Bakalářská práce pojednává o společensko-politické situaci a designérech, působících v průběhu dekády 60. let 20. století.
Teoretická část se zaměřuje na zkoumání tvorby módních designérů a vlivu subkultur na módu. Dále se zabývá přístupy designérů dobrého designu a elegantní moderny, a to konkrétně Vernerem Pantonem a jeho realizovanými projekty.
Praktická část usiluje o propojení oděvu s nábytkem a hledá paralely mezi jednotlivými odvětvími, jež reflektuje do oděvní kolekce a řeší tak otázku nositelnosti a nenositelnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the socio-political situation and designers working during the decade of the 1960s.
The theoretical part focuses on examining the work of fashion designers and the influence of subcultures on fashion. It also deals with the approaches of designers of good design and elegant modernity, specifically Verner Panton and his realized projects.
The practical part seeks to connect clothing with furniture and searches parallels between these industries, which reflects into the clothing collection and addresses the issue of wearability and non-wearability.
Klíčová slova
Verner Panton, space age, 60. léta, objem, nábytek
Klíčová slova v angličtině
Verner Panton, Space Age, 1960s, Bulk, Furniture
Rozsah průvodní práce
90 s. (88 291 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o společensko-politické situaci a designérech, působících v průběhu dekády 60. let 20. století.
Teoretická část se zaměřuje na zkoumání tvorby módních designérů a vlivu subkultur na módu. Dále se zabývá přístupy designérů dobrého designu a elegantní moderny, a to konkrétně Vernerem Pantonem a jeho realizovanými projekty.
Praktická část usiluje o propojení oděvu s nábytkem a hledá paralely mezi jednotlivými odvětvími, jež reflektuje do oděvní kolekce a řeší tak otázku nositelnosti a nenositelnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the socio-political situation and designers working during the decade of the 1960s.
The theoretical part focuses on examining the work of fashion designers and the influence of subcultures on fashion. It also deals with the approaches of designers of good design and elegant modernity, specifically Verner Panton and his realized projects.
The practical part seeks to connect clothing with furniture and searches parallels between these industries, which reflects into the clothing collection and addresses the issue of wearability and non-wearability.
Klíčová slova
Verner Panton, space age, 60. léta, objem, nábytek
Klíčová slova v angličtině
Verner Panton, Space Age, 1960s, Bulk, Furniture
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Řešení je doplněno kresebnými návrhy. Práce pojednává o módě a designu 60. let minulého století a zaměřuje se především na dílo Vernera Pantona.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. Praktická část vychází z nabytých poznatků, které se uplatňují při tvorbě oděvní kolekce. Práce je doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie, po případě i krátké promo video. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát: A4. Práce bude odevzdána ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí odevzdané písemné práce bude i dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash discu. Flash disc bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Řešení je doplněno kresebnými návrhy. Práce pojednává o módě a designu 60. let minulého století a zaměřuje se především na dílo Vernera Pantona.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. Praktická část vychází z nabytých poznatků, které se uplatňují při tvorbě oděvní kolekce. Práce je doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie, po případě i krátké promo video. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát: A4. Práce bude odevzdána ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí odevzdané písemné práce bude i dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash discu. Flash disc bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Seznam doporučené literatury
ENGHOLM, Ida. Verner Panton. Phaidon Press, 2018. ISBN 9780714877167.
FIELL, Charlotte a Peter FIELL. Decorative Art 60s. TASCHEN 2013. ISBN 3836546558.
MÁCHALOVÁ, Jana. Budiž móda: průvodce dějinami módy 20. století. Praha: Brána, 2012. ISBN 978-80-7243-608-8.
PILE, John a Judith GURA. A History of Interior Design. 4. Laurence King Publishing, 2013. ISBN 9781780672915.
WARNER, Karl-Friedrich, Jiří HANÁK, Dušan KUBÁLEK a Irena ROHÁČOVÁ. 20. století: kronika 1900-1999. Přeložil Stanislav BIMAN. Praha: Fortuna Print, [2002]. Edice Kronik. ISBN 80-7321-039-8.
Seznam doporučené literatury
ENGHOLM, Ida. Verner Panton. Phaidon Press, 2018. ISBN 9780714877167.
FIELL, Charlotte a Peter FIELL. Decorative Art 60s. TASCHEN 2013. ISBN 3836546558.
MÁCHALOVÁ, Jana. Budiž móda: průvodce dějinami módy 20. století. Praha: Brána, 2012. ISBN 978-80-7243-608-8.
PILE, John a Judith GURA. A History of Interior Design. 4. Laurence King Publishing, 2013. ISBN 9781780672915.
WARNER, Karl-Friedrich, Jiří HANÁK, Dušan KUBÁLEK a Irena ROHÁČOVÁ. 20. století: kronika 1900-1999. Přeložil Stanislav BIMAN. Praha: Fortuna Print, [2002]. Edice Kronik. ISBN 80-7321-039-8.
Přílohy volně vložené
Flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka odprezentovala komisi svou bakalářskou práci. Poté byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Následně byly položeny otázky oponentky práce. Studentka zodpověděla otázky zcela.
doc. Petříčková položila otázku: Čím je odůvodněný výběr materiálů? Studentka uvedla, že 60. léta vnímá jako období plastu. Zároveň chtěla docílit pevnosti a jednoduché údržby materiálu.