Diplomová práce se zabývá vlivem chronického onemocnění dítěte na jeho začlenění
do třídního kolektivu. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část nás seznamuje s inkluzivním vzděláváním, klimatem školní třídy, speciálními vzdělávacími potřebami a chronickými onemocněními. Praktická část práce se zaměřuje na zjištění, zda má chronické onemocnění vliv na začlenění dětí do třídního kolektivu. Jedná se o kvantitativní typ výzkumu, který byl realizován technikou sociometrického dotazníku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of a child's chronic illness on its inclusion into the class group. The work consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces us to inclusive education, school climate, special educational needs and chronic illness. The practical part of the work focuses on finding out whether chronic disease has an effect on the inclusion of children in the class group. This is a quantitative type of research that was implemented by the sociometric questionnaire.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, chronické onemocnění, školní kolektiv, klima školní
třídy, speciální vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
inclusive education, chronic illness, class group, school climate, special educational needs
Rozsah průvodní práce
87 s. (108 775 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem chronického onemocnění dítěte na jeho začlenění
do třídního kolektivu. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část nás seznamuje s inkluzivním vzděláváním, klimatem školní třídy, speciálními vzdělávacími potřebami a chronickými onemocněními. Praktická část práce se zaměřuje na zjištění, zda má chronické onemocnění vliv na začlenění dětí do třídního kolektivu. Jedná se o kvantitativní typ výzkumu, který byl realizován technikou sociometrického dotazníku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of a child's chronic illness on its inclusion into the class group. The work consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces us to inclusive education, school climate, special educational needs and chronic illness. The practical part of the work focuses on finding out whether chronic disease has an effect on the inclusion of children in the class group. This is a quantitative type of research that was implemented by the sociometric questionnaire.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, chronické onemocnění, školní kolektiv, klima školní
třídy, speciální vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
inclusive education, chronic illness, class group, school climate, special educational needs
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání, třídního klimatu a zdravotního znevýhodnění.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání, třídního klimatu a zdravotního znevýhodnění.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2001. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H&H. ISBN 80-86022-92-7.
ŽENATOVÁ, Zdenka, 2018. Vztahy a nástrahy ve školní třídě. Praha: RAABE. ISBN 80-7496-391-9.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2001. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H&H. ISBN 80-86022-92-7.
ŽENATOVÁ, Zdenka, 2018. Vztahy a nástrahy ve školní třídě. Praha: RAABE. ISBN 80-7496-391-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.
doc. Hladík požádal studentku o interpretaci pozitivní a negativní expanzivity. Studentka nedokázala odpovědět.
dr. Hrbáčková diskutovala zajímavost výsledků výzkumu a potenciál práce v rámci hlubší analýzy dat.