Cílem této diplomové práce je vytvořit nový produkt cestovního ruchu. Jedná se o produkt, prostřednictvím kterého se zvýší počet turistů ve vybraném ubytovacím zařízení a zároveň v oblasti Lašská brána Beskyd. Teoretická část této práce obsahovala pojmy a definice z oblasti cestovního ruchu a hotelnictví včetně nových trendů v těchto dvou oblastech. Jedna z podkapitol byla také věnována dopadu koronaviru SARS-CoV-2 na turismus. Praktická část byla zaměřena na mikroregion Lašská brána Beskyd včetně analýzy chování účastníka cestovního ruchu v této oblasti a průzkumem spokojenosti turistů a návštěvníků. Následně byl zanalyzován současný stav vybraného ubytovacího zařízení pomocí analýz, jako je Porterova analýza konkurenčních sil, analýza konkurence, SWOT analýza a také marketingový výzkum, tedy nestandardizovaný rozhovor a dotazníkové šetření. Na základě získaných informací a provedených analýz byl vypracován projekt na zvýšení počtu turistů ve vybraném ubytovacím zařízení v daném mikroregionu. Na závěr byl projekt podroben jak časové, tak i nákladové analýze.
Anotace v angličtině
The goal of this diploma thesis is to create a new tourism product. This is a product that will increase the number of tourists in the selected accommodation facility and in the area of Lašská brána Beskydy too. The theoretical part of this work contained terms and definitions of tourism area and hospitality, including new trends in these two areas. One of the subchapters was also dedicated to the impact of coronavirus SARS-CoV-2 on tourism. The practical part was focused on the Lašská brána Beskydy microregion including analysis of tourism participants behaviour in this area and with tourist and visitor satisfaction survey. Finally was analyzed the current situation of the selected accommodation facility using analysis such as Porter's analysis of competitive forces, competition analysis, SWOT analysis and also marketing investigation, it is non-standardized interview and questionnaire survey. Based on obtained informations and performed analyzes was created the project to increase the number of tourists in the selected accommodation facility in the given microregion. At the end of the project was made time and cost analysis.
Cílem této diplomové práce je vytvořit nový produkt cestovního ruchu. Jedná se o produkt, prostřednictvím kterého se zvýší počet turistů ve vybraném ubytovacím zařízení a zároveň v oblasti Lašská brána Beskyd. Teoretická část této práce obsahovala pojmy a definice z oblasti cestovního ruchu a hotelnictví včetně nových trendů v těchto dvou oblastech. Jedna z podkapitol byla také věnována dopadu koronaviru SARS-CoV-2 na turismus. Praktická část byla zaměřena na mikroregion Lašská brána Beskyd včetně analýzy chování účastníka cestovního ruchu v této oblasti a průzkumem spokojenosti turistů a návštěvníků. Následně byl zanalyzován současný stav vybraného ubytovacího zařízení pomocí analýz, jako je Porterova analýza konkurenčních sil, analýza konkurence, SWOT analýza a také marketingový výzkum, tedy nestandardizovaný rozhovor a dotazníkové šetření. Na základě získaných informací a provedených analýz byl vypracován projekt na zvýšení počtu turistů ve vybraném ubytovacím zařízení v daném mikroregionu. Na závěr byl projekt podroben jak časové, tak i nákladové analýze.
Anotace v angličtině
The goal of this diploma thesis is to create a new tourism product. This is a product that will increase the number of tourists in the selected accommodation facility and in the area of Lašská brána Beskydy too. The theoretical part of this work contained terms and definitions of tourism area and hospitality, including new trends in these two areas. One of the subchapters was also dedicated to the impact of coronavirus SARS-CoV-2 on tourism. The practical part was focused on the Lašská brána Beskydy microregion including analysis of tourism participants behaviour in this area and with tourist and visitor satisfaction survey. Finally was analyzed the current situation of the selected accommodation facility using analysis such as Porter's analysis of competitive forces, competition analysis, SWOT analysis and also marketing investigation, it is non-standardized interview and questionnaire survey. Based on obtained informations and performed analyzes was created the project to increase the number of tourists in the selected accommodation facility in the given microregion. At the end of the project was made time and cost analysis.
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I.Teoretická část
Pomocí odborných literárních zdrojů vymezte pojmy týkající se cestovního ruchu.
Charakterizujte oblast služeb cestovního ruchu – ubytovací zařízení.
II. Praktická část
Popište a analyzujte chování účastníka cestovního ruchu v dané oblasti.
Analyzujte současný stav vybraného ubytovacího zařízení a jeho konkurenci.
Na základě provedených analýz zpracujte projekt na zvýšení počtu přenocování turistů ve vybraném ubytovacím zařízení.
Projekt podrobte časové a nákladové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I.Teoretická část
Pomocí odborných literárních zdrojů vymezte pojmy týkající se cestovního ruchu.
Charakterizujte oblast služeb cestovního ruchu – ubytovací zařízení.
II. Praktická část
Popište a analyzujte chování účastníka cestovního ruchu v dané oblasti.
Analyzujte současný stav vybraného ubytovacího zařízení a jeho konkurenci.
Na základě provedených analýz zpracujte projekt na zvýšení počtu přenocování turistů ve vybraném ubytovacím zařízení.
Projekt podrobte časové a nákladové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting, 2013, 295 s. ISBN 978-8086724461. COOPER, Chris. Essentials of tourism. Harlow: Pearson Financial Times/Prentice Hall, 2012, 363 s. ISBN 978-0273724384. FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013, 643 s. ISBN 978-0273758273. KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-8024746036. RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-8024740393.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting, 2013, 295 s. ISBN 978-8086724461. COOPER, Chris. Essentials of tourism. Harlow: Pearson Financial Times/Prentice Hall, 2012, 363 s. ISBN 978-0273724384. FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013, 643 s. ISBN 978-0273758273. KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-8024746036. RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-8024740393.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., hodnocení známkou: B
Oponent práce: Ing. Ludmila Kozubíková, Ph.D., hodnocení známkou: C
Otázky vedoucího práce:
Bez otázek
Otázky oponenta práce:
Můžete vyčíslit ekonomickou náročnost Vámi navrhovaného projektu? Zodpovězeno zcela
Pokuste se ohodnotit uvedená rizika projektu a stanovit pravděpodobnosti jejich vzniku., Ohodnocení odpovědi Zodpovězeno částečně,
Další otázky:
prof. Ing. Jiří Strouhal, Ph.D., Jaká je konkurence v daném regionu? Zodpovězeno zcela
Ing. Miroslav Procházka, Jaká je procentuální obsazenost apartmánů a jaká bude očekávaná obsazenost po zavedení balíčků? Ohodnocení odpovědi Zodpovězeno částečně
Ing. Miroslav Procházka, Nastavení ceny: Není cena za balíčky nízká? Jaký je zisk na ubytování na jednu noc? Zodpovězeno částečně
Ing. Miroslav Procházka, Není delší čas rezervace programu limitující? Zodpovězeno částečně
doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., Jak byly počítány náklady v optimistické a pesimistické variantě? Ohodnocení odpovědi Zodpovězeno částečně