Tato bakalářská práce se zabývá problematikou e-learningu a interaktivní výuky a také představuje s problematikou související nástroje. Cílem práce je demonstrovat implementaci některých těchto nástrojů pro modelový příklad a představit jejich možné využití. Demon-strace probíhala primárně za použitím populárního bezplatného systému pro řízení výuky Moodle, který byl kromě klasických materiálů ve formě textu či médií a výchozích modulů obohacen o dodatečná interaktivní cvičení. Zároveň je v práci popsán postup instalace Mo-odle na lokální webový server.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the subject of e-learning and interactive learning and introduces related tools. The goal of this thesis is to demonstrate the implementation of selected tools for a model example and present their possible applications. The demonstration was carried out by primarily using the free and popular learning management system Moodle, which was enhanced by including additional interactive exercises in addition to the standard materials in the form of text, media, and default modules. The thesis also describes the process of installing Moodle on a local webserver.
Klíčová slova
e-learning, nástroje pro e-learning, interaktivní výuka, nástroje pro interaktivní výuku, online výuka, Moodle, LMS
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou e-learningu a interaktivní výuky a také představuje s problematikou související nástroje. Cílem práce je demonstrovat implementaci některých těchto nástrojů pro modelový příklad a představit jejich možné využití. Demon-strace probíhala primárně za použitím populárního bezplatného systému pro řízení výuky Moodle, který byl kromě klasických materiálů ve formě textu či médií a výchozích modulů obohacen o dodatečná interaktivní cvičení. Zároveň je v práci popsán postup instalace Mo-odle na lokální webový server.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the subject of e-learning and interactive learning and introduces related tools. The goal of this thesis is to demonstrate the implementation of selected tools for a model example and present their possible applications. The demonstration was carried out by primarily using the free and popular learning management system Moodle, which was enhanced by including additional interactive exercises in addition to the standard materials in the form of text, media, and default modules. The thesis also describes the process of installing Moodle on a local webserver.
Klíčová slova
e-learning, nástroje pro e-learning, interaktivní výuka, nástroje pro interaktivní výuku, online výuka, Moodle, LMS
Vymezte základní terminologii související s problematikou.
Vysvětlete rozdíl mezi interaktivní výukou a e-learningem.
Vytvořte modelový příklad.
Vyberte a implementujte vhodný nástroj (nebo nástroje) pro modelový příklad.
Demonstrujte využití nástroje/nástrojů pro školení - použití různých druhů výukových materiálů (texty, média - obrázky, videa, audio) a ověřování znalostí.
Vhodně doplňte o interaktivní aspekty (nástroje).
Zásady pro vypracování
Vymezte základní terminologii související s problematikou.
Vysvětlete rozdíl mezi interaktivní výukou a e-learningem.
Vytvořte modelový příklad.
Vyberte a implementujte vhodný nástroj (nebo nástroje) pro modelový příklad.
Demonstrujte využití nástroje/nástrojů pro školení - použití různých druhů výukových materiálů (texty, média - obrázky, videa, audio) a ověřování znalostí.
Vhodně doplňte o interaktivní aspekty (nástroje).
Seznam doporučené literatury
BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX, 2011, 197 s. ISBN 9788087480007.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 279 s. ISBN 9788075522177.
DRLÍK, Martin. Moodle: kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Brno: Computer Press, 2013, 344 s. ISBN 9788025137598.
EGEROVÁ, Dana. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012, 141 s. ISBN 9788026101390.
TRDÁ, Jana. Lektorské finty: jak připravit a realizovat zajímavá školení. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Poradce pro praxi. ISBN 978-802-4736-754.
Seznam doporučené literatury
BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX, 2011, 197 s. ISBN 9788087480007.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 279 s. ISBN 9788075522177.
DRLÍK, Martin. Moodle: kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Brno: Computer Press, 2013, 344 s. ISBN 9788025137598.
EGEROVÁ, Dana. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012, 141 s. ISBN 9788026101390.
TRDÁ, Jana. Lektorské finty: jak připravit a realizovat zajímavá školení. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Poradce pro praxi. ISBN 978-802-4736-754.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následujcící dotazy:
doc. Čermák: Při vytváření testu v Moodlu je problém se zadáváním vzorců. Jak byste tento problém vyřešil?
doc. Sysel: Jakým způsobem chcete zamezit podvádění při e-lerningu?