Bakalářská práce se zabývá rolí rodičů v prevenci rizikového chování dětí na sociálních sítích. Teoretická část se věnuje sociálním sítím, komunikaci, rizikovému chování, prevenci a bezpečnosti dětí na sociálních sítích. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl uskutečněn pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumu je zmapovat role rodičů v oblasti kontroly aktivit svých dětí na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the parental role in prevention of children's risk behaviour on social networks. The theoretical part is about social networks, communication, risky behaviour, children's safety and prevention on social networks. The practical part follows up with the quantitative research which was done by a survey. The purpose of the research is to chart parental role in the field of controlling activities of their children on the social networks.
Klíčová slova
sociální sítě, rizika sociálních sítí, prevence a bezpečnost dětí
Klíčová slova v angličtině
social networks, risks of social networks, children's safety and prevention
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rolí rodičů v prevenci rizikového chování dětí na sociálních sítích. Teoretická část se věnuje sociálním sítím, komunikaci, rizikovému chování, prevenci a bezpečnosti dětí na sociálních sítích. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl uskutečněn pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumu je zmapovat role rodičů v oblasti kontroly aktivit svých dětí na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the parental role in prevention of children's risk behaviour on social networks. The theoretical part is about social networks, communication, risky behaviour, children's safety and prevention on social networks. The practical part follows up with the quantitative research which was done by a survey. The purpose of the research is to chart parental role in the field of controlling activities of their children on the social networks.
Klíčová slova
sociální sítě, rizika sociálních sítí, prevence a bezpečnost dětí
Klíčová slova v angličtině
social networks, risks of social networks, children's safety and prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální komunikace, rizik sociálních sítí a oblasti prevence rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální komunikace, rizik sociálních sítí a oblasti prevence rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: Rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer. ISBN 978-80-251-3804-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ, 2016. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5595-3.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5010-1.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: Rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer. ISBN 978-80-251-3804-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ, 2016. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5595-3.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5010-1.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Kroutilová Nováková diskutovala formulované cíle výzkumu.
dr. Skarupská požádala studentku, aby objasnila práci s položkami v dotazníku. Studentka odpověděla.