Bakalářská práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců jako součástí firemní kultury. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se obecně zabývá pojmem vzdělávání a dále vzděláváním firemním. Definuje cíle, důvody, metody a formy firemního vzdělávání a vztah firemní kultury a vzdělávání. Věnuje se současným trendům ve vzdělávání a identifikuje nejčastější problémy v této oblasti. V empirické části práce je popsána metodologie kvantitativního výzkumného šetření a jsou zde interpretována získaná data. V závěru práce je předloženo doporučení pro praxi, které bylo výsledkem analýzy těchto dat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the education of employees as part of the corporate culture. It is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part generally deals with the general concept of education and corporate education. It defines the goals, reasons, methods and forms of corporate education and the relationship between corporate culture and education. It deals with current trends in education and identifies the most common problems in this area. The empirical part of the thesis describes the methodology of quantitative research and interprets the data obtained. At the end of the work, a recommendation for practice is presented, which was the result of the analysis of these data.
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců jako součástí firemní kultury. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se obecně zabývá pojmem vzdělávání a dále vzděláváním firemním. Definuje cíle, důvody, metody a formy firemního vzdělávání a vztah firemní kultury a vzdělávání. Věnuje se současným trendům ve vzdělávání a identifikuje nejčastější problémy v této oblasti. V empirické části práce je popsána metodologie kvantitativního výzkumného šetření a jsou zde interpretována získaná data. V závěru práce je předloženo doporučení pro praxi, které bylo výsledkem analýzy těchto dat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the education of employees as part of the corporate culture. It is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part generally deals with the general concept of education and corporate education. It defines the goals, reasons, methods and forms of corporate education and the relationship between corporate culture and education. It deals with current trends in education and identifies the most common problems in this area. The empirical part of the thesis describes the methodology of quantitative research and interprets the data obtained. At the end of the work, a recommendation for practice is presented, which was the result of the analysis of these data.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, motivace ke vzdělávání a řízení lidských zdrojů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování řešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, motivace ke vzdělávání a řízení lidských zdrojů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, Miroslav, 2011. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1966-8.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana, 2012. Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-347-9.
HRONÍK, František, 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1457-8.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7.
TURECKIOVÁ, Michaela, 2004. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0405-6.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, Miroslav, 2011. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1966-8.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana, 2012. Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-347-9.
HRONÍK, František, 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1457-8.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7.
TURECKIOVÁ, Michaela, 2004. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0405-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce. Podrobněji popsala postup ve výzkumu a následně významná jeho zjištění. Zazněly silné a slabší stránky z posudků. Studentka výtky reflektovala. Práce studentky byla oceněna. Komise diskutovala pozici "kodérky". Studentka odpovídala na vybrané otázky vedoucí a oponentky práce.