Cílem bakalářské práce "Analýza dopadů COVID-19 na hospodaření a řízení vybraných základních škol ve Zlínském kraji" je na základě určených metod a analýz podat návrhy vedoucí ke zlepšení hospodaření a řízení základních škol v době COVIDU-19. Teoretická část se zabývá základní charakteristikou vzdělávání, školství, veřejné správy a definicí jejich vztahu. V praktické části je charakterizován Zlínský kraj a následně i vybrané základní školy, ve kterých byli poskytnuty rozhovory, které vedou k sestavení SWOT analýzy, která představuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Na základě analýzy jsou navrhnuta opatření při případné další vlně pandemie COVIDU-19 pro hospodaření a řízení pro základní školy.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis "Analysis of Impacts of COVID-19 on the Management and Administration of Selected Primary Schools in the Zlín Region" is based on the determined methods and analyzes to make proposals to improve the management and administration of primary schools in COVID-19. The theoretical part deals with the basic characteristics of education, schooling, public administration and the definition of their relationship. The practical part characterizes the Zlín Region and subsequently also selected primary schools, in which interviews were provided, which lead to the compilation of a SWOT analysis, which presents strengths and weaknesses, opportunities and threats. Based on the analysis, measures are proposed in the event of another wave of the COVID-19 pandemic for management and administration for primary schools.
Klíčová slova
Veřejná správa, distanční výuka, základní školy, Zlínský kraj, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Public administration, distance learning, primary schools, Zlín Region, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce "Analýza dopadů COVID-19 na hospodaření a řízení vybraných základních škol ve Zlínském kraji" je na základě určených metod a analýz podat návrhy vedoucí ke zlepšení hospodaření a řízení základních škol v době COVIDU-19. Teoretická část se zabývá základní charakteristikou vzdělávání, školství, veřejné správy a definicí jejich vztahu. V praktické části je charakterizován Zlínský kraj a následně i vybrané základní školy, ve kterých byli poskytnuty rozhovory, které vedou k sestavení SWOT analýzy, která představuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Na základě analýzy jsou navrhnuta opatření při případné další vlně pandemie COVIDU-19 pro hospodaření a řízení pro základní školy.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis "Analysis of Impacts of COVID-19 on the Management and Administration of Selected Primary Schools in the Zlín Region" is based on the determined methods and analyzes to make proposals to improve the management and administration of primary schools in COVID-19. The theoretical part deals with the basic characteristics of education, schooling, public administration and the definition of their relationship. The practical part characterizes the Zlín Region and subsequently also selected primary schools, in which interviews were provided, which lead to the compilation of a SWOT analysis, which presents strengths and weaknesses, opportunities and threats. Based on the analysis, measures are proposed in the event of another wave of the COVID-19 pandemic for management and administration for primary schools.
Klíčová slova
Veřejná správa, distanční výuka, základní školy, Zlínský kraj, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Public administration, distance learning, primary schools, Zlín Region, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě rozboru odborné literatury zpracujte teoretické poznatky k oblastem vzdělávání a školství a představte vztah zmíněných oblastí s veřejnou správou.
II. Praktická část
Identifikujte potenciální komunikační partnery a proveďte polo-strukturované rozhovory na řešené téma práce.
Proveďte analýzu dopadu COVID-19 na hospodaření a řízení vybraných základních škol a na základě zjištěných skutečností formulujte doporučení vedoucí ke zlepšení aktuálního stavu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě rozboru odborné literatury zpracujte teoretické poznatky k oblastem vzdělávání a školství a představte vztah zmíněných oblastí s veřejnou správou.
II. Praktická část
Identifikujte potenciální komunikační partnery a proveďte polo-strukturované rozhovory na řešené téma práce.
Proveďte analýzu dopadu COVID-19 na hospodaření a řízení vybraných základních škol a na základě zjištěných skutečností formulujte doporučení vedoucí ke zlepšení aktuálního stavu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Jiří, Alena KERLINOVÁ a Eva TOMÁŠKOVÁ. Ekonomika veřejné správy. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 186 s. ISBN 978-80-2108-040-9.
LOCHMANNOVÁ, Alena. Veřejná správa: základy veřejné správy. 2. vyd. Prostějov: Computer Media, 2020, 116 s. ISBN 978-80-7402-417-7.
PEKOVÁ, Jitka, Marek JETMAR a Petr TOTH. Veřejný sektor, teorie a praxe v ČR. Praha: Wolters Kluwer, 2019, 783 s. ISBN 978-80-7598-209-4.
SHAFRITZ, Jay M. a Albert C. HYDE. Public administration: classic readings. 7th ed. Australia: Wadsworth Cengage Learning, 2012, 551 s. ISBN 978-11-1134-276-0.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Jiří, Alena KERLINOVÁ a Eva TOMÁŠKOVÁ. Ekonomika veřejné správy. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 186 s. ISBN 978-80-2108-040-9.
LOCHMANNOVÁ, Alena. Veřejná správa: základy veřejné správy. 2. vyd. Prostějov: Computer Media, 2020, 116 s. ISBN 978-80-7402-417-7.
PEKOVÁ, Jitka, Marek JETMAR a Petr TOTH. Veřejný sektor, teorie a praxe v ČR. Praha: Wolters Kluwer, 2019, 783 s. ISBN 978-80-7598-209-4.
SHAFRITZ, Jay M. a Albert C. HYDE. Public administration: classic readings. 7th ed. Australia: Wadsworth Cengage Learning, 2012, 551 s. ISBN 978-11-1134-276-0.
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
mapy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: F
Oponent BP: D
Otázky oponenta:
1. Jaká jsou hlavní zjištění Vámi provedených analýz a jak na ně bylo z Vaší strany reagováno v návrhové části práce? (Zodpovězeno zcela)
2. Z jakých zdrojů budou (či by mohla být) financována Vámi navržená opatření? (Zodpovězeno zcela)
Další otázky:
doc. JUDr. Ing. Radek Jurčík, Ph.D.
1. Blíže popište hlavní zjištění týkající se dopadů na hospodaření Vámi zkoumaných škol. (Zodpovězeno zcela)
2. Definujte SWOT analýzu a podejte základní charakteristiku jendoltivých aspektů této analýzy. (Zodpovězeno zcela)
doc. Ing. Jena Švarcová, Ph.D.
1. Detailněji rozvěďte finanční stránku Vámi navrhovaných doporučení. (Zodpovězeno částečně)
2. Popište systém financování základních a středních škol v ČR. (Zodpovězeno zcela)
3. Jak vnímáte budoucí rozvoj Vámi zkoumaných škol s ohledem na zaměření práce? (Zodpovězeno zcela)
4. Jak byly stanoveny otázky k provedeným polo-strukturovaným rozhovorům. (Zodpovězeno částečně)