Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť vizuál festivalu Zlin Design Week, ktorý sa každoročne odohráva v rámci predmetu Komunikačnej agentúry v Zlíne. Ten sa bude zameriavať na šírenie informácií o festivale a o téme univerzálny dizajn, ktorú festival v roku 2022 nesie. Výsledkom by mal byť kompletný vizuál festivalu pre daný rok.
V teoretickej časti sa zaoberám čo sú to vizuálne identity a ich vývoj. Priblížim Zlin Design Week, tému festivalu a vytvorím rešerš toho ako fungujú festivaly v zahraničí a postupy pri kreatívnej práci. V praktickej časti sa zameriavam na tvorbu vizuálu, ktorý vytvorím pomocou 3D prvkov a typografie. Neskôr vizuál rozviniem do požadovaných výstupov od začiatku komunikácie až po konanie festivalu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to create a visual for the Zlin Design Week festival, which takes place annually as part of the Communication Agency course in Zlín. This will focus on spreading information about the festival and the theme of universal design that the festival carries in 2022. The result should be a complete visual of the festival for that year.
In the theoretical part I discuss what visual identities are and their development. I will introduce Zlin Design Week, the theme of the festival and create a research of how festivals work abroad and the practices of creative work. In the practical part I will focus on the creation of the visual identity, which I will create using 3D elements and typography. Later I will develop the visual into the desired deliverables from the beginning of the communication to the end of festival.
Klíčová slova
univerzálny dizajn, dizajn festivalu, motion design, 3D design, propagácia
Klíčová slova v angličtině
universal design, festival design, motion design, 3D design, promotion
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť vizuál festivalu Zlin Design Week, ktorý sa každoročne odohráva v rámci predmetu Komunikačnej agentúry v Zlíne. Ten sa bude zameriavať na šírenie informácií o festivale a o téme univerzálny dizajn, ktorú festival v roku 2022 nesie. Výsledkom by mal byť kompletný vizuál festivalu pre daný rok.
V teoretickej časti sa zaoberám čo sú to vizuálne identity a ich vývoj. Priblížim Zlin Design Week, tému festivalu a vytvorím rešerš toho ako fungujú festivaly v zahraničí a postupy pri kreatívnej práci. V praktickej časti sa zameriavam na tvorbu vizuálu, ktorý vytvorím pomocou 3D prvkov a typografie. Neskôr vizuál rozviniem do požadovaných výstupov od začiatku komunikácie až po konanie festivalu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to create a visual for the Zlin Design Week festival, which takes place annually as part of the Communication Agency course in Zlín. This will focus on spreading information about the festival and the theme of universal design that the festival carries in 2022. The result should be a complete visual of the festival for that year.
In the theoretical part I discuss what visual identities are and their development. I will introduce Zlin Design Week, the theme of the festival and create a research of how festivals work abroad and the practices of creative work. In the practical part I will focus on the creation of the visual identity, which I will create using 3D elements and typography. Later I will develop the visual into the desired deliverables from the beginning of the communication to the end of festival.
Klíčová slova
univerzálny dizajn, dizajn festivalu, motion design, 3D design, propagácia
Klíčová slova v angličtině
universal design, festival design, motion design, 3D design, promotion
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5. Tvorba prezentace zpracovaného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2\par
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5. Tvorba prezentace zpracovaného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2\par
Seznam doporučené literatury
MÜLLER-BROCKMANN, Josef. Grid systems in graphic design: a visual communication manual for graphic designers, typographers and theree dimensional designers. Niederteufen: Verlag Arthur Niggli, 1981. ISBN 978-3721201451.
VICTION:ARY, Victor, CHEUNG, Victor, ed. Graphic Fest: Identities for Festivals & Fairs. Hong Kong: viction:ary, 2018. ISBN 978-988-78501-2-0.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3. přeprac. vyd. Praha: Kafka Design, c2014, 128 s. ISBN 9788026067719.
BIERUT, Michael, STEMEN, Sara, ed. Now you see it and other essays on design. United States: Princeton Architectural Press, 2017. ISBN 9781616896249.
BUZAN, Tony a Barry BUZAN. Myšlenkové mapy: probuďte svou kreativitu, zlepšete svou paměť, změňte svůj život. 2. vyd. Přeložil Michal KAŠPÁREK. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0030-8.
Seznam doporučené literatury
MÜLLER-BROCKMANN, Josef. Grid systems in graphic design: a visual communication manual for graphic designers, typographers and theree dimensional designers. Niederteufen: Verlag Arthur Niggli, 1981. ISBN 978-3721201451.
VICTION:ARY, Victor, CHEUNG, Victor, ed. Graphic Fest: Identities for Festivals & Fairs. Hong Kong: viction:ary, 2018. ISBN 978-988-78501-2-0.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3. přeprac. vyd. Praha: Kafka Design, c2014, 128 s. ISBN 9788026067719.
BIERUT, Michael, STEMEN, Sara, ed. Now you see it and other essays on design. United States: Princeton Architectural Press, 2017. ISBN 9781616896249.
BUZAN, Tony a Barry BUZAN. Myšlenkové mapy: probuďte svou kreativitu, zlepšete svou paměť, změňte svůj život. 2. vyd. Přeložil Michal KAŠPÁREK. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0030-8.