Diplomová práce se zabývá tématem pracovní spokojenosti učitelů na základních školách veřejného, soukromého a církevního sektoru v České republice. Cílem bylo zjistit úroveň pracovní spokojenosti učitelů na základních školách, analyzovat ji v oblastech, které ji ovlivňují, a v neposlední řadě zjistit rozdíly, které se v pracovní spokojenosti učitelů vyskytují na základě sociodemografických faktorů. Součástí práce je též analýza nejčastějších specifických faktorů přispívajících k pracovní spokojenosti (satisfaktory) a na druhé straně faktorů zvyšujících nespokojenost (dissatisfaktory). Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Výzkum zahrnuje výsledky kvantitativního šetření realizovaného formou nestandardizovaného online dotazníku na platformě Survio mezi učiteli 45 náhodně vybraných základních škol v Jihomoravském a Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of teacher job satisfaction in primary schools of the public, private and church sector in the Czech Republic. The aim was to identify the level of teacher job satisfaction in primary schools, analyse it in areas that affect it and, last but not least, identify the differences that exist in teacher job satisfaction based on socio-demographic factors. The work also includes an analysis of the most common specific factors contributing to job satisfaction (satisfactors) and, on the other hand, factors increasing dissatisfaction (dissatisfactors). The thesis is divided into theoretical and practical parts. The research includes the results of a quantitative survey carried out in the form of an non-standardized online questionnaire on the Survio platform among teachers of 45 randomly selected primary schools in the South-East and Zlín regions.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, motivace, učitel, základní škola
Klíčová slova v angličtině
job satisfaction, motivation, teacher, primary school
Rozsah průvodní práce
104 s. (132 872 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem pracovní spokojenosti učitelů na základních školách veřejného, soukromého a církevního sektoru v České republice. Cílem bylo zjistit úroveň pracovní spokojenosti učitelů na základních školách, analyzovat ji v oblastech, které ji ovlivňují, a v neposlední řadě zjistit rozdíly, které se v pracovní spokojenosti učitelů vyskytují na základě sociodemografických faktorů. Součástí práce je též analýza nejčastějších specifických faktorů přispívajících k pracovní spokojenosti (satisfaktory) a na druhé straně faktorů zvyšujících nespokojenost (dissatisfaktory). Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Výzkum zahrnuje výsledky kvantitativního šetření realizovaného formou nestandardizovaného online dotazníku na platformě Survio mezi učiteli 45 náhodně vybraných základních škol v Jihomoravském a Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of teacher job satisfaction in primary schools of the public, private and church sector in the Czech Republic. The aim was to identify the level of teacher job satisfaction in primary schools, analyse it in areas that affect it and, last but not least, identify the differences that exist in teacher job satisfaction based on socio-demographic factors. The work also includes an analysis of the most common specific factors contributing to job satisfaction (satisfactors) and, on the other hand, factors increasing dissatisfaction (dissatisfactors). The thesis is divided into theoretical and practical parts. The research includes the results of a quantitative survey carried out in the form of an non-standardized online questionnaire on the Survio platform among teachers of 45 randomly selected primary schools in the South-East and Zlín regions.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, motivace, učitel, základní škola
Klíčová slova v angličtině
job satisfaction, motivation, teacher, primary school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti učitelské profese, pracovní spokojenosti a motivace k práci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti učitelské profese, pracovní spokojenosti a motivace k práci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2014. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0643-9.
KYRIACOU, Chris, 2008. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-434-2.
PELIKÁN, Jiří, 2011. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1265-2.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2002. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 80-7290-077-3.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2014. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0643-9.
KYRIACOU, Chris, 2008. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-434-2.
PELIKÁN, Jiří, 2011. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1265-2.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2002. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 80-7290-077-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.
dr. Hrbáčková ocenila práci studentky.
doc. Hladík vyzdvihl kvalitu zpracovaného dotazníku a dosažené výsledky výzkumu.