Bakalářská práce se zabývá oblastí preventivně výchovné činnosti v České republice,
konkrétně začleněním této problematiky do právního řádu České republiky. Autor si klade
za cíl v teoretické části bakalářské práce vymezit aktuální situaci preventivně výchovné
činnosti v ČR a v praktické části bakalářské práce zjistit současný stav preventivně
výchovné činnosti ve třech vybraných zemích. Následně porovnat formy a metody jejich
realizace. Dále se praktická část zaměřuje na analýzu nejvýznamnějších organizací
s výchovným charakterem v daných státech. Na závěr je cílem práce navrhnout doplnění
vhodné právní normy o preventivně výchovnou činnost ze získaných informací
vycházejících z komparace právního rámce vybraných států a analýzy zvolených
organizací.
Annotation in English
The bachelor's thesis deals with the area of preventive educational activity in the Czech
Republic, namely the incorporation of this topic into the legal order of the Czech Republic.
The author aims to define the current situation of preventive educational activity
in the Czech Republic in the theoretical part of the Bachelor thesis and to find out the
current state of preventive educational activity in three selected countries in the practical
part of the Bachelor thesis. Then compare the forms and methods of their implementation.
Furthermore, the practical part focuses on the analysis of the most important educational
organizations in the given states. Finally, the aim of the work is to propose the addition of
an appropriate legal standard on preventive educational activity based on the information
obtained from the comparison of the legal framework of the selected states and the analysis
of the chosen organizations.
Bakalářská práce se zabývá oblastí preventivně výchovné činnosti v České republice,
konkrétně začleněním této problematiky do právního řádu České republiky. Autor si klade
za cíl v teoretické části bakalářské práce vymezit aktuální situaci preventivně výchovné
činnosti v ČR a v praktické části bakalářské práce zjistit současný stav preventivně
výchovné činnosti ve třech vybraných zemích. Následně porovnat formy a metody jejich
realizace. Dále se praktická část zaměřuje na analýzu nejvýznamnějších organizací
s výchovným charakterem v daných státech. Na závěr je cílem práce navrhnout doplnění
vhodné právní normy o preventivně výchovnou činnost ze získaných informací
vycházejících z komparace právního rámce vybraných států a analýzy zvolených
organizací.
Annotation in English
The bachelor's thesis deals with the area of preventive educational activity in the Czech
Republic, namely the incorporation of this topic into the legal order of the Czech Republic.
The author aims to define the current situation of preventive educational activity
in the Czech Republic in the theoretical part of the Bachelor thesis and to find out the
current state of preventive educational activity in three selected countries in the practical
part of the Bachelor thesis. Then compare the forms and methods of their implementation.
Furthermore, the practical part focuses on the analysis of the most important educational
organizations in the given states. Finally, the aim of the work is to propose the addition of
an appropriate legal standard on preventive educational activity based on the information
obtained from the comparison of the legal framework of the selected states and the analysis
of the chosen organizations.
Seznamte se s teoretickými základy v oblasti preventivně výchovné činnosti.
Proveďte komparaci zahraničních a tuzemských právních norem se zřetelem na preventivně výchovnou činnost.
Analyzujte vybrané výchovné organizace se zaměřením na preventivně výchovnou činnost.
Navrhněte doplnění vhodné právní normy o preventivně výchovnou činnost.
Research Plan
Seznamte se s teoretickými základy v oblasti preventivně výchovné činnosti.
Proveďte komparaci zahraničních a tuzemských právních norem se zřetelem na preventivně výchovnou činnost.
Analyzujte vybrané výchovné organizace se zaměřením na preventivně výchovnou činnost.
Navrhněte doplnění vhodné právní normy o preventivně výchovnou činnost.
Recommended resources
RIGEL, Filip, Lenka BAHÝĽOVÁ, Veronika KUDRNOVÁ, Ondřej MORAVEC a Monika PUŠKINOVÁ. Školský zákon: komentář. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 9788074005503.
HORÁK, Rudolf, Lenka DANIELOVÁ, Jan KYSELÁK a Ladislav NOVÁK. Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu: [prevence řešení mimořádných krizových situací]. Praha: Linde, 2011. ISBN 9788072018277.
TACIUC, Anca a Anne S. DEDERICHS. Determining Self-Preservation Capability in Pre-School Children: Final report. Massachusetts: Fire Protection Resarch Foundation, 2013.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Recommended resources
RIGEL, Filip, Lenka BAHÝĽOVÁ, Veronika KUDRNOVÁ, Ondřej MORAVEC a Monika PUŠKINOVÁ. Školský zákon: komentář. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 9788074005503.
HORÁK, Rudolf, Lenka DANIELOVÁ, Jan KYSELÁK a Ladislav NOVÁK. Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu: [prevence řešení mimořádných krizových situací]. Praha: Linde, 2011. ISBN 9788072018277.
TACIUC, Anca a Anne S. DEDERICHS. Determining Self-Preservation Capability in Pre-School Children: Final report. Massachusetts: Fire Protection Resarch Foundation, 2013.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Enclosed appendices
0
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student prezentoval výsledky své bakalářské práce na téma: Legislativní rámec preventivně výchovné činnosti pro výchovné organizace. Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce:
1. Jakou roli v preventivně výchovné činnosti hrají rámcové vzdělávací programy základního vzdělávání? Je Vám známo USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 5. října 2011 č. 734 k začlenění tématik Ochrana člověka za mimořádných událostí, péče o zdraví a dopravní výchova do studijních programů pedagogických fakult?
2. Jsou Vám známy aktivity společnosti Ústecké podzemí – Muzeum civilní obrany v oblasti PVČ, které probíhaly nejen ve Zlínském kraji?
3. Jaké znáte studijní pomůcky a učebnice na podporu osvojení si účelného chování při MU schválené MŠMT.
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení.
Otázky komise: Dr. Svoboda: k čemu je příloha č. 2? Doc. Tomek: Co to je spolek a co organizace?
Obhajoba i zodpovězení otázek byly na uspokojivé úrovni.