Bakalářská práce pojednává o neformálním vzdělávání pracovníků u vybrané výrobní společnosti z oblasti automotive. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jaká je míra pracovní motivace pracovníků oddělení údržby k neformálnímu vzdělávání. Dílčími cíli bylo porovnat míru pracovní motivace podle daných kritérií. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o řízení lidského kapitálu, vzdělávání, motivaci, rozvoji a pracovních schopnostech zaměstnanců. Praktická část se zaměřuje na výrobní společnost v oblasti automotive, která je zde popsána a následně pomocí dotazníkového šetření je zjišťována motivace pracovníků. Pro analýzu dat byly využity zjištěné výsledky šetření a na základě těchto dat byla navrhnuta opatření k realizaci pro zlepšení aktuálního stavu v podniku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with informal education of employees at a selected manufacturing company in the field of automotive. The main goal of this work was to find out what is the level of work motivation of maintenance department staff for non-formal education. The partial goals were to compare the level of work motivation according to the given criteria. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with human capital management, education, motivation, development and work skills of employees. The practical part focuses on a manufacturing company in the field of automotive, which is described here and then the motivation of employees is determined using a questionnaire survey. The results of the survey were used for the analysis of data and on the basis of these measures, measures for implementation were proposed to improve the current situation in the company.
Klíčová slova
podnikové vzdělávání, neformální vzdělávání, motivace k vzdělávání, výrobní společnost, rozvoj pracovníků
Klíčová slova v angličtině
corporate education, non-formal education, motivation for education, manufacturing company, employee development
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o neformálním vzdělávání pracovníků u vybrané výrobní společnosti z oblasti automotive. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jaká je míra pracovní motivace pracovníků oddělení údržby k neformálnímu vzdělávání. Dílčími cíli bylo porovnat míru pracovní motivace podle daných kritérií. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o řízení lidského kapitálu, vzdělávání, motivaci, rozvoji a pracovních schopnostech zaměstnanců. Praktická část se zaměřuje na výrobní společnost v oblasti automotive, která je zde popsána a následně pomocí dotazníkového šetření je zjišťována motivace pracovníků. Pro analýzu dat byly využity zjištěné výsledky šetření a na základě těchto dat byla navrhnuta opatření k realizaci pro zlepšení aktuálního stavu v podniku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with informal education of employees at a selected manufacturing company in the field of automotive. The main goal of this work was to find out what is the level of work motivation of maintenance department staff for non-formal education. The partial goals were to compare the level of work motivation according to the given criteria. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with human capital management, education, motivation, development and work skills of employees. The practical part focuses on a manufacturing company in the field of automotive, which is described here and then the motivation of employees is determined using a questionnaire survey. The results of the survey were used for the analysis of data and on the basis of these measures, measures for implementation were proposed to improve the current situation in the company.
Klíčová slova
podnikové vzdělávání, neformální vzdělávání, motivace k vzdělávání, výrobní společnost, rozvoj pracovníků
Klíčová slova v angličtině
corporate education, non-formal education, motivation for education, manufacturing company, employee development
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení a neformálního vzdělávání dospělých se zaměřením na motivaci pracovníků k účasti na firemním vzdělávání. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení a neformálního vzdělávání dospělých se zaměřením na motivaci pracovníků k účasti na firemním vzdělávání. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MILANA, Marcella, John HOLFORD a Vida A. MOHORČIČ ŠPOLAR, ed., 2016. Adult and lifelong education: global, national and local perspectives. London: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 9781138646827. MUŽÍK, Jaroslav, 2011. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Vzdělávání dospělých. ISBN 9788073575816. PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 9788024752327. RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, ed., 2008. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 9788021047792. URBAN, Jan, 2017. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada. Manažer. ISBN 9788027102273.
Seznam doporučené literatury
MILANA, Marcella, John HOLFORD a Vida A. MOHORČIČ ŠPOLAR, ed., 2016. Adult and lifelong education: global, national and local perspectives. London: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 9781138646827. MUŽÍK, Jaroslav, 2011. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Vzdělávání dospělých. ISBN 9788073575816. PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 9788024752327. RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, ed., 2008. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 9788021047792. URBAN, Jan, 2017. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada. Manažer. ISBN 9788027102273.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně popsala teoretická východiska práce a účel výzkumného šetření. Podrobněji uváděla výsledky výzkumu a odpovídala na všechny dílčí výzkumné otázky. Finálně studentka navrhla stručná doporučení do praxe. Zazněly silné a slabší stránky z posudků. Komise diskutovala analýzu a vyhodnocení dat. Absentovaly hypotézy a jejich statistické vyhodnocení. Studentka výhrady reflektovala. Studentka popisovala zpětnou vazbu managementu organizace vzhledem k výsledkům výzkumu. Byl oceněn aplikační přesah práce.