Tato diplomová práce se zabývá vytvořením nového business modelu pro vybranou cestovní kancelář. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část popisuje podnikatelské prostředí firmy a trh cestovního ruchu. Analytická část obsahuje analýzu podniku a jejího okolí a rovněž obsahuje analýzu aktuálního business modelu podniku a ekonomickou analýzu podniku. Na základě těchto analýz je vypracován nový business model, který by měl sloužit ke zvýšení zisků cestovní kanceláře.
Anotace v angličtině
This masters theses deals with creation of a new business model for chosen travel agency. This theses consists of two parts, a theoretical and practical. Theoretical part describes business environment and market of tourism. Analytic part contains analysis of the company and its surroundings and also contains analysis of the actual business model and economical analysis of the company. The new business model is formed based on these analysis and should lead the company towards the higher profits.
Klíčová slova
Klíčová slova: Cestovní kancelář, cestovního ruch, SWOT analýza, SLEPTE analýza, Porterova analýza pěti sil, business model
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Travel agency, Tourism, SWOT analysis, SLEPTE analysis, Porter's five forces analysis, business model
Rozsah průvodní práce
86 s. (117 816 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením nového business modelu pro vybranou cestovní kancelář. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část popisuje podnikatelské prostředí firmy a trh cestovního ruchu. Analytická část obsahuje analýzu podniku a jejího okolí a rovněž obsahuje analýzu aktuálního business modelu podniku a ekonomickou analýzu podniku. Na základě těchto analýz je vypracován nový business model, který by měl sloužit ke zvýšení zisků cestovní kanceláře.
Anotace v angličtině
This masters theses deals with creation of a new business model for chosen travel agency. This theses consists of two parts, a theoretical and practical. Theoretical part describes business environment and market of tourism. Analytic part contains analysis of the company and its surroundings and also contains analysis of the actual business model and economical analysis of the company. The new business model is formed based on these analysis and should lead the company towards the higher profits.
Klíčová slova
Klíčová slova: Cestovní kancelář, cestovního ruch, SWOT analýza, SLEPTE analýza, Porterova analýza pěti sil, business model
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Travel agency, Tourism, SWOT analysis, SLEPTE analysis, Porter's five forces analysis, business model
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti podnikání v cestovním ruchu.
Představte vybranou cestovní kancelář.
II. Praktická část
Proveďte tržní rozbor a rozbor business modelu vybrané cestovní kanceláře.
Vypracujte projekt inovace business modelu vybrané cestovní kanceláře.
Proveďte ekonomické a rizikové zhodnocení projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti podnikání v cestovním ruchu.
Představte vybranou cestovní kancelář.
II. Praktická část
Proveďte tržní rozbor a rozbor business modelu vybrané cestovní kanceláře.
Vypracujte projekt inovace business modelu vybrané cestovní kanceláře.
Proveďte ekonomické a rizikové zhodnocení projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. První vydání. Praha: Grada Publishing. 2013, 207s. ISBN 978-80-247-4603-6. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall. 2012, 816 s. ISBN 978-0132102926. LOCHMANNOVÁ, Alena. Cestovní ruch. Vydání první. Prostějov: Computer Media. 2015, 112 s. ISBN 978-80-7402-216-6. PALATKOVÁ, Monika, Eva MRÁČKOVÁ, Milan KITTNER, Ondřej KAŠŤÁK a Josef ŠESTÁK. Management cestovních kanceláří a agentur. První vydání. Praha: Grada Publishing. 2013, 224 s. ISBN 978-80-247-3751-5. ROTHAERMEL, Frank T. Strategic management. 4th ed. New York, NY: McGrawHill Education. 2018, 528 s. ISBN 978-1260092370.
Seznam doporučené literatury
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. První vydání. Praha: Grada Publishing. 2013, 207s. ISBN 978-80-247-4603-6. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall. 2012, 816 s. ISBN 978-0132102926. LOCHMANNOVÁ, Alena. Cestovní ruch. Vydání první. Prostějov: Computer Media. 2015, 112 s. ISBN 978-80-7402-216-6. PALATKOVÁ, Monika, Eva MRÁČKOVÁ, Milan KITTNER, Ondřej KAŠŤÁK a Josef ŠESTÁK. Management cestovních kanceláří a agentur. První vydání. Praha: Grada Publishing. 2013, 224 s. ISBN 978-80-247-3751-5. ROTHAERMEL, Frank T. Strategic management. 4th ed. New York, NY: McGrawHill Education. 2018, 528 s. ISBN 978-1260092370.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., hodnocení známkou: C
Oponent práce: Ing. Šárka Papadaki, hodnocení známkou: D
Otázky vedoucího práce:
Nejsou otázky
Otázky oponenta práce:
Jaký je bod zvratu? Kolik potřebujete prodat zájezdů? Ohodnocení odpovědi: Zodpovězeno částečně
Na základě jaké analýzy jste navrhnul právě tento zájezd? Ohodnocení odpovědi: Zodpovězeno částečně
Další otázky:
Ing. Miroslav Procházka, O kolik by se zvedly tržby k roku 2019? Zodpovězeno částečně
doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., Na jaké klienty je zájezd cílen? Zodpovězeno částečně
Ing. Karel Slinták, Ph.D., Je business model zaměřen na celou firmu nebo na zájezd? Zodpovězeno částečně