Cílem diplomové práce je vytvoření kalkulátoru analýzy rizik pro vybraný systém infrastruktury. Vybraným prvkem infrastrukturních systémů jsou školy a školská zařízení. V teoretické části jsou řešena školská zařízení obecně. Jsou zde zmíněny právní rámce, a především historické souvislosti. Dále navazují analýzy rizik, kde je popsána terminologie a stručně i některé používané metody. V dalším kroku byli podrobněji rozebrány metody KARS a CARVER. Posledním bodem teoretické části byla komparační analýza kalkulátorů, kde byly zvoleny kalkulátory RISKAN-B a Annex III. Praktická část specifikuje vybraný objekt vybraného infrastrukturního systému. Jedná se o ZŠ v Rudě nad Moravou. Dále byla vytvořena analýza, dle které se následně navrhovala aplikace. V návrhu aplikace byl zahrnut popis technologií vývoje aplikace, grafického zobrazení a požadavků. V kapitole vývoje jsou blíže specifikované vybrané části aplikace. V posledním bodu praktické části byl srovnán výsledek generovaný aplikací s výsledkem provedené analýzy.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a risk analysis calculator for a selected infrastructure system. Schools and school facilities are a selected element of infrastructure systems. The theoretical part deals with school facilities in general. The legal frameworks, and especially the historical context, are mentioned here. There is also a risk analysis, which describes the terminology and briefly some of the methods used. In the next step, the KARS and CARVER methods were discussed in more detail. The morning point of the theoretical part was a comparative analysis of calculators, where the RISKAN-B and Annex III calculators were chosen. The practical part specifies the selected object of the selected infrastructure system. This is a primary school in Ruda nad Moravou. Furthermore, an analysis was created, according to which the application was subsequently designed. The application design included a description of application development technologies, graphical display and requirements. Selected parts of the application are specified in more detail in the development chapter. In the last point of the practical part, the result generated by the application was compared with the result of the performed analysis.
Klíčová slova
Prvek infrastrukturních systémů, vývoj, Blazor, analýza rizik, kalkulátor, škola
Klíčová slova v angličtině
Element of infrastructure systems, development, Blazor, risk analysis, calculator, school
Rozsah průvodní práce
81s (86840 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření kalkulátoru analýzy rizik pro vybraný systém infrastruktury. Vybraným prvkem infrastrukturních systémů jsou školy a školská zařízení. V teoretické části jsou řešena školská zařízení obecně. Jsou zde zmíněny právní rámce, a především historické souvislosti. Dále navazují analýzy rizik, kde je popsána terminologie a stručně i některé používané metody. V dalším kroku byli podrobněji rozebrány metody KARS a CARVER. Posledním bodem teoretické části byla komparační analýza kalkulátorů, kde byly zvoleny kalkulátory RISKAN-B a Annex III. Praktická část specifikuje vybraný objekt vybraného infrastrukturního systému. Jedná se o ZŠ v Rudě nad Moravou. Dále byla vytvořena analýza, dle které se následně navrhovala aplikace. V návrhu aplikace byl zahrnut popis technologií vývoje aplikace, grafického zobrazení a požadavků. V kapitole vývoje jsou blíže specifikované vybrané části aplikace. V posledním bodu praktické části byl srovnán výsledek generovaný aplikací s výsledkem provedené analýzy.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a risk analysis calculator for a selected infrastructure system. Schools and school facilities are a selected element of infrastructure systems. The theoretical part deals with school facilities in general. The legal frameworks, and especially the historical context, are mentioned here. There is also a risk analysis, which describes the terminology and briefly some of the methods used. In the next step, the KARS and CARVER methods were discussed in more detail. The morning point of the theoretical part was a comparative analysis of calculators, where the RISKAN-B and Annex III calculators were chosen. The practical part specifies the selected object of the selected infrastructure system. This is a primary school in Ruda nad Moravou. Furthermore, an analysis was created, according to which the application was subsequently designed. The application design included a description of application development technologies, graphical display and requirements. Selected parts of the application are specified in more detail in the development chapter. In the last point of the practical part, the result generated by the application was compared with the result of the performed analysis.
