Cílem této práce je podrobné seznámení s programem Quixel Mixer s následným popisem jeho vlastností a funkcí a možností použití v nejnovější verzi tohoto programu. Dále také vytvoření 3D modelů s různě členitými povrchy v aplikaci Blender a aplikování vhodných materiálů a textur tak, aby se dosáhlo co největší realističnosti, které jsou následně porovnány v obou programech Blender a Quixel Mixer. Součástí této práce je i tvorba podrobné výukové příručky programu Quixel Mixer v elektronické podobě.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is a detailed introduction to the Quixel Mixer program, followed by a description of its features and functions and the possibility of using it in the latest version of this program. Furthermore, it also includes the creation of 3D models with differently articulated surfaces in Blender and the application of appropriate materials and textures to achieve the highest amount of realism, which are then compared in both Blender and Quixel Mixer. This work also includes the creation of a detailed tutorial for Quixel Mixer in electronic form.
Klíčová slova
3D model, texturování, materiál, UV mapa, Quixel Mixer, Blender
Klíčová slova v angličtině
3D model, texture, material, UV mapping, Quixel Mixer, Blender
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je podrobné seznámení s programem Quixel Mixer s následným popisem jeho vlastností a funkcí a možností použití v nejnovější verzi tohoto programu. Dále také vytvoření 3D modelů s různě členitými povrchy v aplikaci Blender a aplikování vhodných materiálů a textur tak, aby se dosáhlo co největší realističnosti, které jsou následně porovnány v obou programech Blender a Quixel Mixer. Součástí této práce je i tvorba podrobné výukové příručky programu Quixel Mixer v elektronické podobě.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is a detailed introduction to the Quixel Mixer program, followed by a description of its features and functions and the possibility of using it in the latest version of this program. Furthermore, it also includes the creation of 3D models with differently articulated surfaces in Blender and the application of appropriate materials and textures to achieve the highest amount of realism, which are then compared in both Blender and Quixel Mixer. This work also includes the creation of a detailed tutorial for Quixel Mixer in electronic form.
Klíčová slova
3D model, texturování, materiál, UV mapa, Quixel Mixer, Blender
Klíčová slova v angličtině
3D model, texture, material, UV mapping, Quixel Mixer, Blender
Zásady pro vypracování
Seznamte se s programem Quixel Mixer. V práci popište vlastnosti a funkce v nejnovější verzi tohoto programu.
Vytvořte několik 3D modelů s různě členitými povrchy v aplikaci Blender.
V programech Blender a Quixel Mixer na tyto modely aplikujte vhodné materiály a textury tak, aby se dosáhlo co největší realističnosti.
Porovnejte práci s materiály a texturami v programech Blender a Quixel Mixer.
Vytvořte podrobnou výukovou příručku programu Quixel Mixel v elektronické podobě.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s programem Quixel Mixer. V práci popište vlastnosti a funkce v nejnovější verzi tohoto programu.
Vytvořte několik 3D modelů s různě členitými povrchy v aplikaci Blender.
V programech Blender a Quixel Mixer na tyto modely aplikujte vhodné materiály a textury tak, aby se dosáhlo co největší realističnosti.
Porovnejte práci s materiály a texturami v programech Blender a Quixel Mixer.
Vytvořte podrobnou výukovou příručku programu Quixel Mixel v elektronické podobě.
GUEVARRA, Ezra Thess Mendoza. Modeling and Animation Using Blender: Blender 2.80: The Rise of Eevee. 2020. New York: Apress, 2020 [cit. 2021-10-1]. ISBN 978-1-4842-5340-3.
CHONG, Sim Pern. Blender 3D Modelling: A Concise Guide to Version 2.8 [online]. 2019. Sim Pern Chong, 2019 [cit. 2021-10-1]. ASIN B07QFHH6XW.
BLAIN, John M. The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modeling & Animation, Fourth Edition. 2018. London: CRC Press, 2018 [cit. 2021-10-1]. ISBN 978-1-138-08191-8.
GUEVARRA, Ezra Thess Mendoza. Modeling and Animation Using Blender: Blender 2.80: The Rise of Eevee. 2020. New York: Apress, 2020 [cit. 2021-10-1]. ISBN 978-1-4842-5340-3.
CHONG, Sim Pern. Blender 3D Modelling: A Concise Guide to Version 2.8 [online]. 2019. Sim Pern Chong, 2019 [cit. 2021-10-1]. ASIN B07QFHH6XW.
BLAIN, John M. The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modeling & Animation, Fourth Edition. 2018. London: CRC Press, 2018 [cit. 2021-10-1]. ISBN 978-1-138-08191-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka odprezentovala před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace působila výborným dojmem, studentka vystihla hlavní body práce. Následně byla studentka seznámena s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Studentka postupně odpověděla na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Doc. Prokopová: Součástí modelu Davida jsou i měděné prvky?
2) Doc. Sysel: Dbejte zvýšenou pozornost při používání citací.