Bakalářská práce s názvem Analýza sil a prostředků Armády České republiky pro řešení nevojenských situací je zaměřena na využitelnost pro řešení záchranných a likvidačních prací ve prospěch IZS na našem území, při vzniku mimořádné, nebo krizové nevojenské situace. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na východiska řešení nevojenských situací a východiska Armády České republiky. Praktická část se věnuje konkrétní nevojenské situaci, kterou je radiační havárie jaderné elektrárny Temelín.
Anotace v angličtině
The bachelor's work entitled Analysis of Forces and Resources of the Army of the Czech Republic for Solving Non-Military Situations is focused on its usability for resolving rescue and liquidation work in favor of rescue system in our territory, in the event of an emergency or crisis non-military situation. The theoretical part of the bachelor's work is focused on solving non-military situations and the basis of the Army of the Czech Republic. The practical part is about the specific non-military situation, which is a radiation accident at the Temelin nuclear power plant.
Klíčová slova
Armáda České republiky, nevojenská situace, radiační havárie, jaderná elektrárna Temelín
Klíčová slova v angličtině
Army of the Czech republic, non-military situation, radiation accident, nuclear power plant Temelin
Rozsah průvodní práce
111 s. (186 408 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Analýza sil a prostředků Armády České republiky pro řešení nevojenských situací je zaměřena na využitelnost pro řešení záchranných a likvidačních prací ve prospěch IZS na našem území, při vzniku mimořádné, nebo krizové nevojenské situace. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na východiska řešení nevojenských situací a východiska Armády České republiky. Praktická část se věnuje konkrétní nevojenské situaci, kterou je radiační havárie jaderné elektrárny Temelín.
Anotace v angličtině
The bachelor's work entitled Analysis of Forces and Resources of the Army of the Czech Republic for Solving Non-Military Situations is focused on its usability for resolving rescue and liquidation work in favor of rescue system in our territory, in the event of an emergency or crisis non-military situation. The theoretical part of the bachelor's work is focused on solving non-military situations and the basis of the Army of the Czech Republic. The practical part is about the specific non-military situation, which is a radiation accident at the Temelin nuclear power plant.
Klíčová slova
Armáda České republiky, nevojenská situace, radiační havárie, jaderná elektrárna Temelín
Klíčová slova v angličtině
Army of the Czech republic, non-military situation, radiation accident, nuclear power plant Temelin
Zásady pro vypracování
Na základě dostupných zdrojů vypracujte teoretické poznatky a formulujte teoretická východiska z problematiky řešení nevojenských situací.
Proveďte následnou analýzu sil a prostředků Armády České republiky využitelných při nevojenských situacích v kontextu zvolené mimořádné události.
Na základě zjištěných dat navrhněte případné změny a opatření, jenž by pomohly ke zlepšení stavu, efektivity a využitelnosti sil a prostředků při řešení nevojenských situací.
Zásady pro vypracování
Na základě dostupných zdrojů vypracujte teoretické poznatky a formulujte teoretická východiska z problematiky řešení nevojenských situací.
Proveďte následnou analýzu sil a prostředků Armády České republiky využitelných při nevojenských situacích v kontextu zvolené mimořádné události.
Na základě zjištěných dat navrhněte případné změny a opatření, jenž by pomohly ke zlepšení stavu, efektivity a využitelnosti sil a prostředků při řešení nevojenských situací.
Seznam doporučené literatury
ČESKO. Ústřední poplachový plán integrovaného záchranného systému: Stav k 1. lednu 2021. Praha: Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky. Č. j. MV-184128-1/PO-IZS-2020.
JUŘÍČEK, Ludvík a Petr ROŽŇÁK. Bezpečnost, hrozby a rizika 21. století. Ostrava: Key Publishing, Monografie (Key Publishing), 2014. ISBN 978-80-7418-201-3.
HRADIL, Jaroslav, Otakar J. MIKA, Miroslav MUSIL, Bohuslav SVOBODA, Jakub RAK a Dušan VIČAR. Základy ochrany obyvatelstva v České republice: odborná monografie. Uherské Hradiště: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta logistiky a krizového řízení, 2018. ISBN 978-80-7454-774-4.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
ČESKO. Ústřední poplachový plán integrovaného záchranného systému: Stav k 1. lednu 2021. Praha: Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky. Č. j. MV-184128-1/PO-IZS-2020.
JUŘÍČEK, Ludvík a Petr ROŽŇÁK. Bezpečnost, hrozby a rizika 21. století. Ostrava: Key Publishing, Monografie (Key Publishing), 2014. ISBN 978-80-7418-201-3.
HRADIL, Jaroslav, Otakar J. MIKA, Miroslav MUSIL, Bohuslav SVOBODA, Jakub RAK a Dušan VIČAR. Základy ochrany obyvatelstva v České republice: odborná monografie. Uherské Hradiště: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta logistiky a krizového řízení, 2018. ISBN 978-80-7454-774-4.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
1 výstup ze softwarového nástroje Practis
Přílohy vázané v práci
plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své bakalářské práce na téma: Analýza sil a prostředků Armády České republiky při řešení nevojenských situací.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce prof. Ing. Dušana Vičara, CSc.: Objasněte vztah pojmů „ mimořádná událost v kontextu mimořádné situace“ – bod 4.2.,str 27. Definujte stručně a přehledně ostatní složky IZS ČR. Jak je realizováno poskytování plánované pomoci na vyžádaní AČR? Kdo může vyžadovat poskytnutí plánované pomoci Armádou České republiky a u koho? Kdo má ve správě materiální základny humanitární pomoci?
Další dotazy byly položeny doc. RSDr. Václavem Loškem, CSc.: Proč používáte rozdílné slovní vyjádření pro stejný pojem? Uveďte základní úkoly ochrany obyvatelstva?
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení.
Obhajoba i zodpovězení otázek byly na výborné úrovni.