Klíčová slova
Prvek infrastrukturních systémů, vývoj, Blazor, analýza rizik, kalkulátor, škola
Klíčová slova v angličtině
Element of infrastructure systems, development, Blazor, risk analysis, calculator, school
Zásady pro vypracování
Popište jednotlivé aspekty managementu rizik.
Proveďte komparační analýzu vybraných metod analýzy rizik.
Formulujte silné a slabé stránky vybraných metod.
Navrhněte kalkulátor pro analýzu rizik na základě komparační analýzy.
Realizujte vývoj aplikace kalkulátoru pro analýzu rizik.
Demonstrujte výsledky a formulujte závěr.
Zásady pro vypracování
Popište jednotlivé aspekty managementu rizik.
Proveďte komparační analýzu vybraných metod analýzy rizik.
Formulujte silné a slabé stránky vybraných metod.
Navrhněte kalkulátor pro analýzu rizik na základě komparační analýzy.
Realizujte vývoj aplikace kalkulátoru pro analýzu rizik.
Demonstrujte výsledky a formulujte závěr.
Seznam doporučené literatury
LUKÁŠ, Luděk a kolektiv. Bezpečnostní technologie, systémy a management I. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-05-7.
LUKÁŠ, Luděk a kolektiv. Bezpečnostní technologie, systémy a management II. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-19-4.
LUKÁŠ, Luděk a kolektiv. Teorie bezpečnosti I. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017. ISBN 978-80-87500-89-7.
ŠEFČÍK, Vladimír. Analýza rizik. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. ISBN 978-80-7318-696-8.
HOFREITER L., LOVEČEK T., VEĹAS A., zásady a princípy analýzy rizík v oblasti fyzickej a objektovej bezpečnosti, Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta špeciálneho inžinierstva, Žilina, 2006.
TROELSEN, Andrew a Philip JAPIKSE. Pro C# 9 with .NET 5:: Foundational Principles and Practices in Programming. 10th edition. New York, USA: Apress, 2021. ISBN 978-1484269381.
Seznam doporučené literatury
LUKÁŠ, Luděk a kolektiv. Bezpečnostní technologie, systémy a management I. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-05-7.
LUKÁŠ, Luděk a kolektiv. Bezpečnostní technologie, systémy a management II. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-19-4.
LUKÁŠ, Luděk a kolektiv. Teorie bezpečnosti I. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017. ISBN 978-80-87500-89-7.
ŠEFČÍK, Vladimír. Analýza rizik. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. ISBN 978-80-7318-696-8.
HOFREITER L., LOVEČEK T., VEĹAS A., zásady a princípy analýzy rizík v oblasti fyzickej a objektovej bezpečnosti, Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta špeciálneho inžinierstva, Žilina, 2006.
TROELSEN, Andrew a Philip JAPIKSE. Pro C# 9 with .NET 5:: Foundational Principles and Practices in Programming. 10th edition. New York, USA: Apress, 2021. ISBN 978-1484269381.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP byla i praktická ukázka kalkulátoru analýzy rizik. V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Řešil jste v rámci bezpečnostní analýzy rizik i dodavatelské organizace? (doc. RNDr. Jiří Švec, CSc.)
2. Jaký je rozdíl mezi bodem a bodovou hodnotou? Otázka se vztahuje k tabulkám uvedeným na str. 50, konkrétně č. 16 a 17. (Ing. Milan Navrátil, Ph.D.)
3. Výtky zaměřené na způsob prezentace uvedených tabulek. (Ing. Milan Navrátil, Ph.D.)
4. Blíže specifikujte Vámi uvedenou bezpečnostní politiku vybraného objektu. (Ing. Kamil Halouzka, Ph.D.)
5. Doplňující informace k řešení krizového řízení. (Ing. Kamil Halouzka, Ph.D.)
6. Jaká je třetí část, kterou musíte řešit v rámci zabezpečení nějakého objektu? (Ing. Kamil Halouzka, Ph.D.)
7. Pro koho jsou určena Vámi prezentovaná režimová a technická opatření? (Ing. Kamil Halouzka, Ph.D.)
Student zodpověděl položené dotazy oponenta DP v plném rozsahu. Na kladené dotazy v diskuzi komise pro SZZ reagoval pouze na uspokojivé úrovni.