Tématem práce je doučování žáků středních škol, kteří jsou ohroženi školním neúspěchem. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou, která vychází z odborných i online zdrojů a je zaměřena na učení, styly učení, střední školy a teoretickou část uzavírá kapitola školního neúspěchu a doučování žáků. Praktická část pojednává o doučování žáků a jejich vztah k doučování, důvody doučování, formy a způsob doučování. Cílem práce je zjistit, jak žáci středních škol hodnotí doučování.
Anotace v angličtině
The topic of the work is tutoring high school students who are at risk of school failure. The work is divided into two parts, the theoretical part, which is based on professional and online sources and is focused on learning, learning styles, high schools and the theoretical part concludes the chapter on school failure and tutoring students. The practical part deals with tutoring students and their relationship to tutoring, reasons for tutoring, forms and methods of tutoring. The aim of the thesis is to find out how high school students evaluate tutoring.
Klíčová slova
Učení, doučování, školní neúspěch.
Klíčová slova v angličtině
Learning, tutoring, school failure.
Rozsah průvodní práce
58s. (66598 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je doučování žáků středních škol, kteří jsou ohroženi školním neúspěchem. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou, která vychází z odborných i online zdrojů a je zaměřena na učení, styly učení, střední školy a teoretickou část uzavírá kapitola školního neúspěchu a doučování žáků. Praktická část pojednává o doučování žáků a jejich vztah k doučování, důvody doučování, formy a způsob doučování. Cílem práce je zjistit, jak žáci středních škol hodnotí doučování.
Anotace v angličtině
The topic of the work is tutoring high school students who are at risk of school failure. The work is divided into two parts, the theoretical part, which is based on professional and online sources and is focused on learning, learning styles, high schools and the theoretical part concludes the chapter on school failure and tutoring students. The practical part deals with tutoring students and their relationship to tutoring, reasons for tutoring, forms and methods of tutoring. The aim of the thesis is to find out how high school students evaluate tutoring.
Klíčová slova
Učení, doučování, školní neúspěch.
Klíčová slova v angličtině
Learning, tutoring, school failure.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek zaměřených na učení, školní neúspěch a metody doučování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek zaměřených na učení, školní neúspěch a metody doučování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DRAHANSKÁ, Petra, 2020. Učení prožitkem: jak postavit vaše rozvojové, výchovné a vzdělávací programy na prožitku. Račice: Petra Drahanská. Gymnasion. ISBN 978-80-270-8093-9.
MANĚNOVÁ, Martina a Martin SKUTIL, 2012. Metodologie pedagogického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-209-6.
PETTY, Geoffrey, 2013. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Přeložil Jiří FOLTÝN. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0367-4.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
PRŮCHA, Jan, 2017. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
Seznam doporučené literatury
DRAHANSKÁ, Petra, 2020. Učení prožitkem: jak postavit vaše rozvojové, výchovné a vzdělávací programy na prožitku. Račice: Petra Drahanská. Gymnasion. ISBN 978-80-270-8093-9.
MANĚNOVÁ, Martina a Martin SKUTIL, 2012. Metodologie pedagogického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-209-6.
PETTY, Geoffrey, 2013. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Přeložil Jiří FOLTÝN. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0367-4.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
PRŮCHA, Jan, 2017. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Kroutilová Nováková komentovala limity dotazníku.