Tato bakalářská práce je zaměřena na moderní technologie a sociální sítě v životě dospívajících a trávení jejich volného času. Práce samotná je rozdělena na dvě části. Teoretická část objasňuje tématiku dospívání, moderních technologií, sociálních sítí a trávení volného času. Praktická část obsahuje analýzu dat dotazníkového šetření, které bylo mezi dospívajícími provedeno a zkoumá jejich vztah k moderním technologiím, sociálním sítím a trávení volného času.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focuses on modern technologies and social networks in the lives of adolescents and their leisure time. The work itself is divided into two parts. The theoretical part clarifies the subject of adolescence, modern technology, social networks, and leisure. The practical part includes an analysis of the data of the questionnaire survey, which was conducted among adolescents and examine their relationship to modern technologies, social networks, and leisure time.
Klíčová slova
dospívání, moderní technologie, online hry, sociální sítě, volný čas
Klíčová slova v angličtině
adolescence, modern technology, online games, social networks, leisure
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na moderní technologie a sociální sítě v životě dospívajících a trávení jejich volného času. Práce samotná je rozdělena na dvě části. Teoretická část objasňuje tématiku dospívání, moderních technologií, sociálních sítí a trávení volného času. Praktická část obsahuje analýzu dat dotazníkového šetření, které bylo mezi dospívajícími provedeno a zkoumá jejich vztah k moderním technologiím, sociálním sítím a trávení volného času.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focuses on modern technologies and social networks in the lives of adolescents and their leisure time. The work itself is divided into two parts. The theoretical part clarifies the subject of adolescence, modern technology, social networks, and leisure. The practical part includes an analysis of the data of the questionnaire survey, which was conducted among adolescents and examine their relationship to modern technologies, social networks, and leisure time.
Klíčová slova
dospívání, moderní technologie, online hry, sociální sítě, volný čas
Klíčová slova v angličtině
adolescence, modern technology, online games, social networks, leisure
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, využívání sociálních sítí a volnočasových aktivit.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, využívání sociálních sítí a volnočasových aktivit.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2008. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5010-1.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2008. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5010-1.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhajobu bakalářské práce zahájil představením teoretické části práce. V praktické části zmínil výzkumný problém, výzkumné cíle a otázky. Více se poté zaměřil na prezentaci výsledků výzkumu a interpretaci dat. Členové komise vytýkali široké pojetí výzkumných cílů.