Má bakalářská práce se zabývá softwarem pro postprodukci videa. Tímto softwarem jsou myšleny placené či neplacené programy, ať už pro operační systém macOS nebo Windows. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů z oblasti digitálního videa a jeho editaci. Největší část je věnována podrobnějšímu popisu programu Final Cut Pro, ve kterém je následně zpracovaná praktická část. Editace digitálního videa je vedena formou kurzů, kde se zájemce může naučit základní, ale i pokročilejší úpravy videa.
V závěru mé bakalářské práce je vytvořen tutoriál k programu Final Cut Pro. Tutoriál má za úkol ukázat prostředí samotného programu a pomoci neznalým či úplným nováčkům s ním pracovat.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with software for video postproduction. By this software is meant paid or unpaid programs, whether for the macOS or Windows operating system. The theoretical part deals with the explanation of basic concepts in the field of digital video and editing. The largest part is devoted to a more detailed description of the program Final Cut Pro program, in which the practical part is subsequently processed. Digital video editing is conducted in the form of courses, where the applicant can learn basic as well as more advanced video editing.
At the end of my bachelor's thesis, a tutorial for the Final Cut Pro program is created. The task of the tutorial is to show the environment of the program itself and help unfamiliar or complete novices to work with it.
Klíčová slova
střih, editace, video, tutoriál, program, efekt, Final Cut Pro
Klíčová slova v angličtině
cut, editing, video, tutorial, program, effect, Final Cut Pro
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce se zabývá softwarem pro postprodukci videa. Tímto softwarem jsou myšleny placené či neplacené programy, ať už pro operační systém macOS nebo Windows. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů z oblasti digitálního videa a jeho editaci. Největší část je věnována podrobnějšímu popisu programu Final Cut Pro, ve kterém je následně zpracovaná praktická část. Editace digitálního videa je vedena formou kurzů, kde se zájemce může naučit základní, ale i pokročilejší úpravy videa.
V závěru mé bakalářské práce je vytvořen tutoriál k programu Final Cut Pro. Tutoriál má za úkol ukázat prostředí samotného programu a pomoci neznalým či úplným nováčkům s ním pracovat.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with software for video postproduction. By this software is meant paid or unpaid programs, whether for the macOS or Windows operating system. The theoretical part deals with the explanation of basic concepts in the field of digital video and editing. The largest part is devoted to a more detailed description of the program Final Cut Pro program, in which the practical part is subsequently processed. Digital video editing is conducted in the form of courses, where the applicant can learn basic as well as more advanced video editing.
At the end of my bachelor's thesis, a tutorial for the Final Cut Pro program is created. The task of the tutorial is to show the environment of the program itself and help unfamiliar or complete novices to work with it.
Klíčová slova
střih, editace, video, tutoriál, program, efekt, Final Cut Pro
Klíčová slova v angličtině
cut, editing, video, tutorial, program, effect, Final Cut Pro
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma Software pro postprodukci videa.
Zpracujte přehled a vysvětlení nejčastějších pojmů z oblasti digitálního videa.
Podrobněji popište program Final Cut Pro.
Na krátkých videoukázkách představte úpravy videa a speciální efekty, a tyto následně rozeberte podrobněji.
Vytvořte tutoriály použitelné ve výuce předmětu Multimédia.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma Software pro postprodukci videa.
Zpracujte přehled a vysvětlení nejčastějších pojmů z oblasti digitálního videa.
Podrobněji popište program Final Cut Pro.
Na krátkých videoukázkách představte úpravy videa a speciální efekty, a tyto následně rozeberte podrobněji.
Vytvořte tutoriály použitelné ve výuce předmětu Multimédia.
Seznam doporučené literatury
WEAYNAND, Diana. Final Cut Pro. COMPUTER PRESS, 2011. ISBN 978-80-251-3149-7.
LONG, Ben. Velká kniha digitálního videa. COMPUTER PRESS, 2005. ISBN 978-80-251-0580-1.
@365tipu.cz: TIP#752: AVI, MOV, MKV, MP4? Jak je to s těmi formáty souborů pro video? @365tipu [online]. 27. března 2017 [cit. 2021-11-30]. Dostupné z: https://365tipu.cz/2017/03/27/tip752-avi-mov-mkv-mp4-jak-je-to-s-temi-formaty-souboru-pro-video/
HULL, Rob. 500 rad, tipů a technik. Digitální video. Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-883-5.
Motion Array: How to Use Final Cut Pro: Beginner Editing Guide (2020) [online]. 2019 [cit. 2021-12-01]. Dostupné z: https://motionarray.com/learn/final-cut-pro/how-to-use-final-cut-pro/
M. GOODMAN, Robert. Editing Digital Video : The Complete Creative and Technical Guide. McGraw-Hill Education TAB; 1st edition, 2002. ISBN 978-0071406352.
Seznam doporučené literatury
WEAYNAND, Diana. Final Cut Pro. COMPUTER PRESS, 2011. ISBN 978-80-251-3149-7.
LONG, Ben. Velká kniha digitálního videa. COMPUTER PRESS, 2005. ISBN 978-80-251-0580-1.
@365tipu.cz: TIP#752: AVI, MOV, MKV, MP4? Jak je to s těmi formáty souborů pro video? @365tipu [online]. 27. března 2017 [cit. 2021-11-30]. Dostupné z: https://365tipu.cz/2017/03/27/tip752-avi-mov-mkv-mp4-jak-je-to-s-temi-formaty-souboru-pro-video/
HULL, Rob. 500 rad, tipů a technik. Digitální video. Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-883-5.
Motion Array: How to Use Final Cut Pro: Beginner Editing Guide (2020) [online]. 2019 [cit. 2021-12-01]. Dostupné z: https://motionarray.com/learn/final-cut-pro/how-to-use-final-cut-pro/
M. GOODMAN, Robert. Editing Digital Video : The Complete Creative and Technical Guide. McGraw-Hill Education TAB; 1st edition, 2002. ISBN 978-0071406352.
Přílohy volně vložené
DVD-R
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následujcící dotazy:
doc. Nedbálek: Šlo by Vaše řešení použít na vizualizace?