-138-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
4 rozhovory
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce. Následně popsala výzkumný design, cíle, výzkumný soubor i postup při analýze dat. Podrobněji seznámila komisi s klíčovými událostmi, které ve výpovědích informantů nalezla. Zazněly silné a slabší stránky práce a proběhla diskuze. Poté studentka odpovídala na vybrané otázky vedoucí a oponentky práce.