Diplomová práce se zabývá tvorbou projektu pro zavedení udržitelných praktik v hotelu s cílem zvýšení loajality zákazníka ke značce. V teoretické části jsou zpracovány informace získané z odborné literatury, zaměřené na problematiku udržitelného cestovního ruchu, hotelnictví a uplatňování environmentálního řízení v hotelnictví. V analytické části je popsán aktuální stav vybraného hotelu. Zkoumaná problematika je dále analyzována pomocí SWOT analýzy a dotazníkového šetření, pro získání nezbytných informací, které byly podkladem pro tvorbu projektu. Zpracovanou analýzou bylo zjištěno, že vybraný hotel má potenciál pro zavedení udržitelných praktik a že existuje skupina zákazníků, kteří mají zájem o ubytování v hotelu, který viditelně snižuje svůj vliv na životní prostředí. Výsledkem práce je projekt pro zavedení konkrétních udržitelných opatření v hotelu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the creation of a project for the introduction of sustainable practices in the hotel to increase customer loyalty to the brand. In the theoretical part information obtained from specialized literature on the topic of sustainable tourism, hospitality, and the application of environmental management in the hotel industry was processed. The current state of the selected hotel is described in the analytical part. The researched issue is further analyzed using SWOT analysis and a questionnaire survey, to obtain the necessary information that was the basis for the creation of the project. The processed analysis found that the selected hotel has the potential to implement sustainable practices and that there is a group of customers who are interested in hotel accommodation that visibly reduces its impact on the environment. The result of the work is a project, which includes a proposal for the introduction of specific measures.
Diplomová práce se zabývá tvorbou projektu pro zavedení udržitelných praktik v hotelu s cílem zvýšení loajality zákazníka ke značce. V teoretické části jsou zpracovány informace získané z odborné literatury, zaměřené na problematiku udržitelného cestovního ruchu, hotelnictví a uplatňování environmentálního řízení v hotelnictví. V analytické části je popsán aktuální stav vybraného hotelu. Zkoumaná problematika je dále analyzována pomocí SWOT analýzy a dotazníkového šetření, pro získání nezbytných informací, které byly podkladem pro tvorbu projektu. Zpracovanou analýzou bylo zjištěno, že vybraný hotel má potenciál pro zavedení udržitelných praktik a že existuje skupina zákazníků, kteří mají zájem o ubytování v hotelu, který viditelně snižuje svůj vliv na životní prostředí. Výsledkem práce je projekt pro zavedení konkrétních udržitelných opatření v hotelu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the creation of a project for the introduction of sustainable practices in the hotel to increase customer loyalty to the brand. In the theoretical part information obtained from specialized literature on the topic of sustainable tourism, hospitality, and the application of environmental management in the hotel industry was processed. The current state of the selected hotel is described in the analytical part. The researched issue is further analyzed using SWOT analysis and a questionnaire survey, to obtain the necessary information that was the basis for the creation of the project. The processed analysis found that the selected hotel has the potential to implement sustainable practices and that there is a group of customers who are interested in hotel accommodation that visibly reduces its impact on the environment. The result of the work is a project, which includes a proposal for the introduction of specific measures.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k udržitelnosti cestovního ruchu a hotelnictví.
II. Praktická část
Charakterizujte uplatňování principů udržitelnosti ve vybraném hotelu.
Pomocí vybraných analytických metod analyzujte současný stav principů udržitelnosti ve vybraných hotelech a jejich vztahu k loajalitě zákazníka.
Na základě výsledků analýz vypracujte projekt zavedení udržitelných praktik ve vybraném hotelu.
Navržený projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k udržitelnosti cestovního ruchu a hotelnictví.
II. Praktická část
Charakterizujte uplatňování principů udržitelnosti ve vybraném hotelu.
Pomocí vybraných analytických metod analyzujte současný stav principů udržitelnosti ve vybraných hotelech a jejich vztahu k loajalitě zákazníka.
Na základě výsledků analýz vypracujte projekt zavedení udržitelných praktik ve vybraném hotelu.
Navržený projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
EDGELL, David L. Managing sustainable tourism: a legacy for the future. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020, 290 s. ISBN 978-0-367-33138-2.
GARDETTI, Miguel Angel a Ana Laura TORRES, ed. Sustainability in hospitality: how innovative hotels are transforming the industry. Sheffield: Greenleaf Publishing, 2016, 263 s. ISBN 978-1783531998.
KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management: nové trendy a metody v řízení hotelů, aktualizované informace o hotelovém provozu a jeho organizaci, optimalizace provozu s ohledem na ekologii a etiku, praktické příklady a fotografická příloha. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 224 s. ISBN 978-80-274-4835-1.
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvaltu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: Grada, 2017, 192 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5021-7.
ZÁVODNÁ, Lucie Sára. Udržitelný cestovní ruch: principy, certifikace a měření. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 123 s. ISBN 978-80-244-4576-2.
Seznam doporučené literatury
EDGELL, David L. Managing sustainable tourism: a legacy for the future. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020, 290 s. ISBN 978-0-367-33138-2.
GARDETTI, Miguel Angel a Ana Laura TORRES, ed. Sustainability in hospitality: how innovative hotels are transforming the industry. Sheffield: Greenleaf Publishing, 2016, 263 s. ISBN 978-1783531998.
KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management: nové trendy a metody v řízení hotelů, aktualizované informace o hotelovém provozu a jeho organizaci, optimalizace provozu s ohledem na ekologii a etiku, praktické příklady a fotografická příloha. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 224 s. ISBN 978-80-274-4835-1.
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvaltu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: Grada, 2017, 192 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5021-7.
ZÁVODNÁ, Lucie Sára. Udržitelný cestovní ruch: principy, certifikace a měření. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 123 s. ISBN 978-80-244-4576-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D., hodnocení známkou: B
Oponent práce: doc. Ing. Roman Zámečník, PhD., hodnocení známkou: B
Otázky vedoucího práce:
Akým spôsobom by ste zmerali, či Vaše návrhy po ich zavedení majú dopad na loajalitu zákazníka v danom hoteli La Fresca?, Ohodnocení odpovědi: Zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
Pokuste se do Vašich závěrů zakomponovat dopady koronakrize., Ohodnocení odpovědi: Zodpovězeno částečně
Další otázky:
doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., Kde je uveden vývoj tržeb? Zodpovězeno částečně
doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., Lze v současné době vyhledávat záměrně udržitelné hotely? Zodpovězeno částečně