Bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi, zjištěním, zda si jsou studenti vysokých škol vědomí rizik spojených s využíváním sociálních sítí. Vychází převážně z běžně dostupných materiálů. V teoretické části se práce věnuje historií vzniku, současným sociálním sítím a problémům spojenými se sociálními sítěmi a její prevencí. V praktické části je popsán výzkum, jež byl vykonáván anonymně, kvantitativně, pomocí dotazníkového šetření. Jeho hlavním cílem bylo zjistit, zda si jsou studenti vysokých škol vědomí rizik spojených s užíváním sociálních sítí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with social networks, finding out whether the university students are aware of the risks associated with the use of social networks. It is predominantly based on common available materials. The theorethical part deals with the history and current social networks and also problems associated with social networks and its prevention. The practical part describes the research which was conducted anonymously, quantitatively, using a questionnaire survey. Its main goal was to find out whether the university students are aware of the risks associated with the use of social networks.
Klíčová slova
Internet, sociální síť, kvantitativní šetření, prevence, kyberkriminalita
Klíčová slova v angličtině
Internet, Social Network, quantitative survey, prevention, cybercrime
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi, zjištěním, zda si jsou studenti vysokých škol vědomí rizik spojených s využíváním sociálních sítí. Vychází převážně z běžně dostupných materiálů. V teoretické části se práce věnuje historií vzniku, současným sociálním sítím a problémům spojenými se sociálními sítěmi a její prevencí. V praktické části je popsán výzkum, jež byl vykonáván anonymně, kvantitativně, pomocí dotazníkového šetření. Jeho hlavním cílem bylo zjistit, zda si jsou studenti vysokých škol vědomí rizik spojených s užíváním sociálních sítí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with social networks, finding out whether the university students are aware of the risks associated with the use of social networks. It is predominantly based on common available materials. The theorethical part deals with the history and current social networks and also problems associated with social networks and its prevention. The practical part describes the research which was conducted anonymously, quantitatively, using a questionnaire survey. Its main goal was to find out whether the university students are aware of the risks associated with the use of social networks.
Klíčová slova
Internet, sociální síť, kvantitativní šetření, prevence, kyberkriminalita
Klíčová slova v angličtině
Internet, Social Network, quantitative survey, prevention, cybercrime
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojového období mladé dospělosti, sociálního kapitálu a využívání sociálních sítí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojového období mladé dospělosti, sociálního kapitálu a využívání sociálních sítí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
BURDOVÁ, Eva a Jan Traxler, 2014. Bezpečně na internetu. Praha: Středočeský kraj ve spolupráci se Vzdělávacím institutem Středočeského kraje. ISBN 978-80-904864-9-2.
CARR-GREGG, Michael, 2011. Psychické problémy v dospívání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0062-8.
FURHT, Borko, 2010. Handbook of Social Network Technologie and Applications. New York: Springer Science & Business Media. ISBN 978-1-4419-7142-5.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav Písecký, 2016. Bezpečně n@ internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5595-3.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
BURDOVÁ, Eva a Jan Traxler, 2014. Bezpečně na internetu. Praha: Středočeský kraj ve spolupráci se Vzdělávacím institutem Středočeského kraje. ISBN 978-80-904864-9-2.
CARR-GREGG, Michael, 2011. Psychické problémy v dospívání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0062-8.
FURHT, Borko, 2010. Handbook of Social Network Technologie and Applications. New York: Springer Science & Business Media. ISBN 978-1-4419-7142-5.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav Písecký, 2016. Bezpečně n@ internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5595-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámil komisi s designem výzkumu. Následně popsal nejdůležitější výsledky výzkumu. Student odpověděl na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Kroutilová Nováková upozornila na limity při konstrukci dotazníku.