Diplomová práce se zabývá rolemi rodičů žáků 1. stupně ZŠ v době pandemie COVID-19. Teoretická část se zabývá oblastmi pandemie, ve které jsou zmíněna opatření vlády ČR, pomoc pro rodinu dopadem domácího vyučování. Oblastí domácího vyučování v době, které bylo vedeno formou e-learningu, přístupem pedagogů a dopadem vyučování na děti. Oblastí působnosti rodiče v době domácího vyučování. Praktická část je zaměřena na zjištění, v jakých rolích se rodičů žáků 1. stupně ZŠ setkali v době pandemie COVID-19.
Anotace v angličtině
The diploma thesis dealth with the roles of parents of primary school. Pupuls during the COVID-19 pandemic. The theoretical part deals with the areas of the pandemic, which mention the measures of the Czech government, help for the family the impal of home teaching. Areas of home teaching at the time, which was conducted in the form of e-learning, the approach of teachers and the impact of teaching on children. Areas of parent aktivity during home schooling. The practical part is focused on fading out in which roles the parents of primary school pupils met during the COVID-19 pandemic.
Klíčová slova
role rodičů, rodičovská odpovědnost, pandemie
Klíčová slova v angličtině
the roles of parents, parental responsibility, pandemic
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá rolemi rodičů žáků 1. stupně ZŠ v době pandemie COVID-19. Teoretická část se zabývá oblastmi pandemie, ve které jsou zmíněna opatření vlády ČR, pomoc pro rodinu dopadem domácího vyučování. Oblastí domácího vyučování v době, které bylo vedeno formou e-learningu, přístupem pedagogů a dopadem vyučování na děti. Oblastí působnosti rodiče v době domácího vyučování. Praktická část je zaměřena na zjištění, v jakých rolích se rodičů žáků 1. stupně ZŠ setkali v době pandemie COVID-19.
Anotace v angličtině
The diploma thesis dealth with the roles of parents of primary school. Pupuls during the COVID-19 pandemic. The theoretical part deals with the areas of the pandemic, which mention the measures of the Czech government, help for the family the impal of home teaching. Areas of home teaching at the time, which was conducted in the form of e-learning, the approach of teachers and the impact of teaching on children. Areas of parent aktivity during home schooling. The practical part is focused on fading out in which roles the parents of primary school pupils met during the COVID-19 pandemic.
Klíčová slova
role rodičů, rodičovská odpovědnost, pandemie
Klíčová slova v angličtině
the roles of parents, parental responsibility, pandemic
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti negativních dopadů pandemie Covid-19, rodičovské odpovědnosti a edukace žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti negativních dopadů pandemie Covid-19, rodičovské odpovědnosti a edukace žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUBAL, Michal a Vojtěch GIBIŠ, 2020. Pandemie. Praha: Kniha Zlín. ISBN 978-80-7662-047-6.
PREKOPOVÁ, Jiřina, 2020. I rodiče by měli dělat chyby. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-766-4.
PRŮCHA, Jan, 2002. Moderní pedagogika. Praha: Portál, s.r.o. ISBN 80-7367-047-X.
ŠMÍD, Ondřej a Radka DEMJANOVÁ, 2017. Povinnosti a práva rodičů k dětem. Praha: Leges. ISBN 978-80-7502-195-3.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUBAL, Michal a Vojtěch GIBIŠ, 2020. Pandemie. Praha: Kniha Zlín. ISBN 978-80-7662-047-6.
PREKOPOVÁ, Jiřina, 2020. I rodiče by měli dělat chyby. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-766-4.
PRŮCHA, Jan, 2002. Moderní pedagogika. Praha: Portál, s.r.o. ISBN 80-7367-047-X.
ŠMÍD, Ondřej a Radka DEMJANOVÁ, 2017. Povinnosti a práva rodičů k dětem. Praha: Leges. ISBN 978-80-7502-195-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.
Komise komentovala neodborný jazyk a gramatické, stylistické aj. chyby v diplomové práci, které výrazně snižují její kvalitu.